Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
06-12-2008 kl. 10:52
Profil slettet
06-12-2008 kl. 12:52
Profil slettet
06-12-2008 kl. 18:34
Jeg har en Qashqai 2,0 benzin og der har jeg betalt 115,75 pr liter for 5w40 shell ultra men det er jo heller ikke en bmw men syntes det er en over pris ingen tvil om det
Profil slettet
06-12-2008 kl. 18:36
Syntes du er taget ved røven ved olie filter jeg betalte 86,80 ex moms på en nissan qashqai 2,0 benzin så der ville jeg nok stille ????
Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004
07-12-2008 kl. 14:58
Service på min Hyundai Matrix 1,5 CRDI,15000 km,olie 89 kr/l.
Pris ialt incl. moms 1564,63 Kr,hos aut.forhandler.
Så jeg synes det er sjovere at eje en Hyundai som er betalt.
Profil slettet
01-01-2009 kl. 19:16
olieservice der, iøvrigt tager jeg til Rostock i Tyskland når der skal laves store servicer, det er langt under halv pris, og olien tager de 16 Euro pr liter for, Schmiedmann skulle også være meget billiger med
service ind de Aut: værksteder.
mvh Junge
Sidst rettet: 1/1-09
Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004
02-01-2009 kl. 01:52
Jeg har før hørt om grusomme priser for service på BMW på Sjælland (går ud fra du bor derovre - synes jeg læste noget der tydede på det tidligere i tråden). Lidt af det kan du se her:
http://www.bilbasen.dk/Forums/ForumReadPost.aspx?PostId=68116&s=service+bmw&t=0
H P
bruger siden
06-01-2004
02-01-2009 kl. 10:31
Jeg tror at du skal sammenligne det med at købe en Cola på en dyr resturant, den koster 80,- literen men du kan købe den hos købmanden for 10,-
BMW er et prestigemærke, det betyder at de sikkert har analyseret sig frem til at deres kunder har "røven fuld af penge" så derfor koster service kassen.
Jeg ved fra værksteder der servicerer både VW og Audi, at her opererer de med forskellige timepriser (de kalder det bare standartpriser)alt afhængig af om du kommer til service med en VW 2,0 benzin eller en Audi med samme motor.
Ting koster lige præcis det som udbyderen mener at du kan/vil betale for varen.
Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004
02-01-2009 kl. 11:31
Det kunne evt. være, at det kunne betale sig at få service lavet hos en eks-BMW forhandlere der findes på Sjælland. De er stadig, ligesom Arne Poulsen i Herning, aut. serviceværksted. Dem det handler om kan du se her:
http://www.ditbilcenter.dk/default.asp?menu=menu1.asp&main=main1.asp
Det ser ud til, at der kun er to på Sjælland: Jens Winther og Poul Nielsen i Næstved.
Jeg kan anbefale Arne Poulsen i Herning, hvis du skulle være i Jylland. De er ikke dyre med hverken reservedele eller timepriser - også har de tilmed solgt og repareret BMW i 30 år, og de ved hvad de laver. Derudover har jeg benyttet mig BMW i Flensburg. Begge steder er godt nok lidt besværlige for dig at benytte, men måske det var aktuelt at køre til Sverige næste gang, nu da den svenske krone er så lav i kurs (hvis den da altså bliver ved med at være det, vel og mærket)?
Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004
02-01-2009 kl. 14:49
Det er muligt at du er glad for din Hyundai, og fra din rationelle synsvinkel er det sikkert det bedste transportmiddel du kunne vælge. Jeg siger med vilje ikke bil, da du lige så godt kunne have en scooter/knallert at køre på, hvis forudsætninger var til det – for dig handler det sikkert bare om at komme fra A til B. Det betød sikkert ikke noget for dig at skulle køre i kulde og blæst - for en knallert er jo det billigste! Nu har du måske et behov for at have andre med, køre med trailer osv. - en masse praktiske grunde - som så gjort at du har købt have dig en bil. Sådan har jeg da også med ting – altså for mig er en trillebøre en trillebøre (ikke for at sammenligne den med din Hyundai – bare rolig). Altså, den ene flytter vel 100 liter ligeså godt som den anden, og om den hedder Randers-børe eller noget andet, er for så vidt ligegyldigt. Men forestil dig et eller andet, som du virkelig brænder for – campingvogn, akvarium eller lignende – hvor man virkelig har de store spændderbukser på, når der skal købes ind. Sådan er der nogle af os der har det med biler. Jeg er ikke specielt Brian, men jeg har lyst til at komme ud og køre nogle gange, og har til tider taget en omvej hjem, bare for at få et par minutter ekstra i bilen - eller også bare for at få muligheden for at køre et bestemt stykke vej.
Til vores passion er vores værktøj den bil vi finder flot, lækker og dejlig at køre i. Jeg kunne aldrig umotiveret, finde på at svine din passion, eller dine valg af redskaber, instrumenter og værktøjer til udlevelsen af denne til. Så fra alle os der har ”driving” og biler som passion, og har valgt en BMW fordi det er noget af det bedste der findes hertil: Fri os for de rationelle bemærkninger! Et valg af en BMW er ikke rationelt, men forbundet med sjæl, passion og en masse principper og følelser.
Jeg håber du kan se, hvad jeg mener, for at leve en tilværelse hvor alt er valgt på rationelle argumenter, og business cases, er da en for kedelig tilværelse. Tænk hvis man valgte sin udkårne sådan (skal ikke udelukke nogen gør det)!
Sidst rettet: 2/1-09
Profil slettet
07-01-2009 kl. 17:26
Lad nu værre med at tud og hvis det er et problem, så køb jeres olie i Bilka og så skift det selv...
Hvis du har råd til at købe en ny BMW har du nok også råd til at betale for olieen, eller er det bare for at være smart at du har den...
Nej jeg er ikke forhandler, men forstår bare ikke hvorfor folk konstant skal brokke sig over dem, de skal da tjene penge de er det mest logiske i verden...
Eller skal det være værsgo en gang skift af olie til nettopris, du kan ikke få det skiftet her næste gang for der er vi gået konkurs...
Tør jeres øjn og kom ind i kampen...
Profil slettet
08-01-2009 kl. 10:47
Så kommer rådet, køb olien i Tyskland og tag det med selv... Præcis den rigtige ting at gøre og specielt i disse tider, hvor alle brancher har det hård nok i forevejen, så flyt dog pengene i den tyske kasse i stedet... Hvis nu alle folk kommer med deres olie selv, så sætter de jo nok bare prisen op på alt andet og så er det jo ligegyldigt...
Grunden til at der er forskel i prisen er jo blandt andet også fordi der er forskel i indkøbspriser, hvad de forskellige mekanikere skal have i løn rundt om i landet osv...
Som du skriver, så bliver kunderne væk - åbenbart ikke, for så havde de jo nok gjort noget ved det, hvis de ikke kunne sælge det, så det går jo nok...
Profil slettet
17-10-2009 kl. 11:50
/Carsten
Sidst rettet: 17/10-09
Sivert Jacobsen
bruger siden
10-10-2006
17-10-2009 kl. 15:36
Olie er en stor post på budgettet og der er faktisk budgetteret med salg af olie de fleste steder, da det er en enorm god forretning.
Avancen kan snildt være flere hundrede procent. Udsalgsprisen på olien var omkring 150kr +moms. Vi fik den til 22kr + moms - Og der tjente de stadig lidt på den.
Så du kan nok se det er en god forretning.
Profil slettet
17-10-2009 kl. 16:41
stig