Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

29-03-2011 kl. 16:42

De 4 jeg kender med Passat 2,0 Tdi har 2 af dem haft havareret motor.
De 2 andre har bare haft alle mulige andre problemer og dermed mange unødvendige værkstedsbesøg.

Hvis du skal have sådan en Passat Diesel, så gå efter en Commonrail, der skulle vist ikke være de store problemer med den. Så vidt jeg ved...

Et eller andet sted er det klart at forhandlerne siger at det behøver man ikke at kigge efter mere. De vil jo gerne have solgt bilerne.

Jeg turde heller ikke købe en PD diesel, på trods af at de kører godt når de kører. Men det er tilsyneladende "en tikkende bombe".

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ernst Andreasen

Ernst Andreasen
bruger siden
24-03-2004

29-03-2011 kl. 18:19

Jeg har selv en Passat PD - 140 HK årg. 12/2005 fra ny, som nu kørt 165.00 uden at kny.
Det er mit indtryk at det er vigtigt at man overholder forvarmningen inden start og undlader at kører den ud før motoren er driftsvarm samt altid køre med den anbefalede motorolie og sørge for at toppe den op. - ja den spiser lidt olie ca. 1 liter pr. 10.000 km. Så burde de ikke give problemer.
Har ved flere lejligheder kørt commenrail og den er mere støjsvag end PD og momentkurven er mere jævn end på PD. Det er et spørgsmål om temperament. Jeg foretrækker PD.
Når den kold lyder PD som en traktor, men trækker som en drøm når den er varm. /EA

Profil slettet

Profil slettet

29-03-2011 kl. 20:18

hej palle.
min anbefaling er helt klart en pd 105 hk version den er kraftig nok og driftsikker jeg har selv en som jeg har kørt 115000km i og den virker bare. er billig i service og kører ca 20km pr ltr ved pæn kørsel.
jo den støjer lidt men det er ikke generende.
jeg har kørt 200kmt i den flere gange og det er vel nok for de fleste.
jeg selv var fristet af 140hk modellen og fik den frarådet af flere.det har sparet mig for mange udgifter har jeg indtryk af.

Profil slettet

Profil slettet

30-03-2011 kl. 22:05

hej palle.
kan godt forstå dit behov for muskler til din campingvogn,så må jeg håbe at din motor holder hvis du vælger en 140hk model.eller måske en vw tiguan diesel i stedet.med 4 hjuls træk.

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

03-04-2011 kl. 20:46

Du kunne jo også kigge efter en 140hk 8V PD, den har ikke de problemeer med motoren.

Ronnie Madsen

Ronnie Madsen
bruger siden
06-01-2004

04-04-2011 kl. 06:39

Hej Palle !!!

Alle Passat TDI fra '08 og frem er standart monteret med partikelfilter. 75% af de Passat 3C der kører har partikelfilter på. Og endnu flere hvis du regner de importerede med.. Så der er stor mulighed for at komme til at spare de penge..

MHT. PD eller Common, så er det helt klart PD'erne fra 04-06 der skaber flest problemer med toppen... Trykket er simplethen for hårdt..

På de nyere er der dog et andet proplem, som især gør sig gældende på den TDI 170 hk. Ved ikke præsic hvad der sker, men de sviner dyserne til eææer ødelægger dem. Hvilket er ret dyrt at fikse. Men det er for længst gået op for VW både herhjemme og syd for grænsen..

Derfor sørg for at få en bil der har ALLE service lavet på AUT. værksted. Hvilket de fleste nye Passater også har. For så kan du få kollance garanti. Også selvom bilen er importeret, har skiftet ejer 6 gange eller kørt erhverv. Men bare den har fået skiftet bremsevæske en eneste gang på et ikke godkendt værksted, eller de har skrevet andet i bogen, så står du selv med regningen....

Håber det kunne bruges, eller skriver du bare...

Profil slettet

Profil slettet

04-04-2011 kl. 21:56

hej palle.
hvad med en vw passat 3,2 ltr masser af power og 4hjuls træk æder de fleste andre biler.den har alt hvad du ønsker.

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

05-04-2011 kl. 20:22

Jeg fik sidste år en 2006 Touran med partikelfilter importeret fra D, det er en 140hk. 8V motorkoden er BMM. Jeg mener også motoren findes i Passat, Caddy, Octavia og Superp

Dette indlæg blev 06-04-2011 21:09 redigeret af dets forfatter.

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

16-08-2011 kl. 09:22

Jeg ville ikke vælge 170'eren med PD - den holder ikke konsekvent, det kan bekræftes!

Den nye commonrail 170dsg har jeg også fået kørt lidt i, smidig og stærk - men den slår ikke Fiat/Opels gamle 1.9 -150'er, som er et uhyre sammenlignet ed VW'erne - det er sgu som om der er gået for meget øko i de nye Diesel maskiner.

Den ældre 2.0 TDI med 145 er næste på niveau med 170eren - det er jo også sjældent at man kommer derop hvor alle hestene anvendes.

Dette indlæg blev 16-08-2011 09:23 redigeret af dets forfatter.

Kristian S-G

Kristian S-G
bruger siden
12-03-2007

27-08-2011 kl. 18:45

Palle Clausen skrev:
Jeg er på udgik efter en brugt passat Diesel fra ca 2008 med 140 eller 170 HK.. Jeg havde først sat mig for at det skulle være en med den nye commenrail motor men forhandlerne har efterhånden givet mig indtrykket at det behøves man ikke at kigge efter... Udbudet er væsentligt større og også noget billigere..
Men hvad siger eksperterne (lær I)?

Jeg ville vælge en med CR-motor (kode CBAB eller CBBB).

Forstår ikke, hvorfor 2,0 TDI´eren i Passat volder problemer, den 170 HK PD jeg kørte 320.000km med i min Octavia fra 2005 gik upåklageligt og min kones Octavia med 140 HK PD gik 175.000km, den var kun til service ikke problem.

Kører nu min 2. Passat. Denne fra 9/2010 har en 140 TDI CR BMT som trækker som en drøm.

Har haft en Vectra diesel med 150 HK, men den holdt kun 3 mdr, mage til bovlam maskine med fuldt læs på krogen og kørsel i Kasselbakkerne.

Er netop vendt hjem fra en 4000km tur til Østrig, hvor Passat´en gik 18,98 km/l i gns med masser af Alpekørsel og marchhastighed på autobahnen omkring 160km/t.