Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Per Mørch
bruger siden
08-03-2005
01-02-2011 kl. 11:10
Honda Civic har en I-Shift model, der kører længere på literen end dens ikke automat-gear fætter, den går ca. 15 på literen. I-shiften er en automat kobling og den skifter med trin som en manuel gear bil. Det synes jeg absolut ikke gør noget når jeg ved at man sparer vægtafgit og har et BEDRE benzin forbrug. Honda laver biler der har ry for at være gode stabile biler med teknik/ transmission og elektronik der er helt i top. Så kig evt. på en sådan bil!
Venlig hilsen
Per
Per Mørch
bruger siden
08-03-2005
27-02-2011 kl. 22:19
Venlig hilsen
Per
Profil slettet
11-08-2011 kl. 17:59
Min DSG er begyndt at hugge ved 21000 km og skal repareres. Kører ikke taxa.
Vores vinduespudser har også en VW med DSG 7 gear der skal skiftes efter 43000 km.
Værkstedet har skiftet 17 DSG 7 trins gearkasser og 7 megatronic.
Konklusion må være: der kan være problemer med DSG 7 trins.
Profil slettet
11-08-2011 kl. 21:22
Men I skal jo huske at gøre det op i mellem hvor mange der eksisterer og hvor det er gået galt for.
Der er horrorstories om alt.
Profil slettet
28-08-2011 kl. 17:49
lars møller skrev:
puha går selv og over vejer at købe en med dsg hvis det ikke dur så hopper jeg fra
Hej. Min VW fra 2010 har nu fået en ny DSG - 7 trins gearkasse igen. Nu kører den som en drøm. Håber den holder denne gang. Måske har VW problemer med deres DSG 7 trins,
som jo ikke er så stærke som de gamle DSG 6 gears som bruges i dieselbilerne. Jeg ringede rundt til 5 forhandlere i Storkøbenhavn for at høre om de kendte til problemer med DSG 7 trins gearkasser sol ligger i alle VW med 1,4 tsi. Ingen sælgere kendte til nogen form for problemer.
Konklusion: Tænk jer grundigt om før i vælger gearkasse.
Profil slettet
24-11-2012 kl. 00:17
VW har erkendt at der er problem med dobbeltkoblinger i nogle 7 trins gearkasser og udsendt en servicemeddelelse ca 1/2012 til VW værkstederne. Problemet er at værkstederne ofte undlader at læse de modtagne mail`s fra importør/fabrik.
Der er kommet en forstærket dobbelt kobling med reservedelsnummer:
OAM 198 140C . Monteres dette koblingssæt skulle problemet iflg. vw være løst.
Profil slettet
24-11-2012 kl. 11:47
jan jensen skrev:
Igen problemer med min DSG 7 trins. Min Golf 1,4 tsi med 7 trins DSG årgang 2010 fik ny komplet gearkasse efter ca. 22.ooo km. Efter ca. 45.ooo begynder gearkassen igen at hugge ved skift fra 1 og 2 gear. De øvrige gear skiftes fint.
VW har erkendt at der er problem med dobbeltkoblinger i nogle 7 trins gearkasser og udsendt en servicemeddelelse ca 1/2012 til VW værkstederne. Problemet er at værkstederne ofte undlader at læse de modtagne mail`s fra importør/fabrik.
Der er kommet en forstærket dobbelt kobling med reservedelsnummer:
OAM 198 140C . Monteres dette koblingssæt skulle problemet iflg. vw være løst.
Surt - jeg stod med samme problematik på en DSG6 i kombination med en 2.0 140hk TDI fra 2012. Den smed gearkassen efter 25.000 km, og begyndte inden 40.000 km at brokke sig igen. Så den blev solgt igen, da jeg simpelthen ikke gider døje så meget med en bil til den pris - det er sgu for ringe.
Mvh C S
www.e-bil.dk
H P
bruger siden
06-01-2004
24-11-2012 kl. 14:21
Om du skal vælge den ene eller den anden, skal jeg ikke gøre mig klog på, men alle har en historie om at et eller andet er gået i stykker, der kører altså også pokkers mange automatgearkasser rundt, især fra VAG-biler