Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

01-08-2009 kl. 18:12

Att: Hr. Schwantz: Det er dyrt/(helligt) at være fattig og skulle forsvare en leverpostejbil som Ford !
Men heldigvis ruster Forden jo så hurtigt at "ægteskabet" / pinen ikke varer så længe......

Sidst rettet: 1/8-09

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Leon Bjerregaard

Leon Bjerregaard
bruger siden
13-08-2005

02-08-2009 kl. 10:45

Så blev det igen til en gang, øv min bil er bedre en din, altså hvis Jesper nu engang er glad for sin Mondeo, så lad ham da for F..... være det, men straks kommer VW/Audi og andre!!! Vores bil er meget bedre en din, ALTSÅ sikken gang L... er forøvrigt enig med Lars L.
God Week-end
Ps. Min bliver sikkert meget bedre en jeres

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

02-08-2009 kl. 15:47

Bo skriver, at Mondeo's køreegenskaber minder om en fiske-kutter i havsnød.
Enten skriver Bo alene dette for at provokere (hvilket er ualmindeligt dumt og ikke hører hjemme i dette forum).
Ellers har Bo tydeligvis aldrig siddet i en Mondeo.

Alle anmeldere og de fleste normale brugere er enige om, at Mondeo nok har klassens bedste køreegenskaber. Den ligger sikkert på vejen og er skarp i svingene som en mindre bil.
Selvfølgelig kan den ikke måle sig med BMW 5-serien, men det er altså også en bil til den dobbelte pris af Mondeo.

Det er jo heller ikke for ingenting, at Mondeo sidste år blev årets brugtbil. Den havde sikkert vundet igen i år, hvis den måtte stille op igen. Dette måtte den dog ikke, og sejren gik derfor til en anden Ford - nemlig Focus.

Jeg kører ikke selv Ford, men jeg synes, at sejrene er fortjente, da begge modeller giver meget bil for pengene. Noget man ikke kan sige om VW/Audi, hvor du betaler en kæmpe pose penge alene for logoet.

Jens Krarup Stovgaard Martinussen

Jens Krarup Stovgaard Martinussen
bruger siden
10-11-2006

03-08-2009 kl. 18:41

Det er dejligt at høre din store begejstring. Der findes vel ikke noget bedre for os "bilgale", end når vi for nylig endelig har fået den bil vi har drømt om siden et par måneder efter vi sidst skiftede. Jeg er beskæmmet over så mange der åbenbart ikke under dig den glæde, og i stedet sviner dit prægtige køretøj til! Jeg har aldrig kørt Ford, men dette skyldes ikke spørgsmål om kvalitet, kørbarhed, pris eller andre objektive størrelser. Det skyldes derimod noget så irrationelt som følelser. Ford har i de seneste mange år ikke været tunet ind på min følelseskanal, men jeg mener dog at den seneste Mondeo er flot fra de fleste vinkler. Alle bilmærker har deres stærke og svage sider, ikke kun de "billige" ( hvis vi da kan omtale biler købt i DK med denne betegnelse)også BMW, AUDI, Mercedes og andre prestigemærker. Jeg selv hører til den Frankofile del af segmentet, med de ulemper dette medfører, og finder stor og daglig glæde i de til tider mystiske løsninger man anvender i disse biler. Jeg ville gerne prøve at eje en BMW, men da den nok trods alt ikke holder 3 gange så længe som Citronen, bliver det nok ikke i dette liv, medmindre jeg bliver tysker en dag.

Anyway, min pointe er at Mondeoen kører s....godt, og opfylder langt de flestes behov. Den indgår bare ikke i mine drømme eller følelser!

Min bøn til de par stykker der læser dette er; vil i ikke nok lade være med at svine andre til, og i stedet dele deres glæde ved automobilet!

Sidst rettet: 3/8-09