Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

17-02-2010 kl. 15:01

HEEEELT Enig med Thomas.

Uanset hvilken BMW man vælger , så kan jeg finde en Citroen til samme pris som jeg hellere vil have ( dog kun op til 560K, da det koster topmodellen)

En BMW er skam en dejlig bil, men IKKE til prisen

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

17-02-2010 kl. 21:24

Hvorfor er du dog det?

Hvis du har en pose penge til et bilkøb, feks: 200.000,- så er det da naturligt at se på hvad du kan få for de penge.

Hvorfor tror du iøvrigt at der sælges langt flere Citroen ,en BMW ??
Kan det tænkes et Bimmeren er overvurderet til prisen?

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

18-02-2010 kl. 22:36

Der er ingen tvivl om at em BMW 530d er en bedre bil end en C5 3,0 Diesel, Problemet er bare at der er 1/2 MILLION i prisforskel !!!!!
(Bare for at tage et eksempel)

Hvad vil du helst køre til Le Mans i ? En C5 Tourer 2,0 HDi eller en BMW 116d ??
De 2 biler koster ca. det samme, og 100-serien er efter min ringe mening en lille grim papkasse til dem der ikke har råd til en hel BMW, kan du finde bare een herinde i forum der syntes et kabinekvalitet og udstyret i en BMW 1-serie "et overflødighedshorn" ????

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

19-02-2010 kl. 06:43

Selvfølgelig sidder der ikke een eneste knap forkert, DEN HAR JO KUN EEN KNAP :-)

Profil slettet

Profil slettet

10-02-2011 kl. 19:06

hej nu bliver jeg nød til at kommentere jeres debat.
fakta.
prøv et spotte en 10år gammel citroen feks en xantia,eller en hvilken som helst anden citroen.
se på den og tjek brugt prisen på en fra denne side.
de er alle helt flade og meget medtaget at se på.
hvorimod en bmw gerne ældre model er uden rust og væsentlig pænere.
min far har haft franske biler en 5, 8, stk ca og de har alle kostet kassen og have kørende efter nogle få år.
en bmw er godt nok dyrere i indkøb men er også til en hver tid de ekstra penge værd.

Profil slettet

Profil slettet

12-02-2011 kl. 20:07

Måske har Lars ret

Og måske har Alvin Tofler ret i, at det 21århundredes analfabeter ikke er dem der ikke kan læse og skrive, men dem der ikke kan lære, aflære og genlære.

Hvad forhindre at citroen kan lave biler der matcher og slår bmw? en bil er trods alt kun en sammensætning af diverse materialer.

Mange glemmer afgiftsskruens effekt herhjemme, en basis pris uden afgift er ikke så stor på en bmw og en citroen,

Men der er sikkert mange der er villig til at give 22kr for en liter mælk hvis der stod audi på den.

Jeg forlanger at få 1kr pr solgte l mælk hvis arla snupper min ide:-)

Er dog enig i at umiddelbart får man hvad man betaler for, og i de dyres tilfælde er det en rød næse, som man kan tage på, når man er ude at køre i sin drivers car bmw audi eller what ever.

Jeg ved godt at det er træls at de "små" er blevet bedre men puds nu moccamasteren, jeg har smidt min ud. Og det var sgu en af de dyre, men jeg kunne simpelthen ikke holde ud af at se på den længere, er gået over til pudder og imellem os er "Nescafe" opreklameret der er flere billige mærker der er betydelig bedre, men det kan vi så diskutere med kaffesnobberne på et andet forum.:-)

Profil slettet

Profil slettet

10-12-2012 kl. 19:43

Vil gerne se en hvilken som helst BMW kunne dette?????

http://www.arabiandrift.com/video/14312/Jeremy-Clarkson-reviews-Citroen-C6-on-Top-Gear

Se 5:05 inde i videoen.

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

11-12-2012 kl. 20:18

Jeg har lige gennemlæst denne efterhånden gamle tråd om religionskrig, og jeg vil på ingen måde kritiserer Citroen C5, men hvordan ser den ud efter 17 år og 378.000km?

Jeg kører en gammel Audi A6 fre 95 der netop har rundet de 378.000km, de sidste 115.000 har jeg selv kørt, og hvis jeg smider bilen ud i morgen har den kostet mig 1kr i afskrivning pr km, og ca 0.50kr i vedligeholdelse.

Den er netop gået gennem syn uden først at have været på værksted, da den bliver holdt ordenligt.
Ingen rust, bortset fra lidt fra stenslag hå h forskærm, original udstødning, gearkasse, kobling og selvfølgelig motor.
Den kører forresten 17-18km/l diesel.

Der er ingen knirke-eller raslelyde, og alt det elektriske ydstyr (vinduer, soltag, spejle, klimaanlæg osv) virker.

Om dette er kvalitet eller ej vil jeg ikke belærer nogen om, jeg ved bare at jeg snupper de næste 115.000km i samme bil.

Hilsen Lars

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

01-02-2013 kl. 16:13

Nå ja fordi en C5 er jo et designmæssigt vidunder. Eneste grund til at man lægger mærke til Peugeot/Citroen, er fordi en af lygterne altid blænder.

Men du kan da ikke sige at folks smag for design bliver bedre med årene. Den ændrer sig ja, men bliver ikke nødvendigvis "bedre". Hvis noget, bliver den kedelig og triviel, hvilket jo er grunden til du nævner den gamle DS'er. Jo ældre man bliver, jo mere hænger man fast i det gamle, og efter nutidens standarder kedelige.

Jeg startede selv med at være helt vildt forelsket i den gamle Lancer evolution 3, men så gik der nogle år, og designet af den 4-5 år nyere evo 6 virkede mere tiltalende, og hvis jeg vandt 20m i lotto imorgen, ville jeg først gå ud og lede efter en evo 10. Smag og behag ændrer sig med tiden og udviklingen.