Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Endnu engang, ruder der dugger

Bo Klokkeriis

Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004

28-11-2014 kl. 14:44

Der er utallige andre indlæg som drejer sig om dug på ruderne så her kommer der endnu en !

Jeg har lige købt den nye C4 Cactus og ruderne dugger helt vildt, selv om blæseren kører på max med og uden klima.

Er der andre Cactus ejere som oplever det samme ?

Ps. Nu er der nok ikke så mange (endnu) der har købt en Cactus, men mon ikke den nye titel som Året bil 2015 hjælper på det :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jacob Bjerg Hansen

Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013

28-11-2014 kl. 16:41

Det er fransk og det er Citroën, så sådanne småirritationer bliver en del af hverdagen. Årets bil eller ej.

Bo Klokkeriis

Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004

28-11-2014 kl. 16:46

Det var da nok det dummeste svar, total ukonstruktivt, men lad gå hvis du synes at din hverdag bliver bedre af det :-)

Bo Klokkeriis

Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004

28-11-2014 kl. 17:09

Hej Leif

Tak for svaret.

Det hjælper lidt men tager ikke duggen i toppen af ruden, og når jeg slår den fra kommer duggen igen.

Nu er det sådan at der er virkelig blæs på når den er i aktion og ikke en funktion som er behageligt at køre med i længere tid.

Jacob Bjerg Hansen

Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013

28-11-2014 kl. 19:55

Ja, den var måske lidt plat. Kender slet ikke bilen (er nok bare lidt misundelig, på alle Jer med en ny bil).
Godt ord igen.

Bo Klokkeriis

Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004

28-11-2014 kl. 20:01

Tak for svaret K S

Mht recirkulation så er der delte meninger om det da A/C udtører luftet hvilket kan være en fordel med recirkulation, men som svar til dit svar så er der ingen forskel om den er slået til eller fra.

En lille bi bemærkning mht. recirkulation så bruger vi den med stor succes når temperaturen er høj +28 grader, da det bevirker at A/C ikke skal bruge så meget krudt på at køke ned.

Bo Klokkeriis

Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004

28-11-2014 kl. 20:02

Jacob Hansen

bruger siden
16-09-2013

skrev:
Ja, den var måske lidt plat. Kender slet ikke bilen (er nok bare lidt misundelig, på alle Jer med en ny bil).
Godt ord igen.

Respekt Jakob

Bo Klokkeriis

Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004

29-11-2014 kl. 09:37

Tak for svaret HDI og Martin

Ja bilen har en øko knap, troede bare at det kun var Start/Stop der blev slået fra, men at der var andre øko indstillinger vidste jeg ikke, så det vil jeg prøve.

@Martin, jeg har mulighed for at lade den stå med let åbne vinduer så det vil jeg også prøve.

Profil slettet

Profil slettet

29-11-2014 kl. 18:36

Mon ikke problemet kun foreligger hos dem som ånder usædvanligt meget direkte op på ruden ( lad være med at kondiløbe hen til bilen ) ,eller transpirerer overordentligt meget udover sædvanlig væskeafgivelse (sveder som et svin).
I tyske kvalitetsautomobiler opleves hendelsen aldrig.

Kristian K.

Kristian K.
bruger siden
11-04-2011

05-03-2016 kl. 22:55

Hej B K

Alaska fremstiller en lille pude indeholdende noget ufarligt pulver, der suger fugten til sig og ihvertfald i min Peugeot 107 årg. 2011 holder ruderne nogenlunde dugfri.

På den lille pude er en indikator. Når den skifter farve fra blå til rød, kan puden ikke optage mere fugt.

Varmer du den nogle få minutter i en mikroovn, er den klar igen.

Puden fra Alaska kan ligge i de fleste dørlommer og fås til omkring 70 kr,- i bl.a. Harald Nyborg.

DBH. Kristian K.