Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

28-05-2009 kl. 20:53

Vi har en Toyota Aygo og da vi købte den fik vi at vide at den kostede ca. 1200 kr for lille service og ca. 2200 kr for stort service.

Så hæver toyota lige prisen efterfølgende til 2200 kr for et lille service.

Jeg synes at det er dyrt og Peugeot har helt sikkert gjort det samme.

Husk på at forhandleren kun tjener ca. 4000-8000 kr på salget af den lille bug.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

31-05-2009 kl. 09:56

Det glæde mig at se de store udsving på servicepriserne, det er jo ensbetydende med konkurrence. Det er det frie marked alle så længe har efterlyst.
Samtidig tror det er en misforståelse at A segment biler er billigere at servicere en B&C segment biler, tids-& materialeforbruget afviger ikke betydeligt.

God pinse
Vh
Ejner

Profil slettet

Profil slettet

11-06-2009 kl. 21:01

l

Dette indlæg blev 24-08-2012 13:58 redigeret af dets forfatter.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

11-06-2011 kl. 08:28

Keld Knøsgaard skrev:
Har lige været til basis- eftersyn (4år) hos Peugeut Aalborg. De reklamerer med en pris 1298 kr incl moms, olie, oliefilter m.v, men prisen blev 5000 kr. , så der kommer jeg aldrig mere.
Den der blev snydt. øv øv

Helt ærligt, kom nu ind i kampen.
Du har jo nok fået lavet mere end det er er inde i prisen på et basiseftersyn tror du ikke?

http://www.peugeot.dk/service-5-plus/

Peugeot forklarer ellers HELT tydeligt hvad du får og ikke får her.

Du er IKKE blevet snydt, du har bare nogle urealistiske forventninger

Profil slettet

Profil slettet

11-07-2013 kl. 18:31

hanne pedersen

bruger siden
11-07-2013

skrev:
Tænk at de vil være bekendt at tage så mange penge, jeg har lige købt en 107 disel.
jeg har i 5 år lavet servis på min avensis og den køre bare godt, og den er altid blvet rost for sine bremser, jeg kan lave et servis for under 300 kr i matrialer og nye bremser er ikke så dyre, heldigvis er der mange små mekanikere der er ok med priserne, kender et godt sted i køge

At tage så mange penge? Hvem tvinger dig til at køre til det nærmeste Peugeot-værksted? Priserne svinger meget, og det er ikke alle der gider køre ned til en lille, skummel mekaniker på hjørnet. Husk på at det skal overholde alle foreskrifter for at rustgaranti og andet opretholdes.

Og at du laver service for under 300,- bevidner bare at du ikke bruger kvalitetsolie og næppe skifter det der nu er ift. servicebogen.

Profil slettet

Profil slettet

14-07-2013 kl. 08:53

Tråden er startet i 2009, så der kan være sket noget med priserne siden da :-)

Bortset fra det så har Hanne da ret i at de 3½ liter kvalitetsolie, et filter og en pakning der skal bruges til et 15000 km service koster omkring 300 kr i materialer .

Så spørgsmålet er bare om man vil gøre det selv med det besvær det giver og med konstatering af at garanti og kulancespørgsmål i fremtiden er en by i Rusland.

Husk på at man ved et serviceeftersyn hos et seriøst værksted får bilen gennemgået og får taget evt driftsforstyrrelser i opløbet. Uanset om det er et mærkeværksted eller ej.