Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Christian Bjerg

Christian Bjerg
bruger siden
21-03-2006

27-11-2011 kl. 19:36

Alle biler der følger efter en model, baserer da mere eller mindre på forgængeren. Golf 6 er ikke bare en Golf 5 der er faceliftet, ellers ventede de jo med at kalde den Golf 6. Så forstår ikke helt hvor du vil hen med dit indlæg, og hvad du mener. Og selv om focus og astra, som du nævner, kom efter golf 6 så tager det altså ikke kun et par måneder at udvikle og bygge en bil.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Bjerg

Christian Bjerg
bruger siden
21-03-2006

27-11-2011 kl. 19:53

Så nemt er det ikke. Bare fordi det er samme platform er Golf 6 ikke det samme som en Golf 5 fra 2004. De forbedrer også deres Golf fra gang til gang.

Jeg synes da konkurrencen er større end nogensinde. Golf er jo slet ikke enerådig. Astra er efterhånden rigtig fed og asiaterne bliver også bedre og bedre. Selv Alfa der havde et forfærdeligt ry, kommer med gode biler nu. Seat er også et godt mærke, og skoda ej at glemme. Deres octavia baserer jo også på vw's a-platform.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

27-11-2011 kl. 20:17

At bruge samme platform er ikke det samme som at bilerne er ens.
Golf, Audi A3 og Oktavia er alle 3 lavet på samme platform, men de er bestemt ikke ens, hverken hvad angår interiør eller køreegenskaber.

Så når man har en fantastisk platform at bygge en bil på, hvorfor så kave den om.

Hilsen Lars

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

04-12-2011 kl. 21:12

Sjovt nok bryder jeg mig ikke om den nye 6'er golf af udseende. Golf 5 er langt mere sporty og dynamisk at se på. Har ikke prøvet golf 6, men vil da tro en golf 5 med tsi motor køre ligeså godt. Syns golf 6 er kønsløs/intet sigende. Men smag og behag.

Til jan G omkring ikke at må prøve køre.....må være forhandler du spørger der er lidt gakke nak, men det er der nok en del af dem der er.