Den måske mest pålidelige, velkørende og forfinede af alle klassiske Porsche 911 er efter vores mening Carrera 3.2. Nogen vil hævde at en 964 også er en klassisk 911 og derfor må den tage titlen. Jovist, men ifølge Porsche selv så var en 964 for 85% vedkommende en ny bil og derfor vil vi tillade os sætte den i kategori med nyere generationer.
Carrera 3.2 kom i 1984 på et tidspunkt hvor 911 modellen havde været i produktion i over 20 år. Ændringerne fra den foregående 911 SC var ganske vist ikke store. 3,2 motoren blev kraftigt opgraderet, og med nikasil belagte cylindre, smedede stempler, krumtappen fra 930 Turbo, en kraftigt forbedret strammer til knastkæden og en helt ny motorstyring, hvor både brændstof, tænding, temperatur og andre motorparametre blev mappet i en microprocessor, den nye Motronic 2, var Carrera 3.2 motoren den kraftigste, mest driftsikre og holdbare 911 motor til dato. Endda med en 10% forbedret brændstoføkonomi i forhold til 3.0 motoren.
Vi er altid tilbageholdende med at spå om prisudviklingen på klassiske biler. Der er dog for os ingen tvivl om at en velholdt Carrera 3.2 med lavt km-tal er en af de mest værdifaste investeringer man i øjeblikket kan gøre i en klassisk 911. Selv James May fra Top Gear, der har som princip aldrig at give råd om køb af klassisk bil, har gjort en undtagelse når det kommer til netop Carrera 3,2.
Vognen her er naturligvis matching numbers, dokumenteret med CoA fra Porsche. Specielt skal fremhæves den original monterede hækspoiler, som er eftertragtet udstyr i dag og svær at finde. Det fabriksmonterede udstyr omfatter bl.a. sports støddæmpere, aircondition, bagsædeseler og RUF læderrat. Farven Grand Prix Weiss er en klassisk flot farve til en Targa, specielt med den matchende sorte kabine. Oprindelig fra Californien og kom siden til Tyskland i 2015, hvor ejeren blandt andet fik renoveret kabinen med nyt lækkert sort læder, og mekanisk gennemgået på anerkendt Porsche værksted. Alt behørigt dokumenteret med regninger og bilag.
Bilen leveres nysynet og med danske nummerplader.