Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
01-12-2011 kl. 10:47
Da jeg også pendler langt dagligt (140 km) vil jeg også gerne have dæk at god kvalitet. Derfor plejer jeg at vælge udfra hvilke der vinder i diverse tests, og så bestille dem hos det lokale dækcenter. I år faldt valget på Dunlop SP Winter Sport 3D MO, som er et super dæk, og er meget rost.
Vh CS
Vh CS
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
02-12-2011 kl. 02:35
Martin Lindskov skrev:
Hej.
Jeg har en Peugeot 107 af nyere dato, som skal have nogle vinterhjul på. Da bilen bruges til at pendle (ca. 100 km pr. dag), skal det være dæk af ordentlig kvalitet (ikke billigste kinesiske....). Ordinære stålfælge er fint.
Er der folk, som har forslag til, hvor de kan findes billigt, og hvad man skal kigge efter af mærke, størrelser etc ?
Mvh
Martin
Hej Martin.
Det her ved jeg en del om. Du skal købe originale stålfælge og dæk er continental ts800 i størrelsen 155/65/14. jeg anbefaler dig lige netop de dæk da de er de bedste til små og mellemklasse biler (bedst i test) de er meget støjsvage og slidstærke. Er gode på tør/våd vej, sne og is. Eneste dæk der udmærker sig i alle de disipliner. Købte for nylig komplet vinter hjul til en c1. Er samme hjul som din. fik dem til små 3500,- monteret på bilen. Jeg vil anbefale dig at ringe lidt rundt og kun købe der hvor du kan få monteret. Hvis der er fejl eller andet på dæk, vil du meget nemmere komme igennem med reklamation. Og de er ofte ligså billige som på nettet. Dem til c1 købte jeg hos bilcenter fyn (odense) og har købt nogle i anden str men også conti ts800 hos point S i silkeborg. Gav 3300 for 4 dæk monteret på mine gamle hjul. Du er lidt sent ude. Men du kan være heldig at finde conti ts800 hos en dansk forhandler. Der er også dækonline. Men sker der noget tager det en krig at få ombyttet idet de kommer via tyskland.http://www.fdm.dk/test/daektest-2011-vinterdaek-continental-contiwintercontact-ts800
Dette indlæg blev 02-12-2011 02:43 redigeret af dets forfatter.