Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

24-01-2011 kl. 11:45

Som Esben skriver, så kræver det alle forhold er i orden for at nå op på det km/l som fabrikanten påstår de kan.
Og så skal man nok også lige tilrette sin kørestil til økomode. Det kræver alligevel lidt tilvænning. Der var faktisk en artikel om det i seneste Motor-blad med 4-5 forskellige mænd der skulle prøve at ændre kørestil for at spare brændstof.

Personligt tror jeg ikke på alle de fine forbrugstal som fabrikanten skriver, Man skal altid nok trække lidt fra for at være realistisk.

Men er faktisk imponeret over at du alligevel rammer 25 på literen. Det er ganske godt klaret...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

bruger siden
11-12-2004

25-01-2011 kl. 18:12

Har du virkeligt tænkt dig at dæk af ved frontgrillen? For at hente lidt flere km på tælleren?
Det ville jeg nu ikke gøre, hvis jeg var dig. Der er ikke helt tilfældigt at der er luft der kommer ind til motoren når du kører, det er jo netop for at sørge for at den ikke bliver FOR varm osv... Det tvivler jeg KRAFTIGT på at det kan være sundt for din motor i længden.

bruger siden
11-12-2004

25-01-2011 kl. 23:21

var bare ikke noget jeg ville gøre. Men sådan er vi så forskellige.
Men håber det lykkedes for dig...

Profil slettet

Profil slettet

29-11-2011 kl. 20:20

Adam Sørensen skrev:
Hej Martin JEP, det er lige nettop hvad jeg skal gøre. Hvis Du kikker på disse bluemotions eller den gamle Lupo 1,2 så har begge afdækket for luftindtag til front grillen. Jeg kan informerer Dig at nu når jeg kører om morgenen dvs. kl 05:00 hvor temp. er på ca. 0C så på samme strækning med samme kørsel kan jeg ikke får den op på 3,7L/100km, men kun på knap 4L. Derimod nu når jeg kører hjemme hvor temp er over 5C så kører jeg på ca. 3,7L. DVS. den afspærring for luft indtag er kun i kolde vinter dage, lige så snart temp kommer over 10 så tag jeg den af. Hvis jeg nu kikker tilbage på Golf I så kan jeg huske at den havde stof på front grillen som kunne afdækkes eller til dels åbnes i vinter måneder. Det er for at den kan bedre holde på varmen, motoren tag ikke skade da den er sikret af blæser som nok ikke bliver aktiveret, da der altid kommer lidt luft ind, og jeg ikke overbelaster motoren nu jeg bare kører maks 100KM/h.. Kommer snart med mine resultater. Adam

ja jeg syntes det lyder spændende. adam
kan vi få nogle erfaringer fra dig mht dine dæk og de andre ting du prøver.
mvh kenn c