Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

03-04-2008 kl. 15:48

Ja, det er et generelt problem - hvis man da kan kalde det et problem, for jeg synes nu ikke, at støjen er påtrængende.
Men jeg har dog tidligere læst i bl.a. en sammenlignende test af Mondeo og Vectra, at Mondeoen havde klart mest dækstøj.
Jeg ved ikke, om man kan dæmpe skærmkasserne med f.eks. filt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

03-04-2008 kl. 17:48

ang dækstøj har du prøvet at se om dine dæk er savtakket, for det giver rigtig meget støj. og hvis jeg var dig ville jeg få sporet bilen, og så køre ind på et dæk center og få dem til at se dækkene efter. jeg har selv en mondeo st.car fra 2002 og kører på 225-45-17, og der bare ikke det mindste dæksjøj, og det har jeg heller ikke på mine vinterdæk. så prøv de 2 ting for de kan give meget støj, håber at du får løst det, for mondeoen er virkelig en dejlig bil.

Dennis Pagaard

Dennis Pagaard
bruger siden
13-01-2007

20-05-2008 kl. 11:50

Hej Schmidt.

Jeg har også en 2.5 v6 st. car.
Da jeg købte den sad der pirelli p6000 på den og det støjede faktisk overraskende meget men valgte alligevel at køre dem ned. Nu for 14 dage siden stod jeg ved mekanikeren og skulle vælge nye dæk. Valget stod mellem Michelin og Pirelli. Men mine erfaringer med Pirelli var jo knap så godt og hældte mest til det franske men efter nogen tid fik han overtalt mig til pirelli P7, et nyt og forbedret dæk. Så efter en gang sporing og nye dæk forsvandt dækstøjen totalt. Det er som at komme i en ny bil, der er hvertfald ingen tvivl om hva jeg skal have på næste gang. Held og lykke med dit nye dækvalg. Nu kan man rigtig høre hvordan motoren spinder under optræk :-)
Mvh. Dennis P.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

20-05-2008 kl. 12:41

De fleste dæk i dag er retningsbestemte, og man kan derfor ikke krydsbytte dem, hvilket ellers er bedste måde at afhjælpe problemet.
Man kan dog altid bytte om på for- og baghjul - altså højre forhjul med højre baghjul - hvilket også kan afhjælpe en del af problemet.
Grunden til dette er, at det normalt er bagdækkene der rejser sig mest, da de altid kører lige ud. Fordækkene raspes lidt af, når man kører i sving.

Profil slettet

Profil slettet

21-05-2008 kl. 15:22

hej benjamin du kan tro at, hvis hjulene ikke er sporet ordentligt så giver det virkelig dækstøj. for står hjulene ikke ordenligt, så bliver de ikke slidt rigtigt og så begynder de at larme. det ved jeg ihvertfald, da jeg har arb. på dækcenter i flere år.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

19-05-2015 kl. 16:50

Steen Brockstedt

bruger siden
17-01-2006

skrev:
Hej til støjplagede ejere af Mondeo.
Problemet løses let - pil det franske skrammel af Michelin af bilen og få Continental dæk på - så er problemet løst og du får i tilgift et betydeligt bedre vejgreb. Har selv fået min forrige spritnye Mondeo lev. med Michelin og eneste problem var dækstøj. Fik dem skiftet til nye Michelin efter kun 1500 km. og problemet var der stadig. Fik så Ford til at sætte Continental dæk på og vupti - ingen dækstøj og køreklæden var tilbage igen. Fik leveret Ny Mondeo 2007 i juli sidste år. Denne var fabriksmonteret med Michelin. Nægtede at modtage bilen med disse dæk og fik istedet byttet med en anden ny Mondeo som stod med Dunlop dæk.
Disse er også OK med hensyn til støj, men jeg føler stadig at vejgrebet i Conti dæk er bedre.
Mondeoen er jo i sig selv utrolig støjsvag og derfor hører man også tydeligere dækstøjen fra Michelin

Er helt enig i at continental er dækket for forden.....har selv 2,5v6 med conti......ved andre har skiftet til dette mærke....men lidt vind støj er der i den.....Kør aldrig andet end continental i mondeoer fra 01-07 !!......Husk et dæk der er over 5 år gl kan være blevet stiv i dæk kassen og derved larme mere.....

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

19-05-2015 kl. 16:53

Benjamin Jensen

bruger siden
19-12-2005

skrev:
Hej Morten

Jeg har faktisk oplevet, at mine dæk kan begynde at støje mere, efter bilen er blevet sporet. Om det så er fordi at dækkene rent faktisk er så skævslidte, at det kan høres efter den er blevet sporet ved jeg ikke. Men jeg har aldrig oplevet, at dækstøjen er blevet bedre.

Som en anden skriver, kan det jo også sagtens være et hjulleje der er gået - det slider jo en del på dem, at køre med store aluhjul.

Ja har originale 18 tommer til min 2,5.....den har været sænket 30mm men gik tilbage til normal undervogn.....alt blev slidt op så nu er der nye dæmpere og fjedrer, hjullejre , styrkugler osv hele vejen rundt.....det kostede.

OBS: anbefaling er at lade mondeoer køre i standard version.....altså med 16tommer hjul og alm undervogn....det andet kan ikke anbefales !!! min er total renoveret i undervogn med næsten alt........så leg ikke med det.....Det med at Conti dæk er bedre ang støj end andre er faktak på denne model !!

Dette indlæg blev 19-05-2015 16:57 redigeret af dets forfatter.