Bilbasen Forum
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
05-11-2010 kl. 12:02
Ærgelig oplevelse du har haft, under normale omstændigheder løsner hjulboldte sig ikke "bare".
Det intressante er om du har betalt for tjek eller rensning af bremser, for det kan ikke gøres ordentligt uden at hjulene bliver afmonteret.
Prisen for et 2 års service syntes jeg lyder meget fornuftig, og hvis de virkelig ikke har haft hjulene af, så skal de vel heller ikke klandres for den oplevelse.
Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004
06-11-2010 kl. 16:16
Jo,forlad ikke din bil når den er til service,så ved du hvad der er lavet og ikke mindst hvad der ikke er lavet.
Jeg har lige haft min Matrix til service(45000 km)1412,38 Kr. ialt med moms,på autoriseret værksted.
Gert Ravn
bruger siden
16-08-2004
06-11-2010 kl. 20:50
har de ikke skiftet olie på den ??
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
13-09-2011 kl. 05:37
Jeg har ikke kendskab til om det på Hyundai er som ved andre mærker, men som regel ved nr 2 service renser man bremser. jeg tror du kan finde oplysninger ved at ringe til en anden forhandler, og høre hvor meget der er obligatorisk ved et sådan service. meen jeg vil tro nogle har haft lidt for travlt, og ikke spændt dine hjul med moment nøgle. der sker som regel ikke noget fordi en møtrik løsner sig, hjulet falder ikke sådan lige af. men godt du var opmærksom på lyden, og hvad den muligt kunne stamme fra. Måske har værkstedet sat en lærling på.....Nogle få er super dygtige og ansvarsbevidste, mens andrre ikke er. Men ødelæg nu ikke din dag med det lille nummer. En god ting for dig er nok at sætte dig lidt ind i hvad et service eftersyn indeholder. Så kan du nemmere være på forkant med tingene. men skift værksted hvis du er utryg eller finder deres forklaringer mangelfulde. Men en bil som din er nemlig en af de bedst kørende biler i sin klasse. så glæd dig over dette.
OBS! Nogle gange kan småsten mv sætte sig fast i dækket, og derved fremkomme med en underlig lyd. Men sørg lige for at få spændt alle dine møtrikker på alle 4 hjul, bare for en sikkerhedskyld.
Mvh
Dette indlæg blev 13-09-2011 05:44 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
13-09-2011 kl. 16:16
K S skrev:
Bemærk, at tråden er et år gammel........
K S .....ja jeg bemærkede det først efter at have sat indlæg ind. Det må være alderen....
Profil slettet
11-07-2012 kl. 16:26
Albert Nøraa skrev:
Hej Else . Jeg har lige fået fortaget mit første 1 års serviceeftersyn , på min Hyundai i 10 Comfort (2011 model )
Prisen herfor lød på 2720 kr arbejdstiden var 2 timer , resten var filter , olie,sprinklervæske 1l, servicerens , bremseprøvetest diagnosetest firgastest diverse materialer og miljøomkostninger , om det er dyrt vil jeg lade andre fagkloge dømme herom ,
Vognen har kørt 5500 km , og jeg har været glad for bilen , jeg har haft flere biler gennem mit liv , men denne er absolut den mest økonomiske jeg har haft , så jeg håber den holder mange år endnu :-)))
Den burde hvertfald holde MANGE år endnu, med så få km - den har jo stort set aldrig været brugt! :-)