Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Morten Bang
bruger siden
12-09-2012
07-01-2014 kl. 08:48
Bhoejana, Henriette van de Donk
bruger siden
22-10-2010
skrev:
Vi er den ulykkelige ejer af en Opel Zafira 1,9 CDTI Flexivan!
Vi købte bilen splinterny i juni-2006 og har siden kun haft problemer og store udgifter med denne "lortebil" Forhandleren siger, ja i har købt en mandagsbil!
Efter 1 måned skulle der udskiftes nogle ventiler
Efter 3 måneder skulle der udskiftes en hel ny generator og er siden udskiftet en gang til! ( kommer fra KINA)
Efter 6 måneder begyndte lakken at opkoge udvendig, nederst ved alle dørene, bilen skulle til maleren.
Efter 1 år begyndte bilen at ruste indvendig, nederst ved kanten på alle dørene, bilen skulle igen til maleren.
Efter 2 år. udover alle bremseskiver har vi også fået udskiftet et stabiliseringsstang foran.
Så har vi lige fået udskiftet 1 stk. svinghjul, en komplet koplingssæt og et koblings udtræksleje til en REP PRIS på godt Kr. 15.000,-
Sidste skud på stammen er at nu skal vi skal have udskiftet et EGR ventil som sidder fast og det koster igen en små kr. 3.000,-!
Vi er gradefærdig nu, tør lige frem ikke at starte den lortebil og overvejer kraftig at køre den ned i havnen eller forære den væk!!!!!!
Konklusion: vi køber aldrig nogle sinde en ny Opel mere i vores liv!
Det kan ikke være rigtig at men skal have kontinuerlig problemer og bøvl når men køber bilen splinternyt og den kun lige er blevet 4 år gammel.
Vh. den ulykkelige OPEL ZAFIRA ejer.
Nu er det jo sådan at alle biler der bliver brugt bliver slidt og fordi man køber en bil fra. Ny er det jo ikke det samme som man køre gratis ud over dit rust problem er det jo kun slid dele du nævner og ALT der køre med rundt i motor og gear og hjullejer bremser osv må man påregne at rep i ny og næ det gør jo ikke bilen dårlig alternativt hvis ikke man vil ha udgifter på rep af bil kan man jo bruge offentlige transport midler
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
07-01-2014 kl. 15:57
morten bang
bruger siden
12-09-2012
skrev:
Nu er det jo sådan at alle biler der bliver brugt bliver slidt og fordi man køber en bil fra. Ny er det jo ikke det samme som man køre gratis ud over dit rust problem er det jo kun slid dele du nævner og ALT der køre med rundt i motor og gear og hjullejer bremser osv må man påregne at rep i ny og næ det gør jo ikke bilen dårlig alternativt hvis ikke man vil ha udgifter på rep af bil kan man jo bruge offentlige transport midler
Er det der en joke? En bil skal ikke allerede inden for 2 år have skiftet kobling. Det er en sliddel ja, men den del må og skal kunne holde mere end 40-60.000km (ca. kørt på 2 år), svinghjulet bør holde til over 200.000km, generatoren skal ikke kun holde 3 måneder, lakken skal ikke begynde at koge, bilen skal ikke ruste invendigt og EGR ventilen skal ikke sætte sig heller. Og jeg ved ikke hvilke ventiler der er tale om, men kunne da godt frygte at det er ventilerne i topstykket.
Opel er ikke en særlig god bil, og det har det ikke været i de sidste 20 år.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
07-01-2014 kl. 16:36
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Hvorfor spilde tid på en mere end 3 år gammel tråd?
Der er så stille herinde, man må gribe chancen når der er liv ;-)
Profil slettet
01-05-2014 kl. 10:21
Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk