Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
16-11-2010 kl. 13:10
Ja det er rigtigt at 2,0 tdi med pumpedyse har problemer. Det er topstykker, turbo´er osv der står af.
Jeg kender 2 der har har Passat, hvor problemet er opstået.
FDM, ADAC og tyske Bild kender i hvert fald til problemet.
Det er altså nogle meget kedelige regninger man får hvis man er uheldig. Under 30.000 kr skal du nok ikke regne med..
Men FDM anbefaler at man får motoren tryktestet hvis nu alligevel en Passat er drømmen. Og selvfølgelig er der også mange af dem der ikke fejler noget. Men det er åbentbart ikke nogen syndelig stærk motor.
Den gamle 1,9 Tdi er tilsyneladende mere holdbar.
Men når den ikke har problemer kører den til gængæld godt og kører ret langt på literen.
Der burde ikke være den store forskel på 2,0 Tdi alt efter om den sidder i VW, Skoda audi eller Seat. Forskellen er vel mere om den er 8v eller 16v og om den har 140 eller 170 hk.
Jeg ved ikke hvorfor man ikke hører så meget om problemerne i de andre mærker ud over VW. Men problemet er der også.
Det har måske også lidt med at gøre at der kører sindsygt mange Passat´er rundt...
I øvrigt tillykke med den kommende familieforøgelse.
Profil slettet
16-11-2010 kl. 14:46
Dette indlæg blev 16-11-2010 15:02 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
16-11-2010 kl. 17:16
Dette indlæg blev 16-11-2010 17:19 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
05-09-2011 kl. 11:03
2 dage efter køb konstaterede VW Roskilde, at det var en fejl i pumpe-dyse-systemet, der var årsag til at bilen ikke kunne starte. Pris 8.500 + moms for rep. Henrik fra ndBiler i Greve tog ansvar for regningen og beklagede. Konklusion: Jeg tør godt købe Passat igen - og jeg vil købe hos ndBiler igen!
Gert Smed
bruger siden
13-08-2007
24-02-2012 kl. 21:22
Andreas Riis skrev:
Jeg har læst mange bekymrende artikler og blogs om problemer med Pumpedyse-dieselmotorerne på VW Passat årgang 2005 og frem...
Pga. snarlig familieforøgelse overvejer vi nu selv en stc. og gerne én fra VW-koncernen da vi i forvejen kører VW og er meget tilfredse.
Mit spørgsmål er derfor, om nogle af jer har kendskab til hvorvidt "Passat-problemerne" også findes på alle andre VW- og Skodamodeller, der er udstyret med PD-motorer?
Det er jo i bund og grund samme motor, men når jeg fx læser brugtbilstest af VW Golf eller Skoda Octavia, Roomster eller Fabia virker det ikke til at være noget man bemærker?
Jeg vil sætte stor pris på jeres tilbagemeldinger og takker på forhånd!
Skoda Octavia 2,0 TDI 140hk er med 8V motoren som har motorkode BMM, den skulle være meget stabil, det er samme topstykke og dyser som sidder i 1,9TDI. (indtil CR motoren kommer),
Roomster og Fabia er med 1,9TDI og 1,4TDI 3cyl. Det kan være derfor at der ikke er de samme problemer med dem.
Gert Smed
bruger siden
13-08-2007
24-02-2012 kl. 21:28
Profil slettet
14-08-2012 kl. 22:13
Ole Andersen skrev:
Jeg har en Passat 2,0 170hk fra 2007 (model 2008) kørt 152.000 km. hvor alle 4 dyser holdt op med at fungere på vej gennem Tyskland, de blev skiftet på et tysk værksted uden beregning og de fortalte mig at VW har 7 års garanti på dyserne, en kollega fortalte mig efterfølgende at der var kommet en skrivelse rundt til alle VW værksteder i Danmark hvor der bliver gjort opmærksom på den nye garanti på 7 år, jeg ved ikke om det kun er dyserne der er dækket i 7 år eller om der er kommet noget mere med i garantien men det er der måske nogle andre i forum der ved noget om?
Prøv Vag-cars.dk - ikke noget jeg lige umiddelbart har hørt om. Men det er da super at VW har indset at det er et problem, og de udvider garantien.
Mvh C S
www.e-bil.dk