Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

11-10-2010 kl. 05:55

Nu kender jeg ikke dit budget, men der er mange penge at spare på at købe en Renault Grand Scenic frem for galaxy, alhambra eller sharan.

Der er ikke meget forskel og merprisen for de 3 er slet ikke der værd.

Du kan også være uheldig med rust på Forden og Alhambra og Sharan kan blive et dyrere bekendtskab.

Husk at kigge på en Renault Grand Scenic efter 2004 hvis budgettet er til det, der Renault gik et stort skridt op af kvalitetsstigen der.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

sp Spanggaard

sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007

Profil slettet

Profil slettet

12-10-2010 kl. 18:25

Alhambra, Sharan og Galaxy er stadig i bund og grund samme bil efter faceliftet i 2001, Ford'en adskiller sig bare mere rent kosmetisk fra de andre to end den gjorde inden faceliftet...

Profil slettet

Profil slettet

12-10-2010 kl. 18:28

Galaxy er fra 2001-2006 stadig i bund og grund den samme bil som Alhambra og Sharan...

Brian Bjerrum Scharling

Brian Bjerrum Scharling
bruger siden
06-01-2004

20-10-2010 kl. 14:37

Jeg har en Sharan fra 2003 og har bl.a. købt den for at få plads til 3 autostole på 2. række og samtidig have et stort bagagerum. Men det har krævet ekstra montering, da jeg ville have en 3 punkts-sele på midterpladsen på 2. række. Har du ikke brug for den, kan det naturligvis være ligemeget. Det er vist ikke i alle biler, at denne sele kan eftermonteres. Men så kan man selvfølgelighed bare nøjes med 2 stole på 2. række.

Ifm. faceliftet i 2001 blev modellerne i øvrigt galvaniserede, så rustproblemet (og rygtet) burde høre til de ældre modeller.

Jeg er rigtig glad for bilen og den gode plads. Det er klart en ældre model, men mange nyere og mere moderne modeller (som fx Grand Scenic og Grand Picasso) er 1/2 str. mindre. Hvis man leder lidt (og har mere end 100kkr :-/) så vil jeg klart anbefale en Sharan/Galaxy/Alhambra.

mvh
Brian

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

30-10-2010 kl. 21:26

Vi har ejet en Peugeot 806 diesel, prøv den eller Citroën Evasion som er samme bil, den kører bare bedre end galaxy/sharan i de årgange du kigger på, og den ruster ikke som Galaxy/sharan gør, den mest stabile franske vi har ejet og det er mange.

Profil slettet

Profil slettet

31-10-2010 kl. 07:21

Jeg havde en ny Evasion tilbage i 2002 til 2004 og den kørte rigtig god, kan godt anbefale den. Den havde desværre en del el-fejl, men de blev jo lavet på garantien :-)