Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
12-09-2011 kl. 12:38
Hej Jesper.
Jeg går ud fra at du har modtaget betalingen og du har afleveret bilen.
Så kan han da bare "rende og hoppe" en aftale er en aftale, og det er slutsedlens "ord" der tæller.
Du står fint som sælger, handelen kan ikke gå tilbage.
Jeg går ud fra at du har modtaget betalingen og du har afleveret bilen.
Så kan han da bare "rende og hoppe" en aftale er en aftale, og det er slutsedlens "ord" der tæller.
Du står fint som sælger, handelen kan ikke gå tilbage.
Profil slettet
12-09-2011 kl. 19:59
Hvis bilen er solgt til en forhandler, så er den vel som udgangspunkt altid "solgt som beset" så vidt jeg ved. Og da forhandleren på forhånd er gjort opmærksom på bulen kan det på ingen måde være dit ansvar at få skaden udbedret, specielt ikke da den ikke er nævnt i slutsedlen.
Han har jo i princippet tre uger til at omregistrere/afmelde køretøjet, hvem ved hvad der ellers kunne opstå af skader i den periode som du så bare skulle dække!
Ved privat handel dækker sælgers forsikring i de tre uger køber har til at omregistrere, dog er det kun en ansvarsdækning! Ved faktisk ikke om reglerne er anderledes når den er solgt til en forhandler..
Mener heller ikke at han kan lade handlen gå tilbage medmindre du på én eller anden måde har snydt ham ved f.eks. velvidende at udelade vigtig information omkring skader og mangler eller lignende.
Jeg vil mene at han skal æde den bule og se at få overført de penge.
Han har jo i princippet tre uger til at omregistrere/afmelde køretøjet, hvem ved hvad der ellers kunne opstå af skader i den periode som du så bare skulle dække!
Ved privat handel dækker sælgers forsikring i de tre uger køber har til at omregistrere, dog er det kun en ansvarsdækning! Ved faktisk ikke om reglerne er anderledes når den er solgt til en forhandler..
Mener heller ikke at han kan lade handlen gå tilbage medmindre du på én eller anden måde har snydt ham ved f.eks. velvidende at udelade vigtig information omkring skader og mangler eller lignende.
Jeg vil mene at han skal æde den bule og se at få overført de penge.