Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Daniel Rehman

Daniel Rehman
bruger siden
30-06-2009

16-11-2011 kl. 16:07

Nu ved jeg ikke hvor tit den er der?

Men, det kunne jo være at ejeren er ude og rejse, og en kamemerat eller et familie medlem har fået lov til at låne den?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

16-11-2011 kl. 16:08

Jeg ville anmelde ham.
Endda uden at tøve, alle de besparelser laves, skyldes asociale folk som ham.
Hvis han vil have fordelene ved at bo i DK, så må han også betale ved kasse 1.

Profil slettet

Profil slettet

16-11-2011 kl. 16:19

Daniel Rehman skrev:

Men, det kunne jo være at ejeren er ude og rejse, og en kamemerat eller et familie medlem har fået lov til at låne den?

Hvis den er svensk indregistreret, må de ikke køre den i Danmark.
Meld ham!!

Profil slettet

Profil slettet

16-11-2011 kl. 17:03

Jeg oplever lidt det samme, lægger jævnt tit mærke til at der foran et advokat kontor i nærheden af min bopæl holder store, dyre Mercedes'er, Porscher og andre nye eller nyere luksusbiler monteret med faste prøveskilte.. Den samme bil kan observeres i månedsvis med de samme prøveskilte monteret; efter en to-tre måneder bliver den som regel skiftet ud med en anden model stadig med de samme faste prøveskilte.. det kan vist næppe dreje sig om demonstrations- eller værkstedskørsel alle de dage..

Jeg ville melde det, det er fuldstændigt det samme som at snyde i skat, og det er dig og mig der snydes..

Daniel Rehman

Daniel Rehman
bruger siden
30-06-2009

16-11-2011 kl. 17:23

Ja, det kan vel ikke skade at melde ham, for hvis den er lovlig er der jo ingen problemer.

Jakob, svenskere i deres svenske biler må godt køre i Danmark, det er der intet ulovligt i!

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

16-11-2011 kl. 18:25

VW R32 skrev:
Og selv om han er ude at rejse må han ikke låne den ud til et familiemedlem der har dansk bopael ;)

skal lige siges at den holder der 5 gange om ugen og han har en c/o adresse i sverige

Okey ja 5dage i ugen og c/o add i Sverige tyder helt klart på snyd. Meld ham, men vær lige sikker på at han ikke tilhøre en af de lidt mere "grimme" typer.

Hmm var en længere oppe der talte om at få en anden hobby.....Han må så aboslut selv være en af snyderne eller på vej til det. Jeg syns det griber om sig med brian typer og svindlere i stor stil pt. så syns ikke man skal holde sig tilbage for at melde det. Vi betaler jo alle sammen til skat også for dem der snyder....og det er jo ikke længere en enlig svale.

Profil slettet

Profil slettet

16-11-2011 kl. 19:44

Ole Filskov skrev:
Nemlig :-) få jer da en hobby.............. Janteloven siger jeg bare........

I har sku da bare godt gammeldags ONDT I RØVEN.............. griner af jer :-))

Jeg tror at du blander misundelse og retsfølelse sammen ;-)

Jeg har det fint med at folk kører BMW, jeg ville nok også køre noget lignende hvis jeg havde pengene; jeg er derimod ikke okay med at folk snyder i skat osv, det går ud over alle, også dig.

Profil slettet

Profil slettet

16-11-2011 kl. 19:46

Jan Bache skrev:
Det var da trist så små sko folk går i.

Hvad med at få jer en hobby istedet?

Jeg tilslutter mig K S, du må da også gerne betale min skat nu du er så pjattet med at betale for andre..

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

16-11-2011 kl. 20:40

Det har overhovedet intet med at ville lege politi at gøre at man er harm over at nogle bevist snyder samfundet for 100.000vis af kroner.

Jeg ved ikke om jeg selv ville melde folk jeg vidste snyder, men jeg ville helt sikkert sige noget til personen om at det er asocialt.

Hilsen Lars

Profil slettet

Profil slettet

16-11-2011 kl. 21:29

Daniel Rehman skrev:
Ja, det kan vel ikke skade at melde ham, for hvis den er lovlig er der jo ingen problemer.

Jakob, svenskere i deres svenske biler må godt køre i Danmark, det er der intet ulovligt i!

De er rigtigt, men danskere uden svensk kørekort må ikke. Man kan altså ikke låne sin svensk indregisrerede bil ud til en tilfældig dansker.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

16-11-2011 kl. 23:07

Ved egentlig ikke hvad jeg ville gøre.
På den ene side er det selvfølgelig snyd og svindel.
På den anden side er jeg ikke tilhænger af den "stikkermentalitet" man indimellem hører om, er lidt træt af at mange mener at man konstant skal holde øje med alle andre....

Dybest set har jeg egentlig ikke lyst til at være den "lokale stikker/wannabe politibetjent".

Men er du irriteret på naboen er det da en oplagt mulighed for at få skovlen under ham ;-)

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

17-11-2011 kl. 02:01

Ja nu kan man jo godt se hvem der er mindre bemidlet rent intellegens mæssiigt!!!

Der bliver årligt snydt for mange hundrede milioner i afgifter på biler.

så kan man jo spørge sig selv om det er derfor at man eks. skal sidde 8timer og vente på en skadestue fordi der bliver skåret ned. Det er associalt så det gør til en ting.

Det har intet med stikkere at gøre idioter, og i ved selv hvem i er. Det er lavtbegavede mennesker der gør den slags....det kan nemt føre til ubetingenet fængselsstraf og kæmpe bøde.

Det er lidt dumt at sidde her på forum og vise at det er helt okey at gøre denne slags.

Sæt nu skat også kommer til jer/undersøger jeres indkomst nærmere for at se om i måske er nogle af dem der snyder. Her er man jo logget på med ip add. så hvis skat eller andre syns kan de uden videre tjekke jer.

Skynd jer at blive klogere i en fart...og der var vist en 2-3stykker såvidt jeg kunne se.

Og ja det pisser mig i den grad af at e den slags menninger/holdninger som er dybt ulovlige.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

17-11-2011 kl. 08:18

Hvis nu manden havde stjålet af pengekassen i den lokale idrætsforening, så ville de fleste jo nok melde man, men når man stjæler af statskassen, så er det måske OK ??
Der er for mig ingen forskel, manden er en gemen tyveknægt, og han skal naturligvis meldes.
Vi skulle jo nødigt ende med Græske tilstande i Dejlige Danmark, vel ??

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

17-11-2011 kl. 10:34

T Nielsen skrev:
Ja nu kan man jo godt se hvem der er mindre bemidlet rent intellegens mæssiigt!!!

Der bliver årligt snydt for mange hundrede milioner i afgifter på biler.

så kan man jo spørge sig selv om det er derfor at man eks. skal sidde 8timer og vente på en skadestue fordi der bliver skåret ned. Det er associalt så det gør til en ting.

Det har intet med stikkere at gøre idioter, og i ved selv hvem i er. Det er lavtbegavede mennesker der gør den slags....det kan nemt føre til ubetingenet fængselsstraf og kæmpe bøde.

Det er lidt dumt at sidde her på forum og vise at det er helt okey at gøre denne slags.

Sæt nu skat også kommer til jer/undersøger jeres indkomst nærmere for at se om i måske er nogle af dem der snyder. Her er man jo logget på med ip add. så hvis skat eller andre syns kan de uden videre tjekke jer.

Skynd jer at blive klogere i en fart...og der var vist en 2-3stykker såvidt jeg kunne se.

Og ja det pisser mig i den grad af at e den slags menninger/holdninger som er dybt ulovlige.

Man imponeres endnu engang af den sproglige ekvilibrisme....

Går ud fra at jeg er en af de "intelligensmæssigt udfordrede", kan forstå at såfremt man ikke er enig med T Nielsen er man åbenbart idiot, imponerende....

Først vil jeg godt lige slå fast, at jeg på ingen måde synes det er i orden at folk snyder med registreringsafgift, det er svindel og synes det er fint når Skat får fat i svindlerne.

Jeg er dog ikke sikker på jeg ville melde naboen (måske medmindre jeg ikke kunne lide ham ;-)).
Det er ihvertfald ikke befordrende for det gode naboskab og jeg har som sagt ikke lyst til at være den lokale tosse der overvåger alle andre. Skal jeg også melde naboen for at glemme at køre med sele, ikke have flyttet sin postkasse ud i skellet, ikke samle sine hunds efterladenskaber op, evt. få besøg af en "sort" håndværker etc...

Hvis jeg vidste at en person eksempelvis var på overførselsindkomst og lavede en masse sort arbejde samtidigt, ville jeg nok melde vedkommende. Men at folk "skærer et enkelt hjørne" men i øvrigt opfører sig ordentligt kan jeg ikke hidse mig op over. Svindel med bilafgifter er dog i overkanten, men er egentlig ikke sikker på at jeg ville melde den flinke nabo.

Det er jo i øvrigt også typisk at man ikke tør tage konfrontationen med folk selv. Hellere melde anonymt til Skat, end direkte at sige til naboen at man synes det er noget svineri.
Så kan man også stå pænt og undrende lytte til når naboen fortæller at han er blevet knaldet af Skat eller??

Hvis man mener noget med sin principper så bør man da netop anmelde "de grimme typer" som du åbenbart ikke vil anmelde. Jeg har da langt mere ondt over diverse bandemedlemmer der kører rundt i udenlandske biler, end de lovlydige borgere, med arbejde etc. der evt. gør det.

Hvis man i øvrigt går så meget op i betaling af bilafgifter, så går jeg ud fra at ingen her kunne finde på at købe en demobil fra nogle af de forhandlere som helt bevidst spekulerer i den afgiftsfidus??

Ps.
Dagens griner:
Med hensyn til at Skat skulle logge IP adresser og checke skatteforhold hos dem der udtrykker den "forkerte mening"!!! (og har i øvrigt ikke noget at skjule)
Mon ikke du lige skulle tage foliehatten på ;-) http://api.ning.com/files/hDsBsOXrPw0*TzO5W1EbhK2WQ8LZxArscb7lpcnhBk1jkI4W8AfzAMQO-XNl7DmX-1EjChCM5WRkRgxKspqryzhrgK46-Bca/tinfoilhat.jpg

Dette indlæg blev 17-11-2011 10:41 redigeret af dets forfatter.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

17-11-2011 kl. 11:17

Til T I

Jeg er enig med dig at det ikke er "behageligt" at melde andre, men det Er altså SKAT der skal tage konfrontationen med naboen, hvis "VW R32" selv gør det, så skal der nok blive uvenskab over ligusterhækken :-)

Der er dog et par ting der undrer mig ved dit indlæg:

" Hvis man mener noget med sin principper så bør man da netop anmelde "de grimme typer" som du åbenbart ikke vil anmelde. Jeg har da langt mere ondt over diverse bandemedlemmer der kører rundt i udenlandske biler, end de lovlydige borgere, med arbejde etc. der evt. gør det."

Det vil sige at; Hvid man går med lædervest så skal man bare knaldes, men er du et "pænt menneske med Hugo Boss tøj, sååå går det nok ???

Er dobbeltmoral dobbelt så godt eller hvad?

"Hvis man i øvrigt går så meget op i betaling af bilafgifter, så går jeg ud fra at ingen her kunne finde på at købe en demobil fra nogle af de forhandlere som helt bevidst spekulerer i den afgiftsfidus??"

Der er talt om 2 vidt forskellige ting: den "afgiftsfidus" du omtaler er FULDT LOVLIG, så længe forhandleren overholder retningslinjerne fra SKAT.
ALLE kan købe en demobil med rabat, det er da lighed for loven, men at sammenligne det med dokumentfalsk, som der skal til for at køre i en Svensk bil i DK, den er sgu langt ude.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

17-11-2011 kl. 11:30

Hej Henrik

Jeg synes bare at folk må stå inde for deres principper, så hvis man mener at det er noget svineri at naboen snyder med registreringsafgift, SÅ SIG DET!
Istedet for at nikke høfligt, beundre bilen og så efterfølgende luske hjem og anmelde anonymt....

Mht. lædervest kontra jakkesæt så mener jeg som udgangspunkt at alle skal behandles lige (men lædervestene/banderne må gerne få ekstra fokus)!

Det var en kommentar til at T Nielsen længere oppe skriver:

Okey ja 5dage i ugen og c/o add i Sverige tyder helt klart på snyd. Meld ham, men vær lige sikker på at han ikke tilhøre en af de lidt mere "grimme" typer.

Hvilket jeg læser som om at man nok har principper, men hvis man selv skulle risikere noget så er det ligemeget. Man tør kun anmelde dem, der i øvrigt er lovlydige borgere. Derudover så mener jeg i øvrigt at er man bandemedlem, så skal man knaldes, hvis man så meget som går over for rødt.

Mht. demo salg, så er det lovligt i det omfang at det reelt er demobiler.
Men der er jo flere forhandlere der fifler med dette.
Er personligt blevet tilbudt en "demobil" som jeg skulle starte med at leje/lease, for at det kunne blive en demo (sagde dog nej tak, som det moralske menneske jeg er)....
Så reelle demobiler er selvfølgelig helt i orden, men også her er der mange kreative sjæle der svindler/udnytter reglerne.

Dette indlæg blev 17-11-2011 11:45 redigeret af dets forfatter.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

17-11-2011 kl. 13:07

KS:

Kan udmærket forstå at man ville anmelde bandemedlemmet anonymt!

Min pointe var at hvis man af princip vil anmelde den fredelige nabo, bør man også melde bandemedlemmet ( og kan igen udmærket forstå at man melder bandemedlemmet anonymt)

Men har svært ved at forstå at man ikke tør stå ved sin holdning overfor den fredelige nabo.
Man har "mod" til at melde vedkommende anonymt og have masser af holdninger under sit anonyme alias på nettet.
Men man har ikke mod til at fortælle naboen at man synes det er forkert?? Så har jeg egentlig ikke den store respekt for ens moralske/principielle holdninger

Kasper F

Kasper F
bruger siden
04-06-2009

17-11-2011 kl. 13:22

En fin, interessant diskussion, folkens - men husk lige at hold en sober tone, ikk'!!

Christian Bjerg

Christian Bjerg
bruger siden
21-03-2006

17-11-2011 kl. 13:34

Gå da over og tag en god nabo snak med ham, og spørg lidt til hans BMW. Hvad han har givet for den osv., hvis han så åbenlyst praler med sit snyderi, jamen så ved du præcis hvordan det hænger sammen. Men det kan jo være han har den lovligt, og har arbejde i Sverige og ikke er mere end de tilladte 180 dage om året i DK.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

17-11-2011 kl. 13:38

VW R32:

Nu er tråden jo mange andre indlæg end dine, der var længere oppe en der skrev om at anmelde anonymt og andre der tilsyneladende mente det samme.

Bortset fra det, har du jo heller ikke fortalt "hele historien" ;-)

Men synes det er fedt at du har sagt direkte til naboen at du ikke synes det er i orden, godt at høre at du står ved din holdning.
Må da også indrømme at hvis han ligefrem stod grinte af det, når jeg påpegede at det ikke er ok, ville jeg måske også læne mig op af en anmeldelse (hvis der rent faktisk foregår noget ulovligt)...

Dette indlæg blev 17-11-2011 13:38 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

17-11-2011 kl. 15:20

TI

Noget du ikke helt har fået fat i her i livet......eller misforstår jeg eller gør du.....

jeg mener generelt man skal passe på hvis nu naboen er af den "grimme" type.

At du muligvis ikke forstår dette hint må være stor uvidenhed. jeg vil ikke skære det ud i pap. Men jeg ved at man i særdeleshed skal passe på sig selv i disse situationer.

Man kunne komme slemt op og "køre" hvis naboen mistænker en for at have meldt, og nabo er uden skrupler.

Jeg mener ikke at man kan sammenligne snyd på denne måde op mod at melde for at køre uden sikkerhedssele, og melde for ikke at samle hundens efterladenskaber op. Derfor får du den lige fra hoften....er ikke sikker på du helt forstår hvad man har med at gøre her.

og ja så kan sprogbruget godt bruse lidt over, det ved bilbasen såmænd godt. men tager supports indlæg til mig.

Iøvrigt til Wr R32 du skriver at du flere gange har påtalt over for nabo at det er umoralsk. hmm noget kunne tyde på at han ikke ejer skyggen af omtanke, også for chancen for at blive meldt. man ved aldrig hvor meget Damp en sådan nabo kan have. men hvis du føler dig usikker kan du tjekke ham via politiet, og høre om du har noget at være bange for. Sæt nu nabo kigger med her.....er ikke til at vide. men hvis du melder ham og han spørger dig, skal du 100% benægte. Du kan jo sige at du er blevet kontaktet af en der kom forbi og ringede på din dør, og som ville høre til hvad du vidste ang svensk indregget køretøj.

Dette indlæg blev 17-11-2011 15:28 redigeret af dets forfatter.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

18-11-2011 kl. 12:14

Til Ian Søndergaard.

"I teorien er det da komplet ligegyldigt hvad klovnen kører rundt i.
Det er jo ham der skal have ondt i maven hver gang han ser en politibil eller der er razzia fra SKAT.
Jeg selv bliver da ikke et lykkeligere menneske uanset om han kører i ny BMW eller en gammel spand - så det er da rent janteloven der gør at folk har ondt i røven over ham.

Skulle vi så også selv til at jagte fartsyndere, og stikke dem til politiet??
Eller dem der ikke har sat deres P-skive korrekt, skal vi så også stikke dem til P-vagterne??"

Det er altså slet ikke det sagen drejer sig om.

som andre også skriver, så har det intet med janteloven at gøre.det drejer sig om at betale til fællesskabet. Og jo, du bliver faktisk et lykkeligere menneske hvis den berømte nabo og alle andre betalte ved kasse 1.

Hvis du har et barn der går i børnehave, så risikerer du at der kommer færre lukkedage.

Hvis du skal på skadestuen så kommer du til hurtigere.

Det kan endda være at der bliver råd til en skattesænkning.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

18-11-2011 kl. 19:24

J L skrev:
.. og næste gang jeg ser en spritbilist ude i trafikken så skal jeg nok lade være med at melde ham til politiet og når han så udrydder din kone og børn så kan jeg jo altid undskylde mig med Janteloven eller hvordan?...Så må vi måske gerne melde andre bilister og skatte snydere alligevel?

Ja, det er jo fuldstændig samme situation. For der er jo som bekendt mange der bliver slået ihjel som direkte konsekvens af at naboen kørte på svenske plader!!!!

Ironi er muligvis anvendt.....

Profil slettet

Profil slettet

18-11-2011 kl. 19:44

Selvfølgeligt skal han meldes, det samme skal dem der udfører sort arbejde og begår socialt bedrageri, vi har simpelthen ikke råd til andet. HUSKAT vi lever i et land hvor den ene halvdel forsørger den anden.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

19-11-2011 kl. 04:14

Til T l

Forstår egentlig ikke hvorfor du føler dig truffet, ang mine udtaleser om hvem der er hvad og hvorfor....mig bekendt gav du ikke udtryk for at det var ok at snyde. men du er måske meget vant til at folk mistænsker dig for ikke at have ren mel i posen (griner)

Kig og læs lige dine svar og indlæg igennem og se om du kan spotte nogle måske fejl......

Og nej skat logger ikke bare på folk med andre meninger, medmindre at nogle vil ha dem tjekket. Og når nogle herinde tydeligt tilkende giver at det er helt fint, og at andre skal få sig en hobby, ja så kan provokationen være lige på grænsen til at "nogle" kan få dem tjekket....Lidt ligesom dem der sider og skriver åbent om det ene og andet på eks. facebook. Der henter skat/politi også mange syndere.

Jeg har som dig heller ikke noget imod at folk skære et hjørne indimellem sålænge det ellers er retskaffne mennesker. Men igen kommer det an på hvad det handler om. Og det med snyd af afgifter tager om sig i disse år. Og du og jeg og resten her bliver straffet for det på den ene eller anden måde. Men man står ikke og praler med det over for en nabo, så er man skisme dum. De fleste af dem der bliver taget er folk der som sådan ikke kender reglerne, og åbenlyst snyder.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

21-11-2011 kl. 23:17

Er det ikke fordi vi alle er fedtet ind i "Omfordelings-Danmark"?
Vi betaler høj skat og får til gengæld mange goder og samtidig er vi stort set alle "på støtten" i en eller anden form, hvad enten det er dagpenge, kontanthjælp, SU, børnepenge, pension, tilskud til diverse etc.

Dette skaber jo en gensidig afhængighed, hvor mange pludselig mener at have ret til at have en mening om hvad andre foretager sig (for man har jo været med til at betale for det!). Bidrager "de andre" nok til samfundet, eller trækker de for mange penge ud af kassen i forhold til hvad de har bidraget med/har behov for.....

Som tidligere nævnt synes jeg ikke at snyderi er i orden, men på den anden side mener jeg også at man bør overveje, hvor meget man skal overvåge/stikke hinanden...

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

22-11-2011 kl. 05:41

Selvfølgelig skal man overveje hvor meget man stikker hinanden, men når en person åbenlyst snyder samfundet for flere hundrede tusinde og tilmed praler af det, så fortjæner han også at blive anmeldt.
Men hvis du hjælper naboen med at klippe hæk, og får en skilling for det, så har naboen jo betalt skat en gang, og pengene bliver sadt i omløb.

Hilsen Lars

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

23-11-2011 kl. 20:10

J L skrev:
Ja især hvis du tænker på hvor mange penge staten går glip af ved at folk snyder...Så kunne vi nok redde et par hjertesyge eller lign.
Og hvis du så lige tager din briller på og læser det indlæg som jeg svarede på så stod der:

"Skulle vi så også selv til at jagte fartsyndere, og stikke dem til politiet??
Eller dem der ikke har sat deres P-skive korrekt, skal vi så også stikke dem til P-vagterne??"

Men du er vel sagtens så overuddannet TI og klog at du ikke forstår et ganske almindeligt svar på et indlæg.
Du kan jo se at KS har svaret det samme, lige før dit sidste indlæg.

Min pointe var at din sammenligning ikke holder. Du mener at hvis man ikke nødvendigvis skal anmelde naboen for afgiftssnyd, betyder det automatisk at man heller ikke skal anmelde spritbilister eller andre livsfarlige elementer, hvilket jeg ærligt talt ikke mener er det samme.....

Så selvom jeg både er yderst veluddannet og yderst klog (og yderst beskeden) ;-)) så forstår jeg faktisk som regel svarene....

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

02-12-2011 kl. 19:51

J L skrev:
Jamen, hvis du så gerne vil anmelde en sprit billist så er det mig en gåde hvorfor du ikke vil anmelde afgiftssnyd? Juridisk er det jo kriminalitet begge ting, men det er det pladder humanistiske aspekt der gør at afgiftssnyd er ok men ikke sprit?
Prøv at se på de domme der er givet i sådanne sager....
Hvis jeg kørte sprit og kørte en mand ned og slog ham ihjel- så ville jeg slippe med et klip i kortet, samfundstjeneste efter at have afsonet mellem 6 og 12 mdr fængsel (worst case)

I det andet tilfælde ville jeg skulle betale bilens pris i dk og sikkert få en bøde i million klassen alt efter hvor groft jeg havde snydt...

Men det er fordi den søde rare gamle mand bliver slået ihjel ikke?

ps. Du glemte vist "ironi rmuligvis anvendt" i slutningen af dit sidste indlæg gjorde du ikke?

Jeg bryder mig ikke om hverken afgiftssnyd eller spritbilisme!
Forskellen er at spritbilisten er direkte farlig og potentielt kommer til at skade/dræbe andre. "Afgiftssnyderen" snyder for en, set i det store perspektiv mikroskopisk indtægt i statskassen og skader højst andres retfærdigheds/misundelsesgen (alt efter temperament).
Betragter mig mildest talt ikke som "pladderhumanist", men hvis man bliver pladderhumanist af at mene at personfarlig kriminalitet er værre end naboens svenskindregistrerede bil, så er det måske alligevel korrekt.

Ud fra din logik er du måske en af dem der mener at det er i orden at "liste en lille brandert hjem" bare man kører stille og roligt etc.
Lidt tilfældig vold er måske også ok?
For straffen er jo i begge tilfælde ikke så høj.......

Dette indlæg blev 02-12-2011 19:51 redigeret af dets forfatter.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

03-12-2011 kl. 17:55

Mads Larsen skrev:
Dette er dog et trist indlæg.

Blot et af mange eksempler på hvor små sko de fleste danskere går i.

Længes tilbage til USA hvor folk ikke havde ondt i røven af naboens store dyt.

Der er vel heller ingen der har ondt bagi over naboen store "dyt" hvis der ellers er betalt dansk afgift af den.

Opro po Oles indlæg om at det lyder som valgprobaganda fra enhedslisten, så mener jeg at jagt på store internationale firmaer, der følger reglerne er probaganda fra enhedslisten.
Som Bo ganske rigtigt skriver så bidrager disse selskaber med en masse arbejdspladser i DK.

Hilsen Lars

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

03-12-2011 kl. 23:01

J L skrev:
Jeg tror det er såsom så,med at du er yderst klog - i så fald er det set ud fra din egen betragtning..
De straf udmålinger jeg nævnte og mine andre indlæg, kan umuligt konkludere et resultat, som du kan bruge til at definere min logik.
Men hvis det kan hjælpe dig,så hører jeg faktisk til dem som er forfærdet over vores retssystem, og som slet ikke er interesseret i at yde kriminelle en social ydelse.
Det har vi brugt i så mange år, at det er afskyeligt man fortsætter.
3 gange reglen skulle indføres i Dk - og med de moderne DNA tests, så er vi der henne hvor en potentiel dødsstraf skulle indføres også - dog ikke for lommetyve :)
Fortæl mig hvorfor man holder liv i feks Lundin?
Nuvel, samtidig tror jeg at,jeg har meldt flere spritbilister end du har spist ærter.

Som jeg læser dit tidligere indlæg giver du udtryk for at forbrydelsens alvorlighed var proportional med straffen, hvorfor du åbenbart mener at eksempelvis øko krim er mindst lige så slemt/værre end eksempelvis spritbilisme. Deraf "din logik"

Derudover er vi ved at have bevæget os væk fra emnet og gider egentlig ikke dine småperfide kommentarer, så jeg stopper her....

Profil slettet

Profil slettet

04-12-2011 kl. 01:56

Mads Larsen skrev:
Dette er dog et trist indlæg.

Blot et af mange eksempler på hvor små sko de fleste danskere går i.

Længes tilbage til USA hvor folk ikke havde ondt i røven af naboens store dyt.

Jeg tror at du fuldstændig har misforstået folks holdinger hvis du tror at man har ondt i røven over naboens store bil.. Det drejer sig mere om at man ikke bryder sig om at der findes personer der er villige til at snyde samfundet (og dermed også dig) for skat og afgifter, blot for at kunne køre i omtalte store bil...

Små sko? Tjaeh, jeg har betalt fuld afgift for den bil jeg kører i, og forventer sådan set at alle andre danske bilejere gør det samme....

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

08-12-2011 kl. 20:15

Lars Mogensen skrev:
Dette mulige "snyd" er ikke noget der koster det store, sandsynligvis ikke mere end det overflødige kongehus.

Husk på hvor de store udgifter ligger:
skoler, sygehuse, plejehjem, forsvar, sociale ydelser.

For at sætte det i relief:
Registeringsafgiften på bilen indbringer staten under 10 milliarder om året.

Til sammenligning koster danskere fra ikke europæiske lande 50 + milliarder hvert år men dette er jo en nødvendig udgift som blot vil stige og stige og stige og stige.....

Hvor meget joster kongehuset pr år ? og hvor meget trækker de hjem i indtægter via kronprinsen, når der skal laves "salgsfremmende" arbejde i bla kina usa rusland??

Hvor meget bliver der snydt for i reg afgifter på Årsbasis ?

Oplys venligst de fakttuelle tal.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

09-12-2011 kl. 21:17

Lars Mogensen skrev:
Dette mulige "snyd" er ikke noget der koster det store, sandsynligvis ikke mere end det overflødige kongehus.

Husk på hvor de store udgifter ligger:
skoler, sygehuse, plejehjem, forsvar, sociale ydelser.

For at sætte det i relief:
Registeringsafgiften på bilen indbringer staten under 10 milliarder om året.

Til sammenligning koster danskere fra ikke europæiske lande 50 + milliarder hvert år men dette er jo en nødvendig udgift som blot vil stige og stige og stige og stige.....

Måske vi lige skal have lidt fakta på bordet, så vi rent faktisk ved hvad vi taler om!

Check side 9 i link (finanslov for 2012): http://www.oes-cs.dk/bevillingslove/ffl12t0.pdf

Som man kan se bliver over 70% af statsbudgettet brugt på indenrigs/sundheds min., beskæftigelsesmin. og sundhedsmin.
I denne sammenhæng er alle andre ministerier kun en parentes.

Lasse R. Larsen

Lasse R. Larsen
bruger siden
11-01-2006

11-12-2011 kl. 15:59

Daniel Rehman skrev:

Hvis bilen er indregistreret i udlandet f.eks. sverige er det så vidt jeg ved kun bilen ejer som må køre den i Danmark. Så det går altså ikke at låne sin svenske vens vog og tøffe rundt i DK.