Bilbasen Forum
Direkte indsprøjtning og Pumpe/dyse TDI
Profil slettet
23-10-2015 kl. 21:41
J R
bruger siden
13-12-2013
23-10-2015 kl. 21:59
Med commonrail, eks HDI,JTD, CRDI etc. så betyder det de har en central pumpe som holder trykket oppe og dette bliver leveret i hver cylinder med en dyse.
Pumpedyse, der sidder der en pumpe med en dyse på hver cylinder. Altså med en 4 cylindret motor er der 4 pumpedyser.
Eks fra VAG så er de indtil sidst i nullerne med PD(pumpedyse) og derefter med CR(commonrail)
Det er mest efter mit kendskab VW og søstre der brugte PD
Dette indlæg blev 23-10-2015 22:00 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
24-10-2015 kl. 00:41
Hvad er forskellen på TDI pumpe/dyse-teknik hvis nu man kører Passaten 2,0 TDI 140 HK PD og 2,0 TDI 140 HK med Common-Rail-teknik.
Trækkraft, holdbarhed og længere levetid, hvilken af de to holder længst ud?
Grunden til udskiftning skyldes primært overholdelse af EURO 6-standard. Men vil det fremover kunne være muligt at skifte tilbage til PD?
Min Passat B5 1.9 TDI er en rigtig god bil som har nogle rigtig gode køregenskaber der har øget trækkraft. Den nye Passat B7 og B8 kan aldrig være "Das Auto" rent kvalitetsmæssigt og køredynamisk ligesom passat B5 fra 1997-2004.
Jeg er utilfreds med deres nye modeller af VW.. Hvis Volkswagen fortsat havde Pumpedyse-systemet kunne man risikerer at mærke prisforskellen (en stigning eller fald)
Dette indlæg blev 24-10-2015 00:54 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
24-10-2015 kl. 14:37
Der må være flere årsager til, at det afløste pumpedyse-system med det billige common-rail-teknik som ikke lever på de samme præmisser som pd. Prøvekørsel af nuværende Passat 1.6 -2.0 TDI CR vil man mærke grundlæggende forskelle rent dynamisk; bilens trækkraft er forringet uden pumpedyse-systemet er det gået ned af bakke for VAG.
Bemærk: VW diselmotor på 1.4 liter 1.6 liter og 20 liter TDI har været udstyret med snydesoftware for at nå pumpedyse niveau med tryk fra 2000 til 2500 bar, hvilket selvfølgelig er helt umuligt, men Bosch kæmper fortsat med udvikling af flere teknologier, som måske bliver endnu stærkere, men det tager længere tid end forventet.
Dette indlæg blev 24-10-2015 14:55 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
24-10-2015 kl. 14:44
Dette indlæg blev 24-10-2015 14:45 redigeret af dets forfatter.