Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
06-08-2011 kl. 11:19
Mht. MB, så er det ikke så overraskende, da de i '94 besluttede sig for at de ville tjene nogen flere penge på at skære nogen hjørner og det var først efter en årrække at de fik ind i hovedet at det gik ud over rygtet.
Nu burde MB's kvalitet være på vej tilbage igen, jeg hørte et sted at de i '04 eller '05 havde skåret to-tredje dele af overskuddet, for at komme op i omdrejninger igen mht. kvalitet
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
06-08-2011 kl. 11:48
Hvis den samme del gå i stykker på en dyr bil som på en billig, så er det alt lige meget dyrere at reparere det.
Man kan jo totalrenoverere en Alto for mindre end det koster at skifte automatgearkasse i en Mercedes.
Noget andet er så, at listen vel kun ser på de ting, som man kan gøre gældende i fht. en servicekontrakt.
Hvad med f.eks. rust? Eller hvad med de reparationer, som går på garantien, og derfor aldrig bliver relevante i fht. en servicekontrakt?
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
06-08-2011 kl. 12:18
Jørgen Nielsen skrev:
ja og det er dejligt at se toyota topper både generelt og med toyota corolla. Stærkt Brand men vi ved et jo godt..
Hvor ser du lige det, Jørgen?
Corolla ligger ganske rigtigt øverst på listen over enkelte modeller.
Men Toyota ligger da kun nummer 4 på listen over bilmærker.
Denne toppes af Chevrolet (hvilket undrer mig meget) foran Honda og Suzuki.
http://www.reliabilityindex.com/manufacturer.
Man kan dog også se, at Suzuki og Chevrolet, som jo klarer sig godt i fejlstatistikken, har kørt meget mindre og er væsentligt nyere end gennemsnitsbilerne på listen. Det forklarer nok en del af det gode resultat.
Laver man listen som antal fejl i fht. antal kørte km og alder (altså en sammenstilling af de tre lister), så tror jeg, at vi vil se Honda og Subaru helt på toppen.
Profil slettet
06-08-2011 kl. 13:38
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
12-08-2011 kl. 00:09
Hvis listen er gjort op i kroner og øre, er der vel ikke noget underligt i, at de dyre biler havner i bunden.
Hvis den samme del gå i stykker på en dyr bil som på en billig, så er det alt lige meget dyrere at reparere det.
Man kan jo totalrenoverere en Alto for mindre end det koster at skifte automatgearkasse i en Mercedes.
Noget andet er så, at listen vel kun ser på de ting, som man kan gøre gældende i fht. en servicekontrakt.
Hvad med f.eks. rust? Eller hvad med de reparationer, som går på garantien, og derfor aldrig bliver relevante i fht. en servicekontrakt?
Det er et index baseret på sammenblanding af forskellige data, så om en bil ender højt eller lavt på listen afhænger af flere ting end prisen på reparationen.
Men du har helt ret S.H, der er ikke rust eller reparationer under garanti med i deres data. Hvis ikke dette forsikringsselskab er anderledes end de jeg kender til, så vil de kun dække hvis servicebogen er i orden, det skulle trods alt gerne give et ens grundlag for de forskellige biler, nå garantien er udløbet.
Jeg syntes Warranty Directs Reliabilityindex giver et bedre billede af tingene, i forhold til mange andre undersøgelser / optællinger hvor data af en eller anden grund er af begrænset værdi. Eksempelvis den ellers populære fra ADAC, da de jo ikke er de eneste der henter strandede biler i Tyskland. Eller de undersøgelser / optællinger hvor data er ejeres indrapportering af personlige erfaringer, det er trods alt et begrænset sammenligningsgrundlag man har som privatbilsejer.
Med venlig hilsen Kim
Dette indlæg blev 12-08-2011 00:10 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
04-10-2011 kl. 16:18
Oscar Majoros skrev:
Bare det at Chevrolet er øvers på listen gør hele sagen tvivlsom :)
Var det virkeligt nødvendigt at hive en to måneder gammel tråd frem bare for at kunne komme med den kommentar?
Nå, nu hvor jeg alligevel bed på, så lad mig da lige høre hvorfor du synes at det virker tvivlsomt at Chevrolet skulle være det mærke i England der koster servicekontrakt udbyderne færrest udgifter pr køretøj?
Profil slettet
05-10-2011 kl. 18:50
K S skrev:
Jeg kan ikke svare på andres vegne - men det er pudsigt, at Chevrolet ligger øverst på den generelle liste - men du kan ikke finde en eneste af deres biler i listen til højre - så det er ikke til at sige, hvad de baserer resultatet på?!?!?
Ikke at det hindrer dig i at svare :-) Men du har da ret, det er da påfaldende at Chevrolet er det mest driftssikre mærke overall uden at have én eneste bil i Top 100..
Jeg synes bare at det virkede underligt at Oscar valgte at anfægte resultatet udelukkende baseret på det faktum at Chevrolet lå øverst på listen.
Ulrik Hoffmann
bruger siden
29-05-2008
11-10-2011 kl. 19:25
I kan jo rose alle de små og ligegyldige biler herfra og til månen og alligevel vil det stadigt være en Chervelot, Kia, Lada eller hvad de nu hedder... ;o)
Profil slettet
11-10-2011 kl. 19:56
Ulrik Hoffmann skrev:
For nogle mennesker er en bil ikke blot en kasse med 4 hjul der er lavet i Korea!
I kan jo rose alle de små og ligegyldige biler herfra og til månen og alligevel vil det stadigt være en Chervelot, Kia, Lada eller hvad de nu hedder... ;o)
Tjoeh, du har da helt ret, mange af disse små billige biler er nok en smule kedelige og ligegyldige.. Til gengæld kan man jo så som ejer af en sådan ligegyldig bil glæde sig over at man nok aldrig kommer til at skifte vedligeholdsfri knastkæder for 50.000 kroner.
Dette indlæg blev 11-10-2011 19:57 redigeret af dets forfatter.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
12-10-2011 kl. 18:47
K S skrev:
Tjah - det er jo dyrt at køre i en forklædt Skoda ;-)
Kære K.S.
Vil du ikke godt fortælle mig hvilken Skoda-model der deler ret meget med en Audi A6 som den A.V henviser til.
For så vidt jeg ved har Skoda ikke lavet en storebror til Superb.
Hilsen Lars
Profil slettet
12-10-2011 kl. 23:00
K S skrev:
Tjoh - A6 bruger en forlænget Passat-platform - det gør Superb også (dog ikke samme variant, men grundlæggende samme). Motorer og gearkasser går også igen - men de har begge varianter, som "den anden" ikke har. Mange dele "under skallen" går igen.
Ja, det troede jeg faktisk også.
Men så undersøgte jeg det lige alligevel, og alle oplysninger jeg kan finde siger at Superb ganske rigtigt kører på en forlænget udgave af samme platform som Passat'en (nuværende Superb samt "første" årgang)..
A6 har dog ifølge alle oplysninger jeg kan finde (og nej, jeg har ikke udelukkende ledt på Wikipedia! Haha..) sin egen platform, dette gælder både den netop udgåede model samt modellen før denne. Så lærte jeg også noget idag :-)
Dette indlæg blev 12-10-2011 23:03 redigeret af dets forfatter.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
13-10-2011 kl. 05:51
Eks er den udmiddelbart største dieselmotor i en Superb en 2,0tdi, hvor dette er den mindste i A6
Med andre ord hvis man sidestiller en Skoda og en Audi fordi nogle motorer bliver brugt i begge biler, så er der heller ingen forskel på en BMW 3serie og en BMW 5 serie her går nogle motorvarianter også igen i begge modeller.
Men ud over det så er Skoda Superb vel heller ikke den ringeste bil at blive sammenlignet med, Kabinemessigt kører den lige op med Mercedes Eklasse.
Hilsen Lars
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
14-10-2011 kl. 05:42
Er det at en Premiumbil staves med 3 bogstaver? eller er det at den er baghjulstrukket?
For de biler du mener er Premiumbiler holder ikke længere eller går mindre i stykker end mange "Husholdningsbiler.
At Audi ikke er bedre kvalitet end Skoda kan vi godt blive enige om, men det er da fordi Skoda er rykket gevaldigt op ad stigen de sidste 20 år, og har fået lov til at tage fra den gode hylde.
Det er jo ikke Skoda der udvikler de gode motorer eller et godt automatgear, de får bare lov til også at bruge det så man får fordel af stordrift.
Hvis Mercedes og BMW havde et mindre presticefyldt bilmærke at "dele" stumper med kunne de også holde priserne nede, det ville vel ikke gøre disse biler ringere af den grund.
Min pointe er at en Audi ikke er en forklædt Skoda, men at en Skoda er en Audi i hverdagstøj.
Hilsen Lars
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
15-10-2011 kl. 12:50
Jeg er enig med dig i at de mindre Audier (A1, A3 og A4) ikke er decideret premiumbiler, nøjagtig som de mindre BMW (1-serie og 3-serie) og de mindre Mercedes (A og C-modeller) heller ikke er premiumbiler.
Men det ændre ikke på mit spørgsmål om nøjagtig hvilken Skoda der er forklædt som en 2006 Audi A6 2,4 V6 Multitronic.
Denne model kører så vidt jeg ved ikke på en forlænget Passatbund men på sin egen platform, og jeg har ikke set denne motor eller gearkasse i nogen Skoda.
Jeg er ligeglad med om du mener at en A6 er en hverdagsbil eller ej, bare du vil fortælle mig hvilken Skoda der har klædt sig ud.
Hilsen Lars.