Bilbasen Forum
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
03-01-2012 kl. 21:13
Bortset fra benzinprisen, så har det da aldrig været billigere at være bilejer i DK, beskatningen af firmabiler har aldrig været lavere, renset for inflation er store luksusbiler faktisk ikke særligt dyre, og små minibiler er faldet meget i pris, skal det være et problem af ejerafgiften stiger lidt?
Apropos benzinprisen, så nyd at den koster 12,- om 10 år vil vi alle se tilbage til de "gode gamle dage" da en liter kunne købes så latterligt billigt som til kun 12,-
Hmmm, jeg havde ellers ikke tænkt mig at svare på denne politiske tråd.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
03-01-2012 kl. 21:30
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
04-01-2012 kl. 05:40
Og det kommer heller ikke bag på nogen at den nye regering vil hæve en masse afgifter.
Men hvis denne omlægning af afgifter på biler også gælder gamle biler på gammeldags vægtafgift, så vil jeg spare ca 5000kr om året på min gamle A6 2,5 tdi
med de nye afgifter vil jeg skulle betale enten 2x 1380 eller 2x 1650, alt efter hvor godt jeg kan dokomenterer mit forbrug, men på den gamle vægtafgift betaler jeg 4x 2280. Så hvad piber i sådan for.....
Hilsen Lars
Profil slettet
04-01-2012 kl. 13:24
Tænker på at sidst de gjorde dette, så gjaldt det fra midt '97(ret mig hvis jeg tager fejl), men det var jo ikke i '97 de ændrede afgifterne.
Så hvad gælder det denne gang, kun nye biler eller hvad?
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
08-02-2012 kl. 16:39
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
09-02-2012 kl. 05:38
JG B skrev:
da krisen kom ville de først ikke indse der var krise da det så var blevet lige sent nok lavede de så et par bankpakker så bankerne fik nogle penge og låne ud af og det hjalp jo heller ikk for de penge bankerne fik røg lige ned i lukkede kasse der jo stadig ingen der kan få lov til at låne til noget. derefter ville man spare sig ud af krisen med
0 vækst som ikk er godt for vores lille land, fordi det ville sætte danmark i stå og vi ville ikk længere kunne klare os i forhold til andre lande da vi skal leve af viden og teknologi i fremtiden og det var jo en af de områder der ret hårdt ramt. og så ville vi ende som grækenland, og nåh ja forresten så er det bla gået så galt for grækenland fordi dernede er det helt normalt at snyde i skat og det samme gælder italien...
Man skal være mere end almindelig naiv hvis man skal tro på det du skriver.
I 2010 brugte den danske stat det største beløb i mands minde på offentlige anlægsarbejder (for at bibeholde beskæftigelsen)
Blå blok har opført verdens største vindmøllepark.
Blå blok efterlod en valutareserve på over 400mia kr (altså ingen gæld)
Men blå blok gjorde EN stor fejl, de gjorde som de sagde de ville gøre, i stedet for at bilde folk ind at de ville noget andet.
For øvrigt så var den danske export i 2011 større end den var i 2008, så det er kun for rød blok det går dårligt.
Hilsen Lars
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
10-02-2012 kl. 05:51
Jeg indrømmer at mine oplysninger stammer fra en artikel i JP i December , og efter at have kigget i Danmarks statestik kan jeg se at statsgælden ser ud som følger.
I 2000 ca 500mia ( ca 52% af bnt) i2008 ca 190mia (ca 12% af bnt) og i 2011 ca 410mia (ca 22% af bnt).
Så A H hvis et underskud på 22% af bnt efter den værste finanskrise i 80 år, mod 52% i gæld for at 11 år siden er at køre landet i sænk, så må jeg give dig ret.
I 2011 havde Dk et rekordoverskud på betalingsbalancen på 118,7 mia kr mod et overskud i 2010 på 97,9 mia kr. Det går alså stadig den gale vej, eller hvad.
Hilsen Lars
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
10-02-2012 kl. 16:01
Mit tidligere indlæg var blot for at fortælle JB G at Danmark ikke var på vej mod afgrunden, og jeg er ked af at jeg ikke først undersøgte rigtigheden af de oplysninger der var bragt i JP.
Jeg var lidt bange for at denne debat var kørt ud på et sidespor, da den oprindeligt omhandlede et oplæg til omlægning af grøn ejerafgift, og vi kan vel alle blive enige om at i takt med at moderne biler køre længere på literen er der behov for en justering af afgifterne, ellers ender det jo med at nogle bilejere skal have penge af staten hvert år.
Hilsen Lars