Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Jesper Markman
bruger siden
07-04-2007
28-06-2010 kl. 20:28
Jeg har selv en '06 1,8t - og den er fantastisk! Utrolig stabil ved alle hastigheder. Også ved +200 km/t.... (I Tyskland, selvfølgelig...)
Utrolig komfortabel og støjsvag. Fuldt udstyret, bl.a. med navigation, bluetooth og sportslædersæder. Desværre kører den kun ca 10-11 km/l, men hvad kan man forvente med 215 HK? Den er svær at køre pænt i...
Mit råd til dig, ville være at gå efter en fuldt udstyret model - der er rigtigt gode tilbud derude! Vent lidt på den rette, evt forhør dig hos Jacon i Fredericia, de få jævnligt nye ind. Gå også efter en 2007'er med det faceliftede interiør. Du får en bedre navigation med touch, og en bedre bluetooth funktion.
Negativt har jeg kun småting at berette om. Emblem og indvendige dørhåndtag der skaller af, og sidespejlssokler der irroderer. Småting!
Har du prøvekørt den? Gør det og du er ikke i tvivl!
Lis Bülow
bruger siden
14-02-2009
30-06-2010 kl. 13:36
Du skal lige være opmærksom på hvilken type svinghjul der sidder i 9-3. Jeg har en 9-5 med 1.9 TID hvor svinghjulet lige er stået af efter kun 68000 km. det er kendt problem. Desværre var det en uge efter garantien udløb. Reparationen koster ca 20.000 kr. Saab Danmark har til dags dato ikke eftergivet noget af udgiften. Det gør andre importører når de opdager det er kendt fejl. Man kan mig bekendt kun anvende den ene type svinghjul!!
Der er ikke nogen forvarsel om hvornår og hvorfor det sker. Saab Danmark vil/kan ikke give en kørevejledning så du kan undgå.
LBC
Jonas Petersen
bruger siden
16-03-2007
30-06-2010 kl. 17:01
Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009
02-07-2010 kl. 15:23
Den får lidt kritik af at være mere støjende end gennemsnittet men det er en smagssag hvad man kan leve med...
Saaben som bil er en udemærket vogn, dog med et forholdvist lille forhandlernet i DK hvis man går op i dette...
Resten er vidst en smagsag...
Biltest finder du i bunker på google, ved at skrive modellen...
Jesper Markman
bruger siden
07-04-2007
26-08-2010 kl. 23:44
Var det denne: http://www.jacon.dk/ny3/biler.asp?MID=8
Hvilket interiør var der i den du prøvede? Var det før eller efter facelift?
Jeg har hørt det flere steder fra, og vil da også medgive, at instrumentbrædtet ikke har verdens bedste "touch". Selve instrumenthuset (hedder det det?) har en tynd gummibelægning der kan skalle af. Det samme har de indvendige dørhåndtag. Nede omkring håndbremsegrebet og isskraberen er det heller i verdens bedste plastkvalitet der er benyttet. Og endelig er det alu-farvede plastik omkring gearstangen noget billigt bras.
Men derudover...
Sæderne er en drøm at sidde i. Jeg kører jævnligt Hjørring-Rungsted, og jeg bliver aldrig træt i ryggen af de 5 timer med bare en enkelt toilet/kaffepause. En skam de ikke er med el og hukommele i den jeg har linket til fra Jacon (hvis det var den du prøvede).
Læg mærke til små detaljer, som fx kopholderen og "vorte"-grebene ved blæserne - lækre detaljer.
Rattet i den linkede bil er det samme som mit - jeg synes det er rigtigt lækkert.
Og så den sidste lille detalje: havde du fat i "fly"-grebet for at komme ned til reservehjulet?
http://2.bp.blogspot.com/_U7ADgq3v9Lk/RdV3FE0-3JI/AAAAAAAAAK4/ue1MDqe2ZaA/s1600-h/100_3158.JPG
Det må da absolut være det mest lækre i nogen bil!
Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011
30-08-2012 kl. 10:21
At et argument bliver gentaget i det uendelige, gør det ikke mere korrekt.
Firmaet, der procucerer SAAB(reserve)dele er ikke hverken lukket eller gået konkurs.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
30-08-2012 kl. 20:59
K S har selvfølgelig ret i at det kan være risikabelt at købe en bil fra en fabrik der ikke længere eksisterer.
Men der er firmaer der lever af at lave uorginale reservedele til alverdens biler, og det man ikke kan få af reservedele kan laves af en dygtig mekaniker/maskinarbejder.
Men selvfølgelig det vil tage noget længere tid, og blive noget dyerere.
Hilsen Lars
Profil slettet
30-08-2012 kl. 21:10
Lars Christensen skrev:
Så fik trolden også lidt at skulle have sagt!
K S har selvfølgelig ret i at det kan være risikabelt at købe en bil fra en fabrik der ikke længere eksisterer.
Men der er firmaer der lever af at lave uorginale reservedele til alverdens biler, og det man ikke kan få af reservedele kan laves af en dygtig mekaniker/maskinarbejder.
Men selvfølgelig det vil tage noget længere tid, og blive noget dyerere.
Hilsen Lars
Jeg tror det er sådan med Saab, at hvis man vil ha' en, så skal det være fordi man synes den er fed. Så må man tage risikoen med stort værditab, reservedele m.m.
:-)
Profil slettet
30-08-2012 kl. 21:42
Lis Christensen skrev:
Kære Henrik
Du skal lige være opmærksom på hvilken type svinghjul der sidder i 9-3. Jeg har en 9-5 med 1.9 TID hvor svinghjulet lige er stået af efter kun 68000 km. det er kendt problem. Desværre var det en uge efter garantien udløb. Reparationen koster ca 20.000 kr. Saab Danmark har til dags dato ikke eftergivet noget af udgiften. Det gør andre importører når de opdager det er kendt fejl. Man kan mig bekendt kun anvende den ene type svinghjul!!
Der er ikke nogen forvarsel om hvornår og hvorfor det sker. Saab Danmark vil/kan ikke give en kørevejledning så du kan undgå.
LBC
Det er et dualmass svinghjul. Næsten alle mærker har problemer med dem og de er meget dyre at skifte.