Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

19-12-2011 kl. 18:20

Har aldrig været fan af SAAB, jeg har altid syntes at de var forfærdeligt grimme og wannabe-Volvo, men historien er faktisk meget spændende - jeg græder dog ikke snot over det :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

19-12-2011 kl. 18:38

C S skrev:
Har aldrig været fan af SAAB, jeg har altid syntes at de var forfærdeligt grimme og wannabe-Volvo, men historien er faktisk meget spændende - jeg græder dog ikke snot over det :-)


kl 16,12 var den første til at svare jess at man skulle tale prdentligt.
Du fik så den første tomle ned herfra, tillykke

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

19-12-2011 kl. 19:22

Ja, det er trist for mangfoldigheden, Gorm men SAAB ligger som de har redt.
Jeg husker i " slut-firserne" da den nye SAAB 9000 kom frem; megafed bil, noget af det bedste på markedet, men derefter er det gået ned ad bakke.
SAAB har alt for sent opdaget at samarbejde på nutidens bilmarked er vejen frem for små produktioner.
(9000 er netop produktet af et samardejde)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

19-12-2011 kl. 21:18

Michael M skrev:
Jeg tror vi alle er ret ligeglade med, hvad du er fan af. Debatten er ikke hvad man synes om SAAB - bilen, men om hele historikken omkring SAABS konkurs, og hvad der er skyld deri.

Jeg ytrer mig blot omkring hvordan jeg ser hele problematikken omkring SAAB, og påpeger at jeg syntes at historien omkring SAAB - både fortid og nutid - er utroligt spændende, hvilket jeg ikkke syntes bilerne er. Jeg ytrer mig ikke negativt på nogen måde, og er da ked af hvis jeg på nogen måde er blevet misforstået, da jeg mener at debatten her på Bilbasen skal have en saglig og faglig tone, men også have plads til at vores egne meninger skal have lov til at skinne igennem.

Vh. CS

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

05-01-2012 kl. 22:43

SAAB er den anonyme, som vinder kraftigt ved nærmere bekendtskab. SAAB er ligeledes mærket med den mest trofaste fanskare i verden og det får man ikke hvis man ikke er noget specielt.
Problemet har aldrig været at få folk til at købe SAAB nr. 2 eller 3, men derimod nr. 1.
Problemet er også, som min forhandler sagde, at gennemsnits SAAB ejeren kører +10 år i sin bil.

Jeg ved squtte hvad der er med de SAABER, men ingen af mine andre biler, Citroen, Ford, Toyota, Golf og Fiat har givet mig den samme køreglæde som den skæve Svensker. Og 600000 Km uden at svigte een eneste gang er jo ikke så skidt.

Jeg tror nu ikke at mærket forgår, så i stedet for RIP SAAB siger jeg GRIFFIN UP.

Der er masser af teknik i SAAB.

http://www.youtube.com/watch?v=wvrQmTvDd5w&feature=related

@KS

Husk at SAAB powertrain har udviklet al GM's turboteknik, HiPeR strut på Insignia, etc.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

06-01-2012 kl. 16:26

Franske biler er bestemt ikke ringe. Hvis man skal have europæer med mere end 2 trin på blæseren skal man købe en franskmand. Vi har selv haft 2 citroener fra nye, begge kørte fremragnende og begge koksede totalt i det elektriske inden de havde rundet 100000. Men det var begge biler fra starten af 00'erene.
De nye DS modeller ser spænende ud, specilet designmæssigt er de perler og jeg kan slet ikke få luft over DS5.

Der er mange meninger om hvem der slog SAAB ihjel, personligt tror jeg at SAAB slog SAAB ihjel, ved at satse på et segment hvor de ikke kunne konkurrere.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

06-01-2012 kl. 19:48

K S skrev:
Jeg accepterer ikke din kritik af de udmærkede franske biler.

Du har åbenbart ikke benyttet det elektriske system korrekt!

Ha ha, god griner. Vi har oplevet at musikanlægget spillede højt midt om natten, selvom nøglen hang på sin plads. Alt lys udvendigt og indvendigt forsvandt periodisk.
Viskere som kørte, selvom bilen var uden tænding og nøgle taget ud.
På jobbet har vi et væld af Peugeoter. Jeg tror ikke jeg har kørt een eneste uden en lampe som lyste eller den gik i limp home mode. Men de kører fint.

Bortset fra det, kunne jeg godt finde på at købe citroen igen, på grund af design og finurlige løsninger, af samme årsager som jeg kører SAAB :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

06-01-2012 kl. 21:02

@KS: Ked af at høre om Trollen.

Du har iøvrigt ret i, at Saab mindede om de franske ved at lave nogle utraditionelle løsninger ind imellem - og i begge tilfælde er det aftaget i de senere år.

Du har så ret, men den nye DS5 ser fantastisk spænende ud i kabinen

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg