Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Per Mørch

Per Mørch
bruger siden
08-03-2005

01-02-2011 kl. 11:10

Hej Bo.
Honda Civic har en I-Shift model, der kører længere på literen end dens ikke automat-gear fætter, den går ca. 15 på literen. I-shiften er en automat kobling og den skifter med trin som en manuel gear bil. Det synes jeg absolut ikke gør noget når jeg ved at man sparer vægtafgit og har et BEDRE benzin forbrug. Honda laver biler der har ry for at være gode stabile biler med teknik/ transmission og elektronik der er helt i top. Så kig evt. på en sådan bil!
Venlig hilsen
Per

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Per Mørch

Per Mørch
bruger siden
08-03-2005

27-02-2011 kl. 22:19

Ikke helt rigtig...Jo, hvis du tager en 2006 model. I følge Trafikstyrelsen kører den 15,4 km/l. Jeg har en. Den koster 1010 pr. halvår i afgift og er altså ca. 500 kr billigere en den "alm" Civic Sport. Jeg har flere gange kørt til Århus fra Sydsjælland hvor kørerkomputeren siger 5,5 l/ pr 100km når jeg kommer hjem. Jeg har kørt det jeg må.
Venlig hilsen
Per

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

11-08-2011 kl. 17:59

Efter jeg har hørt en masse godt om VW med DSG - 7 trin, hoppede jeg også på en VW med 1,4 tsi på 122 hk og 7 trins gearkasse.

Min DSG er begyndt at hugge ved 21000 km og skal repareres. Kører ikke taxa.

Vores vinduespudser har også en VW med DSG 7 gear der skal skiftes efter 43000 km.

Værkstedet har skiftet 17 DSG 7 trins gearkasser og 7 megatronic.

Konklusion må være: der kan være problemer med DSG 7 trins.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

11-08-2011 kl. 21:22

Nu ved jeg ikke lige hvor mange biler der bliver solgt med den gearkasse.

Men I skal jo huske at gøre det op i mellem hvor mange der eksisterer og hvor det er gået galt for.

Der er horrorstories om alt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

28-08-2011 kl. 17:49

lars møller skrev:
puha går selv og over vejer at købe en med dsg hvis det ikke dur så hopper jeg fra

Hej. Min VW fra 2010 har nu fået en ny DSG - 7 trins gearkasse igen. Nu kører den som en drøm. Håber den holder denne gang. Måske har VW problemer med deres DSG 7 trins,
som jo ikke er så stærke som de gamle DSG 6 gears som bruges i dieselbilerne. Jeg ringede rundt til 5 forhandlere i Storkøbenhavn for at høre om de kendte til problemer med DSG 7 trins gearkasser sol ligger i alle VW med 1,4 tsi. Ingen sælgere kendte til nogen form for problemer.
Konklusion: Tænk jer grundigt om før i vælger gearkasse.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

24-11-2012 kl. 00:17

Igen problemer med min DSG 7 trins. Min Golf 1,4 tsi med 7 trins DSG årgang 2010 fik ny komplet gearkasse efter ca. 22.ooo km. Efter ca. 45.ooo begynder gearkassen igen at hugge ved skift fra 1 og 2 gear. De øvrige gear skiftes fint.
VW har erkendt at der er problem med dobbeltkoblinger i nogle 7 trins gearkasser og udsendt en servicemeddelelse ca 1/2012 til VW værkstederne. Problemet er at værkstederne ofte undlader at læse de modtagne mail`s fra importør/fabrik.
Der er kommet en forstærket dobbelt kobling med reservedelsnummer:
OAM 198 140C . Monteres dette koblingssæt skulle problemet iflg. vw være løst.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

24-11-2012 kl. 11:47

jan jensen skrev:
Igen problemer med min DSG 7 trins. Min Golf 1,4 tsi med 7 trins DSG årgang 2010 fik ny komplet gearkasse efter ca. 22.ooo km. Efter ca. 45.ooo begynder gearkassen igen at hugge ved skift fra 1 og 2 gear. De øvrige gear skiftes fint.
VW har erkendt at der er problem med dobbeltkoblinger i nogle 7 trins gearkasser og udsendt en servicemeddelelse ca 1/2012 til VW værkstederne. Problemet er at værkstederne ofte undlader at læse de modtagne mail`s fra importør/fabrik.
Der er kommet en forstærket dobbelt kobling med reservedelsnummer:
OAM 198 140C . Monteres dette koblingssæt skulle problemet iflg. vw være løst.

Surt - jeg stod med samme problematik på en DSG6 i kombination med en 2.0 140hk TDI fra 2012. Den smed gearkassen efter 25.000 km, og begyndte inden 40.000 km at brokke sig igen. Så den blev solgt igen, da jeg simpelthen ikke gider døje så meget med en bil til den pris - det er sgu for ringe.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

24-11-2012 kl. 14:21

Du skal klart vælge en diesel, en gulplade kan være svær at sælge igen, da det er begrænset hvor mange kunder der er til sådan een, skal du beholde bilen i mange år, så er besparelsen også reelt væk, da du får en strafafgift på 5040,- årligt og biler som er nyere end 2007 kan ikke vejes ned.

Om du skal vælge den ene eller den anden, skal jeg ikke gøre mig klog på, men alle har en historie om at et eller andet er gået i stykker, der kører altså også pokkers mange automatgearkasser rundt, især fra VAG-biler

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg