Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Alfa Romeo 159 erfaring og oplevelser efter 70.000 km.

Z S

Z S
bruger siden
23-01-2005

03-07-2012 kl. 17:10

Ang. 2007 Alfa Romeo 159 1,9 JTD 16V 4d Her er så min anmeldelse af en 159 1.9 jtdm fra 2007. Efter vores dårlige oplevelser med en BMW e90 320i købte vi en Alfa 159 der jeg tænkte at det ikke kunne være værre efter BMW'en med de reparationer. Efter 70.000 km(nu 150.000km) i vores 159 1.9 jtdm har jeg skiftet en EGR ventil til 1100kr, udover normal service. Min kone var påkørt bagfra med høj fart hvor den nye polo var afskrevet og min kone gik derfra med "kun" piskesmæld. Både falck og politiet kommenterede hvor særk konstruktionen var på alfaen. Nogle måneder senere påkørte jeg en hjorte med høj fart hvor der heldigvis ikke skete mig noget der bilens konstruktion gjorde at den "spiste" hjorden og jeg endte med at køre den over. Efter 63.000kr i reparationer på skaden kører bilen helt fejlfrit stadigvæk idag. Så alt i alt en stabil og "massiv" bil der kører uden de store problemer. Vi er positiv overrasket hvor god en langturs bil det er. Frankrig og tilbage er en peace of cake og man føler sig ikke træt. Nu til det negative.. Bagsæder kunne være større og koblingen lettere. Gearskiftet er ikke så harmonisk men til at leve med. Kig efter nyere version fra 2008 der der er lavet en del ændringer bland andet lettere materialer er brugt for at spare på vægten. Hvis du pendler langt og vil ikke have en bil der ligner alle andre... så er det en bil for dig.Den kører ca 15-16 på 17 tommer hjul. Jeg vil personligt kigge efter en model med flere heste feks. den nye 2.0L 170 hestes motor som skulle gå 19 kml eller en nyere 210 hestes diesel. Vi har selv fået lidt kortere på arbejde så er på udkig efter en 159 2,4 TI sportwagon.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg