Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

22-02-2011 kl. 14:25

Hej Majbritt.

Sådan som du beskriver det, så må det være fordi du kører for lidt og for sjældent.
Alle biler´s batterier har brug for at blive brugt jævnligt, hvis du holder stille med bilen i en uge, starter den og kører UNDER 1 time, så når batteriet ikke at oplade ordentligt, dvs. du bruger mere strøm på starten end du når at oplade.
Lidt ligesom en bankbog, hvis du hæver mere end du sætter ind, så ender den i minus ( ja undskyld, men du begyndte selv med at du er en kvinde ;-)

Mit bedste råd er, Køb en batterilader og sæt den til batteriet måske 1 gang hver 14. dag, så burde du ikke få flere problemer.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

23-02-2011 kl. 10:29

hej
bilen fejler ikke noget bobbbb- kan ske, det er bateriet der er håndteret dårligt typisk desvære-nye biler bliver kørt inden salg små ture og så er batteriet faktisk ødelagt, en lader er godt men bateriet skal være bhl 100 fra start og detgælder ogse et nyt ,ellers får man dine problemer + at pærer ikke kan holde

Profil slettet

Profil slettet

05-02-2012 kl. 16:05

Hanne Gurresø skrev:
Har også en 2007´er med et identisk problem. Kører 84 km hver dag, men hvis den står bare en dag uden at blive brugt, løber batteriet fladt. Problemet er størst, når det er koldt. I dag (hvor det er ekstremt koldt) var den flad igen, selvom jeg havde kørt i den igår. Toyota har undersøgt den, men intet andet fundet andet end at batteriet havde en defekt celle og og skiftede det derfor, hvilket dog ikke har løst problemet. Har undersøgt grundigt om der er den mindste pære, der brænder, men det er der ikke. I næste uge skal den til min egen mekaniker og den kører ikke derfra før problemet er løst!!!!!!
Jeg har ellers været glad for den.
Mvh Hanne

hej.
dit nye batteri-skal lades op ,og det skal gøres flere gange hen ad vejen,med en lile lader som viser -prøv efter kørsel ,sæt laderen på og se ,tid det tager til fuld ,jeg vil tro det varer 1 time + - så kører det men gør det flere gange så batteri lærer op og nedtur

Profil slettet

Profil slettet

05-02-2012 kl. 22:54

hej
ja det hjælper ikke at få et nyt,det er netop det der er problemet,hvilket ogse viser at værk stedet ikke har ladet det ordent ligt.
det er ligesom at klibbe hæk den bliver bredere og br ganske nå ikke spøg
det skal lades 100 ellers får man de problemer og det er jo tydeligt at ingen forstår det .
især batteri fra toyota har de prob ,de er aldrig ladet ordentlig op, men det gælder faktisk alle ,men prøv at sætte lader på din bil og se hvor den starter og slutter og hvor lang tid det tager før det er 100 ,hvis alle gjorde det så holt pærer og baT LÆNGERE
især nye bat erlænge om at blive 100 og bilen kan ikke og så går det ned1selle står af og bat til skrot men de skal jo ogse leve.

Profil slettet

Profil slettet

06-02-2012 kl. 12:18

gert møller skrev:

hej.
dit nye batteri-skal lades op ,og det skal gøres flere gange hen ad vejen,med en lile lader som viser -prøv efter kørsel ,sæt laderen på og se ,tid det tager til fuld ,jeg vil tro det varer 1 time + - så kører det men gør det flere gange så batteri lærer op og nedtur

forslag
gå i jem ogfix køb batteri så stort som muligt,kan som regel være lidt større-det koster 350 kr,eventuelt køb lile lader og lad det op sæt så i bilen ,kontrol m laderen som før skrevet.