Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Direkte indsprøjtning og Pumpe/dyse TDI

Profil slettet

Profil slettet

23-10-2015 kl. 21:41

Forklar forskellen på følgende: Direkte indsprøjtning og Pumpe/dyse

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

23-10-2015 kl. 21:59

Tror du tænker på commonrail og Pumpedyse

Med commonrail, eks HDI,JTD, CRDI etc. så betyder det de har en central pumpe som holder trykket oppe og dette bliver leveret i hver cylinder med en dyse.

Pumpedyse, der sidder der en pumpe med en dyse på hver cylinder. Altså med en 4 cylindret motor er der 4 pumpedyser.

Eks fra VAG så er de indtil sidst i nullerne med PD(pumpedyse) og derefter med CR(commonrail)

Det er mest efter mit kendskab VW og søstre der brugte PD

Dette indlæg blev 23-10-2015 22:00 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

24-10-2015 kl. 00:41

Skifter VAG tilbage til Pumpedyse-systemet hvis nuværende system ikke lever op til kravene med det billige common-rail-teknik.

Hvad er forskellen på TDI pumpe/dyse-teknik hvis nu man kører Passaten 2,0 TDI 140 HK PD og 2,0 TDI 140 HK med Common-Rail-teknik.
Trækkraft, holdbarhed og længere levetid, hvilken af de to holder længst ud?

Grunden til udskiftning skyldes primært overholdelse af EURO 6-standard. Men vil det fremover kunne være muligt at skifte tilbage til PD?

Min Passat B5 1.9 TDI er en rigtig god bil som har nogle rigtig gode køregenskaber der har øget trækkraft. Den nye Passat B7 og B8 kan aldrig være "Das Auto" rent kvalitetsmæssigt og køredynamisk ligesom passat B5 fra 1997-2004.

Jeg er utilfreds med deres nye modeller af VW.. Hvis Volkswagen fortsat havde Pumpedyse-systemet kunne man risikerer at mærke prisforskellen (en stigning eller fald)

Dette indlæg blev 24-10-2015 00:54 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

24-10-2015 kl. 14:37

Jeg overvurdere skam ikke foregående Passat 1.9 TDI PD, som selvfølgelig har fremstillet nogle meget gode fordele rent økonomisk, kvalitetsmæssigt, og motorens opbygning med pympedyse-systemet giver højeste indsprøjtningstryk og præcis styring af brændstofsmængden, indsprøjtningstryk på op til 2.200 bar for det perfekte forhold i luft-brændstof-blandingen og høj motoreffekt i forhold til lavt forbrug og lave motoremissioner.

Der må være flere årsager til, at det afløste pumpedyse-system med det billige common-rail-teknik som ikke lever på de samme præmisser som pd. Prøvekørsel af nuværende Passat 1.6 -2.0 TDI CR vil man mærke grundlæggende forskelle rent dynamisk; bilens trækkraft er forringet uden pumpedyse-systemet er det gået ned af bakke for VAG.

Bemærk: VW diselmotor på 1.4 liter 1.6 liter og 20 liter TDI har været udstyret med snydesoftware for at nå pumpedyse niveau med tryk fra 2000 til 2500 bar, hvilket selvfølgelig er helt umuligt, men Bosch kæmper fortsat med udvikling af flere teknologier, som måske bliver endnu stærkere, men det tager længere tid end forventet.

Dette indlæg blev 24-10-2015 14:55 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

24-10-2015 kl. 14:44

Hvad er forskellen på den gamle 1.9 TDI og 1.9 TDI PD - uddyb gerne :)

Dette indlæg blev 24-10-2015 14:45 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg