Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Carsten Stiller

Carsten Stiller
bruger siden
01-12-2004

11-02-2010 kl. 11:38

Peugeot er en god bil, men jeg selv pendler i en Fabia 1.4tdi ambiente stationcar fra 2005.

Ikke just en fart maskien, men en god tøffe maskine. Den har en utrolig dejlig kvalietesfornemmelse, som jeg endnu ikke har mødt i andre små biler.

Jeg kører ca 21km/l, startede de første 3½ år med at kører 55.000km/år, og grundet nyt job nu "nede" på 35.000km/år.

Bil har kørt 220.000 uden nogen problemer, hverkenkobling, udstødning, støddæmpere eller fjedre er skiftet endu og de trængere hellere ikke til det.

Bilen bliver selvfølgeligt passet og plejet, det er man nød til, når man kører så meget.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Mikael Foldager

Mikael Foldager
bruger siden
06-01-2004

11-02-2010 kl. 12:22

hmmm.. - der er godt nok mange muligheder
- Panda Diesel (høj indstigning)
- 206 (1,4HDi, 1,9D og 2,0HDi)
- 106 (meget billigere)
- Saxo (meget billigere
- C3 (ligesom 206)
- Punto
- Clio (1,5dCi)
- Getz, Accent, Matrix
- Partner/Berlingo
- Corsa
- Ibiza/Cordoba
- Fabia
- Tja.. og den altid nævnte Lupo.

Kristian Munk Jacobsen

Kristian Munk Jacobsen
bruger siden
11-05-2004

14-02-2010 kl. 13:56

Du bør starte med det kedelige før det sjove. Læg et budget og find ud af hvor meget det må koste om måneden. En gammel bil er dyrere i vedligeholdelse end en ny og det er billigt at låne for tiden.
Vi lavede beregningen sidste sommer. Det kostede os det samme at købe en ny Peugeot 207 i stedet for en brugt 206. Så er det ikke svært at vælge..

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

14-02-2010 kl. 19:30

Jeg har læst mange indlæg som dine, og mit råd vil være at komme ud og prøve nogle af de biler du linker til samt evt et par andre mærker. Kør nogle med 150.000km til 70.000 kr, prøv nogle med færre km (og dyrere) og prøv nogle helt nye biler (evt leasing), og sæt dig så ned bagefter og regn på det hvor du ikke bare tænker på købsprisen (fejlen som rigtig mange gør når de skal købe), men inkl alt!.Min erfaring siger mig at man kan læse og regne sig grøn i hovedet, men når alt kommer til alt så står du foran et valg med flere gode muligheder, hvor ingen af dem er "nitter", men hvor det handler om at du finder balancen mellem hvad du vægter højest når det gælder økonomi, komfort, sikkerhed, ny vs brugt bil, osv. Når først man har prøvet bilerne er man MEGET klogere og kan hurtigt tage beslutningen ud fra oplevelsen.

Tænk på at du skal bruge 1,5 - 2 timer hver dag i bilen!