Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

24-02-2010 kl. 17:16

Det er ikke helt rigtigt hvad Kim skriver ang motorfejl på 2,0 Tdi 140 hk.

FDM kender til problemet og tyske bild kender til problemet. Og du kan evt læse lidt om det i brugtrevyen 2009. Det er desværre en meget velkendt problem, og hvis du er tilpas uheldig kan det nemt løbe op i 30.000 kr.
Min Kammerats Passat 2,0 Tdi har fået renoveret motoren og udskiftet turboen netop pga det kedelige problem.
Brugtrevyen anbefaler at man får motoren tryktestet hvis man nu alligevel meget gerne vil have sådan en Passat.
Dog vil jeg give Kim ret i at hvis det er en af de problemfri modeller, så er den ganske fin. Den er rimeligt praktisk og ganske velkørende. Og når motoren virker, så kører den rigtigt godt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jonas Petersen

Jonas Petersen
bruger siden
16-03-2007

24-02-2010 kl. 18:58

Og jeg har to kammerater og en bekendt der alle har haft rigtig dyre problemer med den motor variant. Den første med revnet topstykke (brugte vand, Seat Altea '04 2,0 tdi DSG). DSG styreboksen stod forøvrigt også af men det er en anden historie (kostede 25000 kr at lave alene for den fejl),den anden ven med defekt turbo og topstykke (Seat Altea 2,0 TDI) og den sidste bekendt med defekt topstykke (brugte vand, VW Touran 2,0 TDI '05). Da turboerne på dem samtidig er svage kan du være så heldig at indmaden ryger ind i selve motoren = et styk ny motor. Dette turboproblem kan du finde på vagcars.dk og seatclub.dk

Prøv at søge på google på de tyske sider. Der kan du finde masser af folks erfaringer med den motor. Ærgeligt de tidlige årgange har været så problemfyldte for den motor trækker bare fint. Ved ikke om dem fra 2006 og frem skulle være bedre. Spørgsmålet er om man tør tage chancen...

Sidst rettet: 24/2-10

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg