Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

04-11-2011 kl. 09:40

Det er en fin VW/Skoda ;)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

04-11-2011 kl. 11:15

Lad nu manden være glad for sin bil

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

04-11-2011 kl. 14:54

C S skrev:
Det er en fin VW/Skoda ;)

Det er rigtigt at 2.4 motoren med multitronic kan fås i en VW Passat, men jeg kan ikke finde en eneste Skoda med den motor.

Bortset fra det så er førekabinen mindst lige så vigtig for køreoplevelsen som motoren, og der er langt mellem de bilmærker der matcher en Audi-kabine.

Så nej det er ikke "kun" en fin VW/Skoda.
Dermed ikke sagt at det er bedre kvalitet, bare en federe oplevelse.

Hilsen Lars

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

04-11-2011 kl. 15:16

Jeg har lige lavet en udvidet søgning på både VW og Skoda, og kunne ikke finde en eneste bil med 2,4 V6 motor, så Audien har kun platformen den er bygget på til fælles med de 2 andre.

Så at kalde en A4 2,4 V6 for en VW eller Skoda er det samme som at kalde en OpeL Astra 2,0d for en Fiat.

Hilsen Lars

Kristian S-G

Kristian S-G
bruger siden
12-03-2007

05-11-2011 kl. 09:48

Ville vælge en A6 fremfor en Skoda (især pga pladsen i kabinen og bag rettet), men aldrig mere den med V6 2,4l....den kostede mig 45000kr i motorrep pga kædeskift, havde kun 96.788km på uret, men for gammel til garantirep og nul kulance fra audiimportøren...min svoger var heldigere da han hans blev skiftet under garantien.

A6 3,0TDI hedder bilen, når min Passat 2,0 TDI 140 BMT skal skiftes næste forår.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

05-11-2011 kl. 11:40

Mads startede denne trød for at fortælle om en ren mandebil, hvor der ikke er meget plads til familien, og alligevel kommer man ind på "familiebiler".

Der er ingen der har sagt at en A4 2,4 V6 er fornuftig eller billig, blot at det er en lægger køremaskine.

Thomas skriver at jeg skal nyde min bil.
Hertil kan jeg svare at det ikke er min bil der tales om. Jeg kører i en 16 år gammel A6 2,5 5zyl TDI med 140 hk og masser af udstyr, og jeg har aldrig haft bedre bil.

Den har ikke svigtet en eneste gang i de 2½ år 80.000km jeg har haft den, og den kører 17-18 km/l, så jeg ser ingen grund til at skifte den ud.

Hilsen Lars

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

05-11-2011 kl. 14:51

K S skrev:
Tjah - det er nu sjovt, at nogle har behov for et bestemt logo på deres køretøj for at de kan føle sig som "rigtige mænd" - gad vide, hvorfor det er nødvendigt for dem...... ;-)

Personligt synes jeg så heller ikke, at der er særligt meget "mandebil" eller andet specielt over en "forklædt husholdningsbil", men det er så en anden sag.

Som du sikkert har observeret tidligere i tråden, skrev jeg at en A4 ikke er bedre kvalitet end andre i familien, men at den med en 2,4 V6 Multitronic er mere en køremaskine end de fleste i den størrelse, for det er ikke p. ga. pladsen at man vælger denne bil.

Jeg ved godt at en HusholdningsBMW i 3-serien også er en lækker køremaskine.

Hilsen Lars

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

05-11-2011 kl. 18:40

"Mandebil"
"Mere mand over det"

Troede egentlig at "potensforlængeren" var en joke, men den er åbenbart god nok ;-)

Profil slettet

Profil slettet

05-11-2011 kl. 18:55

En rigtig mandebil er da en amerikansk muskelbil med en stor v8'er, og ikke en kedelig Audi ;)

Utroligt at en familiebil er blevet symbol på at være en rigtig mand! :-)

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

05-11-2011 kl. 20:31

K S skrev:
Ja - og vi er da ganske enige mht. kvalitet. En anden væsentlig forskel til f.eks. BMW og MB er, at Audien er forhjulstrukken, hvilket ikke harmonerer så godt med min opfattelse af en "mandebil". Værre bliver det med en CVT-gearkasse (Multitronic) - her er f.eks. DSG eller manuelt gear mere i tråd med min definition, men smag og behag er jo (heldigvis) forskellig.

Jeg er enig med dig i at der er mere sport i en baghjulstrækker og en manuel gearkasse HVIS man magter at bruge det , men for de fleste almindelige mennesker er det nemmere at tøjle en forhjulstrækker, da grænserne hvor det bliver "spændende" er skubbet lidt længere.
Men på en almindelig dansk lande,eller motorvej er det lidt ligegyldigt hvilke hjul der trækker, bare de trækker.

Skal det være mere mandebil end sådan en A4 skal man måske kigge efter noget M3 eller RS4 eller noget i den stil, men så er prisen også en helt anden.

Hilsen Lars

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

06-11-2011 kl. 19:02

:en rigtig mandebil:
Folk der har brug for en bil for at føle sig som mænd, er ikke rigtige mænd i min verden (siger min kone også)