Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Kenn Danny Mouritzen
bruger siden
06-01-2004
12-02-2009 kl. 23:02
Min bil gør præcis det samme. Så jeg kunne også godt tænke mig et svar på det.
Min starter lige omkring 125 - 130 km/t. Og det er heller ikke noget jeg opfatter farligt.
Jeg tænker nok mere, at det er fordi bilen er fra 1999 og har gået 213.000 km.
Min starter lige omkring 125 - 130 km/t. Og det er heller ikke noget jeg opfatter farligt.
Jeg tænker nok mere, at det er fordi bilen er fra 1999 og har gået 213.000 km.
Profil slettet
12-02-2009 kl. 23:03
Rattet skal være dødt i hænderne, uanset fart - alt andet er tegn på fejl, men med mange fejlmuligheder.
S P
bruger siden
14-03-2007
02-07-2012 kl. 17:09
l l skrev:
Hej igen,
som jeg har skrevet ovenfor har jeg nu fået fire nye kvalitetsdæk + nye fælge på. Naturligvis afbalancerede. Nu har jeg så bemærket, at det er forskelligt hvor tydeligt vibrationerne er. Jeg kører samme strækning hver dag på motorvejen og det er vidt forskelligt, hvor tydelige vibrationerne i rattet er. Forleden var der stort set ingen, mens der dagen efter igen på nøjagtig samme strækning var lidt vibrationer igen. Det undrer mig, at der kan være forskel på samme strækning/underlag. Med nye dæk + fælge uden nogen ændring kan jeg vel også udelukke, at det var her fejlen er. Mine tanker går nu i stedet på, om en bremse kan hænge, eller noget helt andet ??
Og som sagt undrer det mig, at der kan være forskel fra dag til dag...
Har du sikret dig at det er de rigtige centreringsringe der sidder på alle fire fælge.
Jeg har købt nogle fælge hvor der fulgte nogle standard ringe med, men det viste sig at de ikke var til min bil (Honda Civic), og som standard deler den jo platform (5x114,3) med både Mazda, Mitubishi, Subaru osv, men diameteren på fælgens center kan åbenbart godt variere mellem mærkerne. Derfor skal centreringsringene passe perfekt så hjulene kan monteres perfekt på anlægsfladen, og bruger man ikke de rigtige eller ikke nogen, kan komme i ryste-problemer.
Nu er jeg igennem tre afbalanceringer ved tre forskellige værksteder, plus et fjerde besøg ved www.bigwheels.dk i Århus hvor de havde nogle centerringe i den helt rigtige størrelse.
Det er sindsygt irriterrende at man selv skal finde ud af sådan noget, men min bil er blevet betydeligt skarpere i styretøjet, og minder nu mere om mine standard fælge som jeg bruger til mine vinterdæk.