Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Christian Bjerg

Christian Bjerg
bruger siden
21-03-2006

13-11-2011 kl. 20:35

Det spiller ingen rolle om du tager det ene eller det andet. Forskellen er ubetydelig, da det kun drejer sig om 1 cm. Køb bare de bedste dæk og tag dem i den str.der er billigst.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

13-11-2011 kl. 21:28

Jo breddere dæk jo dårligere grip på vejen.

Ps. du kan ikke få Ultra grip8 Cont i DK mere, de er udsolgt, så gå på nettet, der kan du stadigvæk få de gode vinterdæk, køb ikke de dårlige bare fordi de ikke lige har de gode tilbage.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

13-11-2011 kl. 22:00

Hentede 4 stk Ultragrip 8 ved Quickpot i onsdags (Euromaster kunne så vidt jeg husker levere til ca. samme pris).
Prisen var ca. 100kr over hvad de kostede på dækonline, til gengæld blev de monteret/afbalanceret på mine medbragte fælge (og de gamle vinterdæk blev afmonteret og bortskaffet).
Så de fysiske butikker har også gode tilbud og kan være både billigere/nemmere end nettet.
Men der er desværre ikke så mange af de gode dæk pt. (de forventer dog at få leverancer senere, men hvem ved?)

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

16-11-2011 kl. 04:06

Jakob Andersen skrev:
Hej

Har en skoda fabia 1.4 16V fra 2006.

Jeg skal have vinterdæk og stålfælge på slæden og har ikke forstand på biler overhovedet.
Ved at kigge lidt på nettet kan jeg se, at der er flere forskellige dækmuligheder til bilen.

F.eks
185/60-14
175/65-14

Kan man sige noget om fordel ´ved det ene frem for det andet. Prismæssigt varierer det fra forhandler hvad der er billigst.

Du skal købe dæk i original str til bilen, især vinterdæk. og nu vi er ved denne side, så tænkt over at du jo sikkert skal have disse dæk i 5 max 6år, så skal de skiftes, selvom er stadig er mønster på. hjilkasserne bliver stive efter de år og så virker dækket ikke mere optimalt. Så køb Continenntal Ts 800. Allerbedste i klassen, de støjer ikke meget og er super på våd og tør vej, sne og isglat. Det er inddiskutabelt de bedste du kan få på din bil. Ja priser kan svinge, og du er lidt sent ude. Eks Quik pot i silkeborg fik min far 4 stk af denne type til 3320kr. men ring rundt, det kan svinge næsten 1000kr for 4 stk. Men en god investering at købe de bedste, for dig og din pengepung og sikkerhed.