Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
07-11-2010 kl. 17:25
Jeg tror du har været meget uheldig med din seneste Golf.
Alle bilmærker har desværre en uheldig bil ind i mellem, og generelt er VW ikke dårligere end de andre.
Hvis VW lavede dårlige biler, ville de ikke have mobilitetsservice, hvor de henter bilen gratis ved nedbrud.
Jeg kører selv i en Audi fra 95, og er meget tilfreds med den, og andre i min familie er glade for deres Passater.
Hilsen Lars
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
07-11-2010 kl. 18:23
Men du må uden tvivl have haft en mandagsbil, med så mange besøg på værkstedet.
Men VW er et mærke der ligger på et typisk tysk niveau mht driftsikkerhed. De mangler altså lige det sidste i forhold til japserne. Til gængæld er der så større køreglæde og dynamik og stil over tyskerne. (Måske smagssag) Men det virker som om at mange fejlagtigt betragter VW-logoet som et kvalitetsstempel. Og det er det bare ikke. De har i hvert fald lige så mange fejl som de andre tyskere. De er bare gode til at vælge materialer der føles som god kvalitet, selv om det ikke nødvendigvis er det.
VW er også langt fremme med teknikken sådan generelt, og alt begyndelse er altså svær, tilsyneladende.
Lige umiddelbart synes jeg at du skulle tage ud og kigge og prøve nogle af de andre mærker. Der er mange spændende alternativer nu om dage. Selv om at en Golf virker som et naturligt valg for dig.
Opel Astra, Ford Focus, Mitsubishi Lancer, Chevrolet Cruze, Mazda 3 er alle interessante alternativer, og der er uden tvivl flere.
Personligt kan jeg også godt lide Tyske biler og vælger nok også helst dem, men erkender at de altså ikke lige kan følge Japserne til dørs, når det gælder driftsikkerhed.
Profil slettet
07-11-2010 kl. 18:54
Det er nok ikke et tilfælde du oplever problemer med vag produkter.
desværre
Men Honda og Toyota og alle andre er da også bagefter store H
Profil slettet
07-11-2010 kl. 22:22
Profil slettet
08-11-2010 kl. 09:15
har forøvrigt ikke noget udestående med vag-kvaliteten
H P
bruger siden
06-01-2004
08-11-2010 kl. 10:25
Men jeg tror at det har sin pris, i form at mange "børnesygdomme" og nå det så koster "spidsen af en jetjager" den dag lortet ikke kan mere, så giver det altså "ridser i lakken".
Toyota og Honda, som bliver nævnt er langt bagefter med eksotiske maskiner (Hybridteknikken dog en undtagelse) måske skal man vente med at "hoppe" på ny teknik indtil det har nogle år på bagen ?
T i
bruger siden
17-06-2006
08-11-2010 kl. 10:26
Men prøv at checke statistikker på eksempelvis FDM, herinden får du jo kun nogle enkelte meldinger som ikke nødvendigvis viser et korrekt billede.
Så vidt jeg husker ligger nyere Golf/Polo fint i statistikkerne, hvorimod Passat klarer sig ringere.
Men der er nok ingen tvivl om at er lav fejlrate meget vigtig, så skal du nok have en japaner (eller en Porsche, der så vidt jeg husker også har en rigtig lav fejlrate)...
Gert Smed
bruger siden
13-08-2007
08-11-2010 kl. 22:02
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewforum.php?f=1
Profil slettet
22-12-2010 kl. 19:49
Dette indlæg blev 22-12-2010 19:51 redigeret af dets forfatter.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
22-12-2010 kl. 21:04
Passaten køres ofte af en sælger der ikke selv betaler brændstof, og derfor kører mest i yderbanen på motorvejen.
Avensis køres oftes af fornuftbilister, og bliver derfor kørt mere forsigtigt.
(min opfattelse).
Vi har i min nærmeste familie 1 Audi 3. WV 1. Mondeo og 1. Avensis.
Avensisen har fået udbedret flere fejl på garentien, Mondeoen har fået ny motor efter 3½ år, hvorimod der stort set ikke har været problemer med WV-prudukterne og Audien, der foe 3 af bilerne har rundet 300.000km
Profil slettet
23-12-2010 kl. 09:23
Generelt tror jeg ikke at der bliver lavet dissiderede dårlige biler i dag. Men da man konkurrerer på tekniske finurligheder og gerne skal være først med alt det, betyder det også at der automatisk vil komme flere fejl, specielt når bilerne kommer lidt op i alderen.
Alan Yucel
bruger siden
06-09-2003
26-12-2010 kl. 13:45
Jeg har ikke haft et eneste problem med den og den kører meget fint. Alle bilfabrikanter har nogle "sorte" biler som fejler.
Arne Nielsen
bruger siden
05-06-2008
27-12-2010 kl. 18:05
Jeg har igennem nu mange år kørt VW, det er både Passat, Polo samt flere modeller af Golf. Jeg har aldrig oplevet en så uheldig bil som din. Mine VW har kørt uden de store problemer og altid fået afhjulpet eventuelle småting uden problemer.
Min nyeste Golf er fra 2010 altså sidst nye model 1.4 TSI- Highline med DK pakke, etc.
Det er den bedste bil jeg endnu har haft, alting fungerer perfekt, kører som en drøm og altid fuld pålidelig, selv i stærk kulde begravet under sne i flere dage.
Jeg har også kørt Audi samt BMW så jeg kender disse biler rigtig godt og syntes det er dejlige biler, dog lidt vel dyre i indkøb samt vedligehold i forhold til VW.
Mvh
Arne
Profil slettet
28-12-2010 kl. 12:58
Er dog meget ueing i dit synspunkt vedr. Audi. Jeg overvejede selv en Golf 1,4 Comfortline, men fandt at en Audi A3 koster det samme, med det udstyr som jeg ville have. VW forlanger fx ekstra for sort lak, reservehjul og bluetooth - det følger med, når man køber en A3. Hertil kommer, at Audi var langt lettere at forhandle pris med.
Service koster det samme, hvis man vælger et VW-værksted.
mvh
Erling
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
01-01-2011 kl. 16:47
F.eks. www.pes-danmark.dk kan jeg varmt anbefale. De hjælper faktisk en del VW-værksteder, når de ikke kan finde ud af det.
Anders Riis Jørgensen
bruger siden
12-08-2003
03-01-2011 kl. 17:29
Går selv og venter på at få en ny Touran leveret. Hvor får du lavet service eftersyn ? priserne du nævner lyder rimelige. Mvh. Ander Riis
Gert Smed
bruger siden
13-08-2007
23-12-2014 kl. 20:45
J. Pedersen
bruger siden
03-11-2004
skrev:
Jeg ved godt, at det er en MEGET gammel tråd - men føler nu alligevel lyst til, at svare hér...
Min Audi 80 1,8s årgang 1989 som dagligt pendler over 200 km kører bare perfekt!
Jeg er ikke typen, som har den store tålmodighed når jeg skal fra A til B, så - den får SÅ mange klø på motorvejen HVER ENESTE DAG!...
På trods af sine 26 år og nu 467.000 km på bagen, kræver den intet andet end de typiske sliddele: Bremser/udstødning/olie/lejer/støddæmpere m.v.
Til gengæld servicerer jeg den selv 100%, jeg går ikke på kompromis med hverken reservedele eller tidsforbrug - og den bliver virkelig forkælet mht. oliekvalitet, skifteintervaller m.v.
Så, mon ikke jeg igen køber noget fra VAG når engang (langt ude) i fremtiden min dejlige bil skal skiftes ud?... :o)
Jeg er også den "uheldige" ejer af en mandagsbil fra VW, som koster en formue at holde kørende, du kan slet ikke sammenligne en VW/Audi fra 1989 med biler fra vag concernen i dag, kvaliteten er slet ikke som du kender den. Men føler du det er det rigtige for dig syntes jeg da du skal købe en bil fra vag, ingen tvivl om at man skal købe den bil man føler mest for, uanset hvad adre mener om det, jeg føler bare at det ikke bliver noget fra vag til mig næste gang. God jul.