Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

29-10-2011 kl. 22:05

Jeg kan kun give dig ret! Ligeså for mig forbinder jeg også lyden af luksus med den lækre lyd af en 6'er, og jeg forbinder slet ikke mindre med en luksusbil. Har både kørt Audi A6 med både 2,4 benzin og 2,0 TDI, og selvom det er samme bil blot med en anden motor, så giver den lækre lyd også en fornemmelse af luksus og prestige.

Men nok om følelser, når fornuften er nødt til at sejre! De "små" 4 cyl. er utroligt effektive og brændstoføkonomiske, og dette bliver man nødt til at vægte højere, med de benzinpriser vi har. Og de skærpede miljøkrav til biler gør også at de støtte motorer er ved at blive udfaset til fordel for de mindre.

Tilgengæld er jeg dog stor fan af de små turbomotorer der vinder stor indpas hos bilerne. De lyder ikke specielt godt, men de trækker pokkers godt :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

30-10-2011 kl. 00:33

Er helt enig. Sådan en 6-cylindret bil lyder bare helt fantastisk, og giver virkelig køreglæde. Jeg har selv haft fornøjelsen af sådan en mondeo med 6 cyl. Og den var bare lækker at køre i.

Desværre er de nok bare lidt for tørstige. og for dyre pr kørt KM.

Men lyden og den ekstra køreglæde kan man bare ikke tage fra dem.

Jeg holdt også parkeret ved et center i dag. Ved siden af mig kom en Audi A5 Coupe og parkerede. Personligt synes jeg den model Audi A5 er superlækker. Designet er bare i orden. Den ser potent ud. Og så stadig særdeles elegant. lige noget for mig. Men så hørte jeg motoren... øv øv og atter øv... Det var en sk... diesel!?!?!? ALTSÅ for pokker. Man kan da ikke proppe en diesel i sådan en bil. Det passer jo overhovedet ikke sammen.
Man kan sammenligne det med at man skal til fest og står i det lækre Hugo Boss habit, men så tager beskidte grønne gummistøvler på, samt en bøllehat på hovedet... ALtså det må man bare ikke...

Profil slettet

Profil slettet

30-10-2011 kl. 08:22

hej joakim.
jo måske kan det være et problem.men nu har det alle dage været diesel som har været taxi vognmændendes foretrukne motortype og det drejer sig kun om økonomi hvilket er ganske logisk og motorlyden skal ikke være det som gør at jeg vælger en taxi fra.

Profil slettet

Profil slettet

30-10-2011 kl. 11:11

Mht til taxaer tror jeg ikke vi skal beklage os så meget. Se hvilken rædsel New York'erne skal til at køre i (i stedet for 8-cylindrede Ford Crown Victoria og lignende):

http://www.wired.com/images_blogs/autopia/2011/05/Nissan-NYC_Taxi.jpg

tudegrim og med astmatisk 4-cyl benzinmotor (fordi amerikanerne tilsyneladende stadig tror at diesel er noget man kun putter på landbrugsmaskiner)

Vh Anders

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

31-10-2011 kl. 21:31

Henrik S skrev:
Nu er det jo sådan at man såmænd også kunne få en el bil til at vinde Le Mans,
det er jo kun et spørgsmål hvad begrænsinger man pålægger de forskellige biler.
Mon diesel havde vundet hvis det også var tilladt med en 12 cyl, 6 liters trykladet
benzin motor ???
Nej diesel er ikke sporty.

Sporty eller ej så var det en KUN 6zyl diesel der vandt Le Mans i år til trods for at der deltog større benzinbiler.

Når det er sagt så er det vel ikke kun motoren der afgør on en bil er sporty eller luksus.

Hilsen Lars

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

01-11-2011 kl. 20:20

Henrik S skrev:
Jeg tror vi holder her, der er ting som selv guderne kæmper forgæves med.

Jeg er godt klar over at du tænker på ordet "DUMHED".

Om diesel er sporty eller ej har ikke noget med dumhed at gøre, men hvordan er denne diskution kommet ind i en tråd om "LUKSUSBILER".

Tråden startede med at en luksusbil ikke kunne nøjes med 4 zyl, og nogle mindes dengang de kørte i taxa og det var luksus.

Efter min mening har motorstørrelse og sporty ikke noget med luksus at gøre.
Luksus for mig er at sidde rigtig godt, varme i sæderne, klimaanlæg, et godt lydbillede i bilen, og diverse hjælpemidler som gør køreturen nemmere.
Det hele skal så også kunne holde til at blive brugt, og det er her at de dyre mærker med Mercedes i spidsen skiller sig ud.

I øvrigt er det ikke en selvfølge at en taxa er en luksusvogn, men tilbage i 80erne og til dels 90erne var det kun Mercedes der kunne holde til de strabasser som det kræves af en taxa.

Hilsen Lars