Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

René Valin

René Valin
bruger siden
01-02-2004

03-05-2010 kl. 06:34

Har du ikke andre krav der kan indsnævre søgningen?? Diesel/ Benzin? 3 eller 5 døre, bestemt motor størrelse, eks 1,4 eller 3,0 etc.. Der er SÅ mange modeller at vælge imellem, at det er min erfaring, at man som det første skal sætte nogle helt specifike krav til bilen så bliver det en del lettere at spore dig ind på rette hylde :)
Skriv gerne nogle flere krav, så vil jeg med glæde hjælpe så meget jeg kan..

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

René Valin

René Valin
bruger siden
01-02-2004

04-05-2010 kl. 08:25

Hej Chris.
Det hjalp lidt på mine muligheder for at give dig et svar/ råd.
Vi stod selv i samme situation som dig for 1 1/2 år siden, jeg har det meste af mit liv kørt i små biler ( Golf, bmw 3 serie osv) Men da familien blev større, måtte jeg ud på familie bils markedet... og hold da op det kan være forvirrende!!! Vi har et pænt kørsels behov ca. 35000 km om året, så allerede fra starten kiggede vi efter diesel biler!!! Vw diesel har jeg prøvet 4 gange ( 1,9 - 2,0 TDI ) og hver gang med store regninger til følge, så dem ville jeg gerne undgå.
Så helt tilfældig en dag, at Ford Mondeo årg. ´05 blev kåret til årets brugtbil i et tidsskrift, og det fik mig til at opsøge en Ford mand.
Jeg har selv hørt og fortalt om de dårlig domme som Ford har lidt under, men jeg må sige at jeg blev positiv overrasket. Vi blev sendt en tur ud i en Mondeo årg 06 2,2 TDCI, og det må jeg sige, alle dårlige Ford historier blev gjort til skamme!! Den trækker som en bjørn, er støjsvag og har ikke nogen kendte sygdomme overhovedet. Den er samtidig Euro 4 godkendt, dvs at den må køre i alle tyske byer :) Det blev vores valg, og nu 1 1/2 år efter, så har vi kørt 60000 km i den, hele bilen har kørt 197000 km og det eneste jeg har lavet er bremser og udskiftning af EGR ventilen, men det er vist en typisk rep på en moderne diesel bil, den koster 1100 ,- Vi så på flere af samme model, og jeg valgte den med flest kilometer, da den samtidig havde mest udstyr, og havde været en pendler bil fra ny af. Bilen havde kørt 138000 km på 2 år, men når det er lange strækninger, slider det ikke så hårdt på kobling, gearkasse og motor.
Det var lige min egen succes historie, ved ikke om den får nogle tanker i gang hos dig, men som gammel vw og bmw mand, så kan jeg kun anbefale Mondeo årg 05/06 med 2,2 diesel motoren især når du kigger på hvor meget bil du får for pengene!!!!

Hvad angår moderne biler med mange kilometer på bagen, så er det min erfaring at så længe at alle service er overholdt, og det er en tidligere langturs bil / pendler bil, så er der ikke de store problemer. Alle har forskellige erfaringer med de forskellige bil mærker, og det er ikke fordi at jeg har noget imod vw at jeg "hænger" deres diesel motor ud, men både mig selv og 3 gode venner har rigtig dårlige/dyre erfaringer med vw diesel!!

Nu ved jeg ikke hvor stramt et budget du har, men en moderne diesel bil med mange kilometer vil jeg kun købe fra et af de større bil mærker, Ford/volvo/bmw/mercedes osv. Franske bil mærker rører jeg ikke ved, men det er nok bare pjat fra min side :) Lidt samme holdning som jeg havde til Ford for 2 år siden :) Men PSA koncernens diesel motorer er i blandt verdens bedste!!!

Håber du får en god bil "jagt" og gør lige som jeg, nedbryd fordommene og prøv nogle helt fremmede bil mærker, men brug den sunde fornuft :)

Husk endelig at få en evt FDM eller Applus brugtbils attest på en bil med mange kilometer, der kan være mange små fejl som du ikke lige selv opdager ved en enkelt prøvetur!!!

René Valin

René Valin
bruger siden
01-02-2004

05-05-2010 kl. 00:06

Hej chris.

Jamen det er skam så lidt, så får jeg udfyldt tiden lidt. ( Går pt syge meldt efter en mindre operation :) )

Jeg havde den udsøgte fornøjelse at prøve en Mazda 3 MPS sidste år, og hold da op for et fantastisk stykke køre maskine mazda har bygget. Nu tænker jeg ikke kun på motoren ( 260hk) men lige så meget på styre egenskaber, komfort og støj niveau. Jeg var meget imponeret og var det ikke for 2 små børn og en enkelt hund, så ville jeg gerne eje nøglerne til præcis den maskine!!! Mazda har jo et godt ry hvad angår kvaliteten af deres biler, og jeg er ikke støt på nogle sygdomme i deres biler, ud over at deres diesel maskiner ikke er helt fremme i feltet endnu.. :)

Ford Mondeo årg 04 og senere skal du holde dig fra pga rust problemer. Fra 05 og frem ingen problemer :) ( endnu :))

Vw benzin motore kan jeg kun tale pænt om, har selv været den lykkelige ejer af en Audi A4 årg 00 1,8 T som jeg virkelig var glad for, det eneste A4 og passat modellerne i starten af 00´erne har problemer med, er deres ophæng, de skal skiftes tit!!! Men motor mæssigt er der kun ros fra min side til 1,8 T modellen. Jeg kunne ude problemer holde 12-13 km/l i den året rundt og det var i stationcar udgaven!!
Gå endelig efter en turbo model, de kører længere pr liter end 1,8 uden turbo og de er lige så let kørte som en diesel. ( Har fuld NM allerede fra 1750 omdr. )

Ang Seat... i 2004 købte jeg en af de første Seat Altea modeller der kom til DK og jeg solgt den 1 år senere uden noget ønske om at eje sådan en igen!!! plastik kvaliteten er lige så dårlig som i en hyundai og den larmer en del fra hjul kasserne i bag!!!!

Summa sumarum, så vil jeg nok indsnævre dine valg til kun at omhandle vw 1,8 T modeller, Mazda 3 eller 6 med en 2,0 benzin eller Ford mondeo 2,0 benzin!!
Men der kun en måde at finde ud af det på, ud og prøvekør!!!!

Personligt ved jeg godt hvilken model jeg vil gå efter med dit kørsels behov og budget :)

Se evt disse forslag :

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Audi-A4-1,8-T-163-4d_ID807301014.htm

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/VW-Golf-1,8-GTi-Turbo-5d_ID673403056.htm

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Ford-Mondeo-1,8-Trend-5d_ID225803324.htm

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Mazda-3-2,0-Sport-5d_ID273201806.htm

René Valin

René Valin
bruger siden
01-02-2004

05-05-2010 kl. 07:13

Den har jo gået over 200000 km og den nærmeste pris mæssigt har ikke gået nær så langt, så det kan sagtens passe med prisen!!

Hvad angår dine link, så skinner det igennem at du er på rette vej :)
Motor mæssigt er jeg ikke i tvivl om at vw 1,8 T motoren er den bedste og den der giver mest for pengene, MEN den årgang passat døjer med deres ophæng hele vejen rundt og du skal se efter rust!!! Over-all tror jeg at Mazda 3 sport eller mazda 6 2,3 vil give dig færrest problemer og som du har nævnt tidligere, så har du jo gode erfaringer med Mazda 6!!

Mercedes modellerne aner jeg intet om, det har aldrig været en bil for mig, så der må jeg melde pas hvad angår positive/negative indtryk..

Men jeg hører da gerne hvad du for handlet dig frem til, det er altid sjovt med en god bilhandel, uanset om det er til sig selv, eller man hjælper andre :)

Held og lykke med valget

René