Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Erfaring med Hyundai ix20

Kurt Preben Thomsen

Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004

08-05-2011 kl. 19:44

Ang. 2010 Hyundai ix20 1,4 CRDi 78 Premium ISG 5d Er der ejere,og kun ejere,af ovennævnte bil som vil dele deres erfaringer? Billige kommentarer fra bedre vidende frabedes.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kurt Preben Thomsen

Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004

09-05-2011 kl. 08:00

Ja,det er da fint nok,at du har en tilsvarende Kia,men det var jo ikke det spørgsmålet gik på.
Det er netop erfaringer med motoren jeg er interesseret i.

Kurt Preben Thomsen

Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004

09-05-2011 kl. 19:57

Jeg undskylder meget,jeg startede denne tråd,det var ikke min mening at starte et større skænderi,men det ser man desværre ofte.

Kurt Preben Thomsen

Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004

09-05-2011 kl. 21:56

Årsagen til jeg spørger så direkte er at jeg har en ix20,som jeg helt klart mener har en eller fejl i motorstyringen,så jeg var interesseret i om andre har samme problem.
Jeg har i dag fået en mail fra importøren,som jeg henvendte mig direkte til,efter at værkstedet ikke mente man kunne gøre noget ved det.
Jeg har nu fået en tid på værkstedet,så nu går vi igang,for problemet skal løses

Kurt Preben Thomsen

Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004

31-10-2011 kl. 21:30

Hej hdi,
Det endte med at man forsøgte med at lægge en ny motor i bilen,dette afhjalp ikke problemet,og så var min tålmodighed slut,så jeg lavede aftale med forhandleren om at bytte den med en I30 sense 1,6 crdi 90 hk,og den kører bare.
Hvad der senere er sket med bilen ved jeg ikke,men den er væk fra forhandleren.

Jeg ved ikke hvordan en 90 hk.kører,det er jo stadig en 1,4,men vær opmærksom på,at den tager gas når du træder på speederen,og at den ikke har en tikkende lyd,som lyder som tændingsbanken

Kurt Preben Thomsen

Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004

01-11-2011 kl. 08:09

Jo,men det er netop det den ikke gjorde,det mærkelige var at til tider kørte bilen rigtig godt,og til andre tider kørte den elendigt,altså var der tale om en periodisk fejl.

Jeg kan godt forstå modellen tiltaler dig,det gjorde den også ved mig,det er en rigtig fin bil,med en god indstigningshøjde,og man sidder godt i den.Men jeg blev ked af at rende på værkstedet og brokke mig,og skulle undvære bilen i perioder,derfor fandt vi denne løsning,som jeg ikke har fortrudt.