Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

05-01-2009 kl. 15:04

Hydrogen og benzin er to vidt forskellige ting hvilken en af dem er det du spørger om?
Mht. erfaringer med Brint, er det nok DTU du skal henvende dig til.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

06-01-2009 kl. 10:05

Ja jeg syntes også det lyder som noget han kan blive rig på.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

06-01-2009 kl. 20:12

Lad os forestille os at du rent faktisk har et apparat i bilen der kan splitte vand til hydrogen, og at du kan føre dette hydrogen ind i bilens indsprøjtningssystem på en sådan måde at bilens motor udnytter brændstoffet mere effektivt.

Så har du stadig en lille ting kaldet termodynamikkens love, der gør at selvom dette system rent faktisk virker i din bil, så vil du alligevel bruge mere energi på at splitte vand til hydrogen, end du får ud af at forbrænde det sammen med benzinen.

Forklar mig venligst hvordan et sådant system formår at omgå termodynamikkens love? For der er da tydeligvis noget jeg har misforstået..

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

07-01-2009 kl. 10:49

Præcis Rasmus, jeg er helt med på at det er nemt at fremstille hydrogen, og at det er muligt at drive en motor hermed.

Men at det skulle have nogen gavnlig indflydelse på en benzin- eller dieselmotors brændstofforbrug har jeg svært ved at finde beviser på, udover de hjemmesider der samtidig forsøger at sælge mig instruktionerne til hvordan jeg fremstiller omtalte apparat..

Jeg tvivler på at jeg ville kunne få et så positivt resultat som op til 40% bedre brændstoføkonomi ud af at blande hydrogen i brændstoffet på en hvilken som helst forbrændingsmotor, også selvom jeg tilfører dette hydrogen fra en af bilen uafhængig kilde?

Men jeg ser da gerne objektive beviser for at jeg tager fejl i denne påstand, har som sagt ikke kunne finde noget på nettet :o)

Sidst rettet: 7/1-09 (af administrator)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

08-01-2009 kl. 11:50

Gorm, faktum er at du ALDRIG vil kunne få mere energi ud af et system end du putter ind i det, det strider mod fysikkens love.

Find mig noget uvildig og objektiv bevisførelse for at tilføring af hydrogen i indsprøjtningen skulle forbedre en forbrændningsmotors effektivitet med op til 40%, så kan du måske overbevise mig, ellers ikke.. ;o)

Jeg har iøvrigt en bil der, bare ved at jeg letter på speederen, kører meget længere på literen....

Edit: Når man googler ovenstående navne (Stanly Meyer/Carl Cella), så får man ikke andet end en masse sider med konspirationsteorier og pseudo-teknisk sludder omkring vand/brint fremdriftsystemer der aldrig vil kunne fungere i den virkelige verden.

Hvordan beviser det din påstand om at du har to biler der kører op til 40% længere på literen takket være hydrogenindsprøjtning?

Sidst rettet: 8/1-09 (af administrator)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

09-01-2009 kl. 01:30

Hej Gorm

1. Er vi enige om at motoren driver den generator der laver strømmen? Jo mere output fra/belastning på generator, jo mere belastning på motoren der driver den.
Hvis du benytter strøm fra batteri/generator til at splitte hydrogen fra vand, så er der et ekstra dræn på batteriet og en ekstra belastning på motoren, uanset hvor småt dette end måtte være.. Du kan ikke bruge "overskuds-strøm" fra generatoren til at producere "gratis" hydrogen fra vand.
Termodynamikkens love gør også at du ikke kan få mere energi ud af denne hydrogen end du har benyttet på at splitte den fra vandet.
Hvad angår NOS er jeg ikke helt sikker på hvor du vil hen med at nævne denne form for tuning?
Men princippet bag NOS er jo kort fortalt at når gassen bliver varmet op i forbrændningskammeret på motoren, så frigiver den en masse ilt, og når man så også tilfører mere brændstof, så får man et større bang = flere hestekræfter.
Men denne form for tuning gør jo præcis det modsatte af hvad din hydrogen-tuning gør, da NOS-tuning koster mere brændstof, ikke mindre.

2. Dine links har da intet at gøre med bevisførelse for at hydrogen i indsprøjtningen på en forbrændingsmotor forøger effektiviteten med op til 40%? Ikke hvad jeg har kunne finde ihvertfald.

3. Ja, sorry, det var en lidt plat kommentar fra min side.. :o)

4. De hjemmesider og de to personer du henviser til hverken har eller kan dokumentere deres påstande på videnskabelig vis. At slynge selvopfundne begreber og hjemmelavede tegninger rundt er ikke det samme som at være genial når man ikke kan bevise noget som helst af det man påstår.

5. Jeg kommer gerne forbi og prøver en tur hvis jeg kommer forbi jylland en dag; men det er da stadig ikke på nogen måde bevis for at dine biler kører op til 40% længere på literen?

Hvis du mener det seriøst, så kunne du f.eks. kontakte teamet bag DTU's brintbil, DTU Dynamo, der så vidt jeg husker er verdens mest effektive brintbil til dato; de vil sikkert være overordentlig interesseret i dine resultater, specielt hvis du fremlægger klare beviser for at det fungerer i praksis.

Mvh.
Allan

Sidst rettet: 9/1-09 (af administrator)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

08-11-2017 kl. 09:30

Lad nu være..... Evighedsmaskinen er ikke opfundet og bliver det aldrig!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg