Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
01-10-2010 kl. 07:01
En kæde er aldeles ikke vedligeholdelsesfri. forstået på den måde at den smørres af motorolien, og det er derfor endnu mere vigtigt at bruge en god olie, og holde øje med at der er nok af den.
En tør kæde kan knække, og det er mindst lige så dyrt som hvis det var tandremmen.
Det er sjovt som mange gåe op i prisen på et tandremskift, for man spekulerer ikke på prisen når de 15" hjul skal skiftes ud med 17" Alu med brede lavprofildæk.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
01-10-2010 kl. 14:23
Jeg mener blot at ens bilvalg ikke skal være afhængig af om bilen har kæde eller rem.
Jeg vil hellere køre i en lækker bil med tandrem end i en ringere bil bare fordi den har kædetræk.
Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006
01-10-2010 kl. 22:42
Det skyldes at forkammerkæden også har nogle væsentlige ulemper, herunder forøget mekanisk støj, større energitab, højere vægt og måske mest relevant højere produktionspris.
Man er i øvrigt naiv hvis man tror en kæde aldrig skal skiftes, den holder bare længere end en rem.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
02-10-2010 kl. 01:58
mvh
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
02-10-2010 kl. 17:21
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
03-10-2010 kl. 12:40
Pointe: det kan også være dyrt med kæde, de kan også gå i stykker.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
04-10-2010 kl. 17:49
Niels A. Jakobsen
bruger siden
10-11-2006
04-10-2010 kl. 18:09
Du skal selvfølgelig købe en bil med så få reparations udgifter som mulig.
Derfor køb en bil med kæde, det er da ikke tilfældig at BMW vælger kæde.
BMW er da ikke interesseret i at deres kunder skal have udgifter til udskiftning af den lede tandrem i tide og utide.
Som for eksempel tandremmen knækker, strammehjuls fjeder knækker og tandremmen hopper mange tænder over. Stemplet banker op i ventilerne som er ude af takt. PRIS 26500 kr eller en anden motor. LORT.!!!
Vælg en brugt BMW 320D E90 årg. 2005 til 190000 kr så er du kørende med kæde til 1 MILLION km.
Hilsen Niels
Dette indlæg blev 04-10-2010 18:13 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
05-10-2010 kl. 17:42
Mvh
Z S
bruger siden
23-01-2005
20-11-2010 kl. 09:17
Fakta er: Kæde = Dyr i produktion/udvikling(producenter tjener ikke på service)
Rem: Billig og udvikle/producere (producenter/værksteder tjener kassen /findes ofte på billigere biler)
Profil slettet
J R
bruger siden
13-12-2013
05-05-2015 kl. 07:09
Vi har en Superb 1,8 TSI med kæde.
Og vi var ved aut. værksted for at få dem til at lytte til kædetøjet flere gange og hver gang fik svaret at den ikke fejlede noget. Til sidst virkede det som om værkstedet var træt af at høre på os, så de tilbød at skifte kæden for 10.000. Og dette på trods af de 3 gange på de sidste 14 dage havde sagt den ikke fejlede noget.
Idet den ikke "fejlede" noget valgte vi ikke at tage en udgift på 10.000.
6 dage efter sidste besøg hos Skoda, stod den af i indkørslen.
Det kosted en ny hugger motor til samlet 30.000 fremfor en sprit ny fra SKoda.
PT er jeg af den opfattelse jeg ikke skal have VAG igen, og med 2 biler i husstanden og 30-35 år til jeg skal have min sidste bil, så må VAG altså vinke farvel til en betragtelig indtægt fra en ellers inkarneret VAG mand fremadrettet.
Om jeg når at ændre mening, det vides ikke pt.
J R
bruger siden
13-12-2013
05-05-2015 kl. 13:42
Den har gået 1000 km mindre end den første(152000). doner bil var skadet.
Der blev skiftet kæde og strammer ved byttet.
Ja uaut. værksted, men fulgt interval så rigeligt.
Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006
05-05-2015 kl. 16:57
Dette indlæg blev 05-05-2015 17:01 redigeret af dets forfatter.
emil stenberg
bruger siden
19-03-2007
10-08-2018 kl. 20:19