Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Ulrik W
bruger siden
06-02-2011
30-07-2011 kl. 19:38
Ferdinand .
bruger siden
15-01-2006
31-07-2011 kl. 10:08
Vedr: Fiat:
En Punto med 16 år på bagen, har givet også nogle kilometer på sig - og det er bestemt også her vi skal finde en af årsagerne til generatorens død. Fejl og driftsstop kan opstå når som helst. At det sker blot en måned efter anskaffelse er virkeligt surt - but that's life! Get over it!
En generator og drivrem kan vel anskaffes for ca. 1-1.500kr så er bilen kørende igen - er det virkelig ulejligheden værd at skabe så megen polemik over??!!
Fabrikken bygged bilen til at holde 7-8 år - derefter skulle den smides ud - nu har den holdt 8-9 år over tid - vær hellere glade for at du kunne købe en bil til de penge - tro mig, I har ikke haft den sidste reparation på den bil!
Vedr. Peugeot:
Ring og bed om at tale med chefen - forelæg denne Jeres problematik og send ham gerne et anbefalet brev - gør ham opmærksom på, at I jo ellers er tilfredse med bilen, men at I også ønsker at de lever op til den skriftlige aftale der er indgået ved handlen.
Dens pris overstiger - for Jer desværre - grænsen for hvad Forbrugerrådet tager af sager, så I må selv kæmpe den kamp - med brug af evt. juridisk bistand.
Det er iøvrigt helt almindelig praksis at køber selv må fremkomme med den defekte vare til sælger - evt. kunne I jo bruge Jeres vejhjælp til at "sende bilen".
Personligt ville jeg aldrig købe en vare så langt væk unen på forhånd at have en skriftlig aftale om evt. fremtidige reparationsforhold i forbindelse med garanti/ rekalmationsret.
Du skriver at det er en autoriseret forhandler - er det en Peugeot forhandler eller noget andet mærke - og er denne medlem af Dansk Automobil Forhandler Forening (DAF) ? I så fald ville jeg evt kontakte deres juridiske afdeling - spørg efter Karoline Thomsen, men jeg siger bare: Forbered dig godt inden - hun er knivskarp på lovgivning!!!
Her kan man vist med rette sige tab og vind med samme sind!
Emil B
bruger siden
02-08-2012
25-09-2015 kl. 09:46
Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008
25-09-2015 kl. 18:08
Emil Bjørb
bruger siden
02-08-2012
skrev:
Nogen som ved om der sidder en kompressor på en RAV 4 II (XA2) 2.0 VVTI 4WD (150HP) ?
Det gør der - (hvis den er med aircondition eller klimaanlæg)