Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

09-09-2009 kl. 17:42

Køre VW ikke med 12 års lakgaranti ? så du mener vel at din 2 års garanti er udløbet eller hvad ?

Touareg har da kun været på markedet i 5-6 år ?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jesper Rosdam

Jesper Rosdam
bruger siden
08-04-2005

19-11-2014 kl. 19:11

Hej
jeg har lige købt en brugt Golf Plus fra 2006 hvor jeg til min skræk ser at der er flere steder på bilen, ex bagklap og skærmkanter hvor lakken bobler op
kender andre til problemet og hvordan er kommandovejen i den slags sager?
Mvh

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

19-11-2014 kl. 21:23

Hvis boblende lak og begyndende rust på en bil efter 8-10 år gør at man er færdig med det mærke, så er der snart ikke bilmærker tilbage i denne verden.

Hilsen Lars

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

20-11-2014 kl. 10:55

Lars skriver jo også: Vi skal ikke have VW igen der er for mange problemer. Og det kan jeg kun give ham ret i, vores vw er også et "Rusthelvede" og hvis ikke din bil har været serviceret ved VW hele tiden er der ingen kulance, også selv om den forrige ejer ikke brugte vw værksted, og du efter du overtager bilen begynder at bruge aut. værksted, gælder der ingen garanti. Vw gør alt for at undgå deres garantier, har flere i vores omgangskreds der kører vw som har skullet betale en del af rustreperationen selv, selv om alle service var ved vw.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

20-11-2014 kl. 22:35

En tidligere kollega havde en 3½ år gammel Peugeot 307 SW, han måtte selv betale rustarbejde og omlakering af bagsmækken.

Det er altså ikke kun VW der har rustproblemer, og de er åbenbart heller ikke ene om en dårlig service.

Jeg tror man kan finde skrækhistorier fra de fleste mærker, men når man har en markedsandel af samtlige biler i DK på 15% er der selvfølgelig også chance for mange historier.

Hilsen Lars

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

21-11-2014 kl. 10:02

Jeg ved godt der er andre mærker der har problemer med rust, men det er bare ærgeligt at et mærke som vw som er kendt for (i gamle dage) at være indbegrebet af god service og holdbare biler slækker så meget på servicen at det kun er de vw folk som har skyklapper på eller altid har kørt i vw ser gennem fingre med et stigende problemer ved mærket, og det er desværre også dem der så siger jamen franske biler er jo også noget værre skidt for ligesom at dække over at deres foretrukne mærke er på vej retur.
Og ja jeg kører selv vw og må erkende at jeg godt kan lide at køre i bilen men den skuffer på så mange andre områder at det også er den sidste vw, den står forøvrigt ved siden af min datters gamle Peugeot 106 fra 98 hvor lakken er begyndt at boble på tag og bagklap men ellers ikke rust af nogen art, den starter og kører hver dag og har kun fået lavet service siden hun fik den, hvorimod vores vw er på værksted, ja faktisk hver måned.