Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

02-01-2011 kl. 10:34

Børn under 135 cm skal sidde i autostol eller siddepude, airbag skal være frakoblet, da små børns hoveder kan tage skade af airbagen.

En airbag er lavet til voksne.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

02-01-2011 kl. 11:27

Det er i hvert fald rigtigt at airbag SKAL slåes fra hvis han skal sidde foran. Og selvfølgelig i autostol.

Men prøv lige at kontakte politiet i sådan et tilfælde. Det er trods alt meget rart at have HELT styr på reglerne og sikkerheden når det er ens børn det gælder.

Profil slettet

Profil slettet

02-01-2011 kl. 13:07

www.fdm.dk, lad nu politiet være, de har sgu da bedre ting at foretage sig end at besvare "dumme" spørgsmål, man kan jo finde svaret på nettet.

bruger siden
11-12-2004

02-01-2011 kl. 14:50

Siden hvornår er spørgsmål om børns sikkerhed dumme?
Det er det du betaler skat for at kunne spørge om sådan nogle ting.

Profil slettet

Profil slettet

02-01-2011 kl. 16:56

Spørgsmålet er ikke dumt, men hvorfor "spilde" politiets tid på information man selv kan finde på nettet ?

Tænk på næste gang du er nr. 19 i køen for at komme igennem til eks. SKAT eller hvem det nu måtte være, de fleste kunne måske have fundet den information på deres hjemmeside ?

Vigtige og akutte spørgsmål skal naturligvis ringes ind, men vis dog lidt hensyn i disse "spare" tider hvor der skærres mange steder.

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

02-01-2011 kl. 22:15

Jeg har lige kigget på FDM´s hjemmeside: "Er autostolen fremadvendt, behøver man i reglen ikke at frakoble passagerairbaggen. I hvert fald ikke hvis bilstolen skydes så langt tilbage som muligt" og "Det er kun tilladt at placere en bagudvendt autostol i forsædet, hvis bilens passagerairbag er frakoblet"
Så efter hvad jeg kan se, skulle han godt kunne sidde fremadvendt på passageger sædet, men de anbefaler at børn kommer på bagsædet

Jakob Jensen

Jakob Jensen
bruger siden
25-05-2012

21-01-2013 kl. 16:20

Simon Jespersen skrev:
Hej
Jeg skal på skiferie med min kone og 2 børn på 2 og 5 år i østrig, vi skal have svigermor med for at kigge lidt efter den lille mens vi står på ski. Der er imidlertid ikke meget plads til svigermor på bagsædet når begge børnene's autostole er monteret selvom der er god plads i min Citroen c5 stationcar.
Må den store dreng sidde på forsædet med monteret autostol (ikke bagudvendt) og skal airbag i så fald slåes fra.
han er ca 120 cm og vejer 22-25 kg.
Jeg kan ikke rigtig finde nogle regler der siger han IKKE må, men vil lige høre her på forum.