Bilbasen Forum
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
17-06-2009 kl. 12:26
Surt show, du spørger hvorfor man ikke hører mere til det, svaret må være at værkstederne går "stille men dørene" omkring problemet, de vil jo nødig skræmme kunderne væk fra deres biler .-)
En moderne dieselmotor er økonomisk, højtydende og kompliceret, det sidste betyder at det er sinssygt dyrt når den går i stykker, regninger på 20-30 og 40.000,- er ikke ualmindeligt, husk det næste gang du regner på om det kan betale sig at købe diesel frem for benzin.
Sidst rettet: 17/6-09
Profil slettet
22-06-2009 kl. 22:43
Suuukker efter mine 2 golf 2 GTIer -dengang lavede vw kvalitetsbiler.
Profil slettet
22-06-2009 kl. 23:13
2004 eller ...??
Profil slettet
22-06-2009 kl. 23:35
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
23-06-2009 kl. 18:26
Det er da trist, især hvis VW og resten af VAG er ligeglade.
Men det er skrevet bag øret, at den altså ikke er så fantastisk som VW ellers hævder...
H P
bruger siden
06-01-2004
13-08-2009 kl. 17:26
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
15-08-2009 kl. 18:42
Jeg er rimeligt overbevist om at de resultater de kommer frem til passer ganske fint overens med virkeligheden. Og de ting de kritiserer er jo rent faktisk lige nøjagtigt de problemer som folk har med deres 2,0 tdi.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
17-08-2009 kl. 22:40
Og VAG longlife service er måske ikke lige det optimale når det kommer til stykket. Olien burde måske skulle skiftes noget oftere.
I øvrigt giver det jo også mening hvis der er problemer med oliepumpen. Hvis olien ikke kommer ordentligt rundt i motor og turbo, er det jo ikke så godt. Og hvis det er "For gammel" olie der ikke kommer ordentligt rundt, rammer den jo ekstra hårdt.
Profil slettet
18-08-2009 kl. 10:50
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
19-08-2009 kl. 12:17
Så jeg er næppe helt galt på den....
Tue Klinggaard
bruger siden
17-01-2005
20-08-2009 kl. 12:06
Overholder man alle service hos sin aut. forhandler, gives der i nogle tilfælde kulance på en del af prisen, men personligt holdte jeg op med at støtte dem, da en af mine venner 10.000km / 3mdr efter garantien udløb skulle have ny turbo på sin Altea 2,0 TDI DSG der havde kørt på det tidspunkt 70.000km. Han fik 20% i kulance på hele regningen, og skulle være meget glad for det jvf. værkstedet.
Det er sq for ringe, da det jo idag + mobiliteteservice er den eneste grund til man skal være de aut. værksteder.
Det man skal være obs på med de TDI PD motorere er, svinghjul/kobling/trækaksler/topstykker/turbo.
Motorene er simpethent konstrueret for spinkelt, for motorene rykker det hele i stykker.
Personligt fik jeg skifet 2 trækaksler ved km. 40.000 i min G5 GT Sport 2,0 TDI DSG ved km. 39.000 på garantien, men mekanikeren sagde at " som regel " holdte til 60.000km
Profil slettet
21-08-2009 kl. 17:33
Der skulle vel ikke være en sammenhæng mellem dækafbrændende, max. omdrejningstvingende kørestil hos disse ungersvende og så disse påstande, som ifølge ihærdige rygtesmede gælder alle VAG ´s modeller med denne skønne motor ?
Jeg har ihvertfald ikke selv oplevet med min, eller hørt om andre Passatejere som kan genkende problemer eller påstande om motorsvagheder på tdi 2,0 -170. Og da slet ikke hvis bilen er med det suveræne DSG.
Jeg tror det hele er et udslag af forsmåede menneskers jantelovstankegang. Rønnebærerne er sure, hvá ?
Leve Das Auto.......................
Profil slettet
21-08-2009 kl. 19:35
Så lidt seriøs baggrunds fortællinger om brug/misbrug af de omtalte havereredemotorer efterlyses.
Jeg selv kører 30-40.000 erhvervskilometer om året - ca. halvdelen på motorvej, og ikke sjældent friskt og hurtigt.
Jonas Petersen
bruger siden
16-03-2007
22-08-2009 kl. 17:02
VAG koncernen laver fine biler med en høj kvalitetsfornemmelse, men de er hverken bedre eller værre holdbarhedsmæssigt end andre biler.
René Valin
bruger siden
01-02-2004
24-08-2009 kl. 07:45
Profil slettet
24-08-2009 kl. 08:58
René Valin
bruger siden
01-02-2004
25-08-2009 kl. 09:05
Profil slettet
01-09-2009 kl. 23:02
Gert Smed
bruger siden
13-08-2007
12-05-2014 kl. 20:37
Gert Smed
bruger siden
13-08-2007
Jens Erik Andersen andersen
bruger siden
22-12-2003
19-10-2016 kl. 11:24
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
19-10-2016 kl. 12:00
Claus Nedergaard
bruger siden
06-01-2004
skrev:
@ Tommy!
Du har ret.
Kører selv Audi - og 7-9-13 så spiller det maks, men har netop en 2,0 TDI som tilsyneladende er en ringe motor. Men omvendt kører der sat'me også mange af dem rundt i det ganske land. Tæl bare antallet af Octavia, A4, A6, Passat'er og Seat'er der fiser rundt med denne motor.
Men som du skriver laver PSA gode dieselmotorer. Men glem fattigmandsudgaven de putter i deres egne franske smadderkasser. Derimod er de TDCI motorer der ligger i Ford bilerne helt genial god. Jeg vile køre Ford, hvis resten af bilen havde Audis design, og kvalitets niveau - det er der desværre bare ikke mange der har!
Den super fede 2,0 tdci motor der ligger i Mondeo stod netop af for min lillebror. Han skal ikke have ford igen.
Jeg selv kører A6 2,0 tdi, den runder 280.000 km lige om lidt, og har efter servicebogen aldrig fejlet noget.
Det skal dog også nævnes at VAG råder over 7stk 2,0 motorvarianter med forskellige styringer, så det er ikke sikkert det er samme motor i en Seat , Passat og en Audi.
Hilsen Lars.
Ps. Måske jeg skulle have beholdt den gamle 5-benede Audi.