Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

15-11-2011 kl. 19:08

Har en ceed fra FEB. 2011. Der er mange tilfredse ejere af Kia ceed. Jeg fik desværre en bil med en del trælse fabriksfejl, som hverken værksted eller kia danmark formåede at løse tilfredstillende - så jeg skal ikke have flere Kia'er (ved godt at det sikkert kunne være sket hos et andet mærke også - men principielt ikke mere Kia-skrammel til mig)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

16-11-2011 kl. 05:42

Jeg ville heller ikke være supretilfreds med en 3½ år gammel bil der har været repereret for rust flere gange.
Min sammenligning er en 16 år gammel Audi med 341000km på klokken, og kun lidt rust i højre forskærm, efter stenslag.

Hilsen Lars

Profil slettet

Profil slettet

16-11-2011 kl. 08:14

Dette indlæg er slettet af en forummoderator.

Profil slettet

Profil slettet

16-11-2011 kl. 15:54

Helt enig i, at krig på bil-mærker er uønsket her i forummet - det er trods alt kun biler det handler om.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

16-11-2011 kl. 20:26

john Hansen skrev:
Prøv for sjov at gå ind på VAG-forum og læs lidt der. Du vil da erfare, at ingen bilmærker har noget at lade andre høre.

Ps. vi skal ikke have sat en religionskrig igang.

Det var ikke for at starte en krig. og jeg er udemærket klar over at VW ikke har noget at lade andre høre.
Jeg kunne bare ikke være supertilfreds med en kun 3½ år gammel bil der allerede har været repereret for rust 3 gange.

En nyere Kia er helt sikkert en god bil til prisen.

Hilsen Lars

Torben Høgh

Torben Høgh
bruger siden
22-03-2008

02-01-2012 kl. 19:58

Jeg har haft min Cee´d 115 diesel i 13 mdr og 33000 km. Det har været en ok oplevelse, dog skuffer den lidt på brændstof økonomien. Den går rigtig godt med 1400kg campingvogn og holder ca 11 km/l Jeg har ellers været Volvo-mand i mange år, men syntes ikke jeg havde 450.000 til en ny V50. Nu har jeg sparet ca 200.000. Nu må vi se hvordan den ser ud om 3-4 år.

Profil slettet

Profil slettet

04-01-2012 kl. 07:17

Tjaa, min gamle slider har lige fået nye kødben efter 6 år og 200000 km. Tænk jeg synes det var tidligt - Den har selvfølgeligt heller intet rust overhovedet.
Konen havde iøvrigt en Picanto en kort overgang, den rustede på bagklappen efter 1½ år og blev så skiftet ud. Bortset fra det, kørte den ganske fint.

Profil slettet

Profil slettet

04-01-2012 kl. 21:28

Det er kun ceed før faceliftet der har rustproblemer ved bagklap og bagdøre. lakken er dog stadigvæk elendig på den faceliftede - mon ikke det bliver bedre på den helt nye ceed-model der kommer til salg til april.

Generelt er vi i disse år, så voldsomt fokuseret på driftsøkonomi (med god grund). Det betyder også, at mange af os( mig selv inkl.) har købt ny billig med lang garanti i stedet for brugt - men bedre kvalitet, med kort garanti. Det er så ikke altid man er heldig med det - jeg har i hvertfald ikke været det med skifte fra ældre volvo til ny kia ceed (læs mit første indlæg i denne tråd).

Min ceed fra 2011 skulle bare ramme en katnsten med højre forhjul - lav hastighed, så var fælg, bærearm og andet ødelagt. Formentlig var ødelæggelserne ikke så store hvis jeg kørte i en ældre volvo. Så det gode driftsregnskab kan altså spoleres af mangel på holdbarhed. Mon ikke næste ejer af sådan en ceed får brugt nogle penge på omlakering os.v.. Jeg skal have min solgt så snart økonomien er til det.

Dette indlæg blev 04-01-2012 21:30 redigeret af dets forfatter.