Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

15-12-2010 kl. 21:41

Hej Kim.

1800omdr. er jo lige omkring der hvor turboen slår til, spørgsmålet er om bilen fejler noget ?

Jeg syntes at du først skal prøve et par andre, for at sammenligne med din egen, gør de det samme?????

Hvis dín bil kører anderledes end "de andre", så skal forhandleren bare lave din bil, eftersom du stadig har garanti på bilen, så er det ikke dit problem.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

15-12-2010 kl. 22:31

har værkstedet kigget på EGR-ventilen? Den kan nemlig godt sode til, så den ikke kan åbne/lukke optimalt og det kan godt give de symptomer, du beskriver.

Vh Anders

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

15-12-2010 kl. 23:43

Svinghjulet skal sikkert skiftes....mulighed er at få det lavet i flensborg.

MVh

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

16-12-2010 kl. 18:50

Har selv haft problemet på en 2,0HdI 110hk det var EgR systemet der var galt med, jeg ved ikke hvor du er fra men da min havde været på værksted fem gange uden de kunne finde ud af hvad der var galt, kørte jeg til Nordjysk Diesel Elektro i Ålborg det tog dem en halv time så kørte den igen.
http://www.bosch-aalborg.dk/

René Valin

René Valin
bruger siden
01-02-2004

16-12-2010 kl. 20:40

Vi har haft ligende problem med vores Mondeo diesel og efter utallige besøg hos diverse mekanikere, blev jeg anbefalet Vestbyens Auto i Herning, de vidste med det samme hvad der kunne være galt og skiftede EGR ventilen... siden har bilen kørt perfekt. Det kostede 1100,-
Deres adresse er: Teglvænget 77 i Herning. De er et besøg værd!!!!

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

16-12-2010 kl. 21:34

Jeg kunne jo selvfølgelig også have læst tekts rigtigt......men disse diesel som ford pug og citroen køre med, har det med at splitte svinghjul ad. Kommer omkring 1800omdr ved træk, så ryster eller hakker bilen. Jeg sagde intet om at hans svinghjul er helt kaput, der er nemlig forskel på et kaput svinhjul og et der halter. iøvrigt kan man sagtens køre med et svinghjul der ikke er helt godt, men ikke kaput. Men som jeg kan læse nu er det jo nok hans motor der hakker lidt idet, og kan være egr ventil/dyser eller en rensning der skal til

Mvh

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

16-12-2010 kl. 21:42

Hej Kim

Jeg har skrevet om emnet med diesel biler før. Det drejer sig om at vide hvad man har med at gøre, de fleste gange. Skidtet soder jo nemt til hvis man ikke tager sine forholdsregler.....Eks som at give den lidt add en gang om året, give den en 25km tur på motorvej med omkring 3000-3500omdr i alle 25km, så kommer noget af soden af bla. egr ventil. husk også at køre mindst en længere tur om ugen for at holde den ren. mange tror fejlagtigt at de kan køre den som en benzin, med små ture til bageren med videre. Jeg tror dit problem nemt kan løses. Kør til merkonomen, og be om noget add til din diesel bil.

Mvh

Profil slettet

Profil slettet

04-08-2012 kl. 10:52

Bell Add - et additiv der renser motoren, hvis man over en periode ikke kørt helt nok til at en diesel bliver afsodet.

Men så er det gratis at give den en gang tæsk i 15-20 minutter på motorvejen i 3-4 gear - det har ca. samme effekt. Men som sagt kun hvis man ikke kører nok til at dieselmotoren bliver afsodet (min. 30.000 km om året).

Mvh C S
www.e-bil.dk