Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
19-12-2011 kl. 18:20
Profil slettet
19-12-2011 kl. 18:38
C S skrev:
Har aldrig været fan af SAAB, jeg har altid syntes at de var forfærdeligt grimme og wannabe-Volvo, men historien er faktisk meget spændende - jeg græder dog ikke snot over det :-)
kl 16,12 var den første til at svare jess at man skulle tale prdentligt.
Du fik så den første tomle ned herfra, tillykke
H P
bruger siden
06-01-2004
19-12-2011 kl. 19:22
Jeg husker i " slut-firserne" da den nye SAAB 9000 kom frem; megafed bil, noget af det bedste på markedet, men derefter er det gået ned ad bakke.
SAAB har alt for sent opdaget at samarbejde på nutidens bilmarked er vejen frem for små produktioner.
(9000 er netop produktet af et samardejde)
Profil slettet
19-12-2011 kl. 21:18
Michael M skrev:
Jeg tror vi alle er ret ligeglade med, hvad du er fan af. Debatten er ikke hvad man synes om SAAB - bilen, men om hele historikken omkring SAABS konkurs, og hvad der er skyld deri.
Jeg ytrer mig blot omkring hvordan jeg ser hele problematikken omkring SAAB, og påpeger at jeg syntes at historien omkring SAAB - både fortid og nutid - er utroligt spændende, hvilket jeg ikkke syntes bilerne er. Jeg ytrer mig ikke negativt på nogen måde, og er da ked af hvis jeg på nogen måde er blevet misforstået, da jeg mener at debatten her på Bilbasen skal have en saglig og faglig tone, men også have plads til at vores egne meninger skal have lov til at skinne igennem.
Vh. CS
Profil slettet
05-01-2012 kl. 22:43
Problemet har aldrig været at få folk til at købe SAAB nr. 2 eller 3, men derimod nr. 1.
Problemet er også, som min forhandler sagde, at gennemsnits SAAB ejeren kører +10 år i sin bil.
Jeg ved squtte hvad der er med de SAABER, men ingen af mine andre biler, Citroen, Ford, Toyota, Golf og Fiat har givet mig den samme køreglæde som den skæve Svensker. Og 600000 Km uden at svigte een eneste gang er jo ikke så skidt.
Jeg tror nu ikke at mærket forgår, så i stedet for RIP SAAB siger jeg GRIFFIN UP.
Der er masser af teknik i SAAB.
http://www.youtube.com/watch?v=wvrQmTvDd5w&feature=related
@KS
Husk at SAAB powertrain har udviklet al GM's turboteknik, HiPeR strut på Insignia, etc.
Profil slettet
06-01-2012 kl. 16:26
De nye DS modeller ser spænende ud, specilet designmæssigt er de perler og jeg kan slet ikke få luft over DS5.
Der er mange meninger om hvem der slog SAAB ihjel, personligt tror jeg at SAAB slog SAAB ihjel, ved at satse på et segment hvor de ikke kunne konkurrere.
Profil slettet
06-01-2012 kl. 19:48
K S skrev:
Jeg accepterer ikke din kritik af de udmærkede franske biler.
Du har åbenbart ikke benyttet det elektriske system korrekt!
Ha ha, god griner. Vi har oplevet at musikanlægget spillede højt midt om natten, selvom nøglen hang på sin plads. Alt lys udvendigt og indvendigt forsvandt periodisk.
Viskere som kørte, selvom bilen var uden tænding og nøgle taget ud.
På jobbet har vi et væld af Peugeoter. Jeg tror ikke jeg har kørt een eneste uden en lampe som lyste eller den gik i limp home mode. Men de kører fint.
Bortset fra det, kunne jeg godt finde på at købe citroen igen, på grund af design og finurlige løsninger, af samme årsager som jeg kører SAAB :-)
Profil slettet
06-01-2012 kl. 21:02
Du har iøvrigt ret i, at Saab mindede om de franske ved at lave nogle utraditionelle løsninger ind imellem - og i begge tilfælde er det aftaget i de senere år.
Du har så ret, men den nye DS5 ser fantastisk spænende ud i kabinen