Stelvio Aps

Måløv Værkstedsby 93 2760 Måløv Se på kort
Mandag - torsdag: 09:00 - 17:00
Fredag: 09:00 - 16:00
Lørdag: Lukket
Søndag: 10:00 - 14:00

Stelvio Automobili er entusiaster i klassiske biler og vi handler kun med biler vi selv begejstres over. Vi har over 50 Europæiske klassikere og specialbiler på lager. Du er velkommen til at besøge os, altid en god ide at kontakte os på forhånd. Så kan vi sørge for, at netop din bil står klar til fremvisning.

  • Spændende klassikere og sportsvogne
  • Biler med passion
  • Eget specialværksted - The Workshop
  • Investeringsbiler

Forhandlerbillede

Dato
Mærke og model
Afdeling
Kilometer
Modelår
Pris (kr)
Porsche Boxster S 3,2  2d
Det Er Ikke Svært At Se, Hvor Chefen For Porsches Designafdeling, Hollænderen Harm Lagaay, Har Hentet Inspiration, Da Han Trak Stregerne Til Boxsteren. Designet Er Under Stærk Indflydelse Fra 50’Ernes Speedster Og Specielt 550 Spyder. Da Boxsteren Blev Præsenteret I Slutningen Af 1996, Var Den Porsches Første Sportsvogn Med Centermotor Siden 914 Modellen Helt Tilbage Fra 1969. Porsche Havde Haft Adskillige År Med Sløje Salgstal Og Boxsteren Markerede Et Vendepunkt. Dels Var Den En Tiltrængt Fornyelse Af Modelprogrammet Og Dels Var Toyota Blevet Konsulteret. Det Betød En Sænkning Af Produktionsomkostningerne Med Genanvendelse Af En Række Dele. Blandt Andet Kommer Forskærme, Frontklap Og Lygter Direkte Fra Den Dyrere 996 Model. Også Motoren Er Den Samme 6 Cylindrede Boxermotor Som I 996, Omend Med Lidt Mindre Slagvolumen. Boxsteren Kunne Derfor Sendes På Markedet Til En Væsentlig Lavere Pris End Storebroren 996 Og Det Betød Mange Nye Kunder I Butikken. De Nye Boxster Kunder Blev Forkælet Med En Uhyre Kompetent Bil. Når Det Gælder Køreegenskaber Og Køreoplevelse, Er Boxster En Af De Sportsvogne Der Leverer Mest – Uanset Pris. Specielt I Denne Udgave Med Den Største 3.2 S Motor På 252 HK, Mangler Man Aldrig Punch. Den Har Masser Af Moment, Så Man Kan Køre Afslappet Med Lave Omdrejninger Uden At Mangle Trækkraft Og Den Kan Eksplodere I Det Karakteristiske Snerrende Vræl, Der Kendetegner Porsches 6 Cylindrede Boxermotorer. Den 6-Trins Manuelle Gearkasse Er En Nydelse Af Præcision Og Styretøjet Knivskarpt. Det Der Dog Næsten Imponerer Mest, Er De Kæmpestore Ventilerede Bremser Med 6-Stemplede Brembo Kalipre. Når Bilen Hentes Ned Fra Høj Fart Sker Det Med Kraft Som Føles, Som Man Forestiller Sig At Lande Et Jagerfly På Dækket Af Et Hangarskib Og Blive Fanget Af Wiren. Dette Eksemplar Er Importeret Fra Tyskland I 2011. Bilen Har Kørt I Alt 208.000 Km Og Har Fuld Service Historik Fra Porsche (13 Stempler) Og Der Er Igennem De Seneste 2 År Brugt 121.000 Kr Hos Porsche Center Faxe På Service Og Opgraderinger, Blandt Andet En Komplet Ny Undervogn. Bilen Fremstår Super Flot I Farvekombinationen Seal Grau Metallic/Sort Læderkabine/Sort Kaleche. Indvendig Er Bilen Blevet Forfinet Med Det Helt Store PCCM (Porsche Classic Communication Management – De Kan Altså Noget Med Forkortelser Hos De Gutter!) Anlæg, Så Du Har Alle Muligheder For Lyd Og Navigation. Der Medfølger Også En Hardtop Skulle Du Have Lyst Til At Bruge Bilen Hele Året. Alt Virker Som Det Skal Og Der Er Dømt Klassisk Køreglæde Til Den Heldige Nye Ejer. Leveres Indregistreret Med Danske Nummerplader.
Måløv
9,3 km/l
208.000
2000
259.000 kr.
Mercedes E200 2,0 Cabriolet 2d
HUSK AT SE FLOT VIDEO PRÆSENTATION For Mange Står De 2 Mercedes-Benz Modelserier W123 Og W124 Som Noget Af Den Ypperste Kvalitet Der Har Forladt Luksusmærkets Fabrikker I Stuttgart. En Velpasset W124 (1985-1997) Forekommer Nærmest Ikke At Være Til At Ødelægge Eller Slide Op. 124 Serien Står For Mercedes Kvalitet Når Det Er Bedst. Produceret Fra 1984 Helt Frem Til 1997 I Et Utal Af Varianter Og Motorer. Motorer Fra S(L) Modellerne Blev Passet Til, Og Så Havde Mercedes Et Særdeles Diskret Autobahn Lokomotiv. I Cabriolet Udgaven Er Det Denne Tårnhøje Kvalitet Der Gennemsyrer Hver En Detalje I Bilen, Kombineret Med En Udsøgt Elegance. Mercedes Tradition For ”Pillarless” Design I Deres Coupe Og Cabriolet Modeller Uden B-Stolpe Mellem Forreste Og Bagerste Sideruder Er På Fornem Vis Videreført Her. På Trods Af En 10 Cm Kortere Bund I Forhold Til Sedanversionen, Så Rummer Cabriolet’En Uden Problemer – Og I Stor Komfort – 4 Voksne. Her Er Der Virkeligt Tale Om Et Velholdt Eksemplar Af Slagsen. Den Er Rigt Udstyret Med Først Og Fremmest En Meget Tyk Og Lækker Læderstue Med Ortopædiske Sæder. Det For En Mercedes Passende Og U-Undværlige Automatgear Mangler Selvfølgelig Heller Ikke. Og Naturligvis Er Kalechen – Som Er Dobbelt Isoleret – Elektrisk Betjent. Måske Ikke Den Kraftigste Motor Variant, Men Den Løfter Opgaven Fint Og Frisk. Og I Virkeligheden Har Man Jo Slet Ikke Brug For Mange Kræfter I En Åben Vogn, Den Føres Frem I Afslappet Stil. Vi Har Netop Lettere Renoveret Og Gennemgået Bilen, Så Den Nu Fremstår Yderst Indbydende. En Velholdt 124 Cabriolet Kan Stadig Høste Anerkendende Blikke I Trafikken Med Sin Diskrete Overklasse Elegance, Som Udstråler Overskud Og Ophøjet Ro Fra En Tid, Hvor Det Fornemme Mærke Med Stjernen På Køleren Stadig Var I En Klasse For Sig Selv. Reservedele Er Der Rigeligt Af Og Til Fornuftige Priser, Så Det Er Overkommeligt At Opretholde Den Fine Stand Bilen Befinder Sig I. Udlandet Har Fået Øjnene Op For Denne Model, Og Priserne Er I Støt Stigning. Bilen Henvender Sig Til En Entusiast, Der Forstår At Værdsætte Den Underspillede Elegance Og Helt Unikke Bygge Kvalitet, Og Bilen Leveres Nysynet, Indregistreret Og Klar Til At Glæde Sin Nye Ejer.
Måløv
-
336.000
1994
189.000 kr.
Porsche 911 3,2 Targa 2d
Den Måske Mest Pålidelige, Velkørende Og Forfinede Af Alle Klassiske Porsche 911 Er Efter Vores Mening Carrera 3.2. Nogen Vil Hævde At En 964 Også Er En Klassisk 911 Og Derfor Må Den Tage Titlen. Jovist, Men Ifølge Porsche Selv Så Var En 964 For 85% Vedkommende En Ny Bil Og Derfor Vil Vi Tillade Os Sætte Den I Kategori Med Nyere Generationer. Carrera 3.2 Kom I 1984 På Et Tidspunkt Hvor 911 Modellen Havde Været I Produktion I Over 20 År. Ændringerne Fra Den Foregående 911 SC Var Ganske Vist Ikke Store. 3,2 Motoren Blev Kraftigt Opgraderet, Og Med Nikasil Belagte Cylindre, Smedede Stempler, Krumtappen Fra 930 Turbo, En Kraftigt Forbedret Strammer Til Knastkæden Og En Helt Ny Motorstyring, Hvor Både Brændstof, Tænding, Temperatur Og Andre Motorparametre Blev Mappet I En Microprocessor, Den Nye Motronic 2, Var Carrera 3.2 Motoren Den Kraftigste, Mest Driftsikre Og Holdbare 911 Motor Til Dato. Endda Med En 10% Forbedret Brændstoføkonomi I Forhold Til 3.0 Motoren. Vi Er Altid Tilbageholdende Med At Spå Om Prisudviklingen På Klassiske Biler. Der Er Dog For Os Ingen Tvivl Om At En Velholdt Carrera 3.2 Med Lavt Km-Tal Er En Af De Mest Værdifaste Investeringer Man I Øjeblikket Kan Gøre I En Klassisk 911. Selv James May Fra Top Gear, Der Har Som Princip Aldrig At Give Råd Om Køb Af Klassisk Bil, Har Gjort En Undtagelse Når Det Kommer Til Netop Carrera 3,2. Vognen Her Er Naturligvis Matching Numbers, Dokumenteret Med Coa Fra Porsche. Specielt Skal Fremhæves Den Original Monterede Hækspoiler, Som Er Eftertragtet Udstyr I Dag Og Svær At Finde. Det Fabriksmonterede Udstyr Omfatter Bl.A. Sports Støddæmpere, Aircondition, Bagsædeseler Og RUF Læderrat. Farven Grand Prix Weiss Er En Klassisk Flot Farve Til En Targa, Specielt Med Den Matchende Sorte Kabine. Oprindelig Fra Californien Og Kom Siden Til Tyskland I 2015, Hvor Ejeren Blandt Andet Fik Renoveret Kabinen Med Nyt Lækkert Sort Læder, Og Mekanisk Gennemgået På Anerkendt Porsche Værksted. Alt Behørigt Dokumenteret Med Regninger Og Bilag. Bilen Leveres Nysynet Og Med Danske Nummerplader.
Måløv
10,2 km/l
169.000
1984
635.000 kr.
Alfa Romeo Spider 2,0 Veloce 2d
Sammenlignet Med Mainstream Konkurrenterne Fra MG, Fiat Og Andre, Var Alfa Romeo Spider Mere Den Kræsne Kenders Valg, Når Der I 1960’Erne Og 70’Erne Stod Åben 2-Personers Sportsvogn På Ønskesedlen. Den Velkendte “Nord” Aluminiumsmotor Med Dobbelt Overliggende Knastaksler, 2 Dobbelte Karburatorer, 5-Trins Gearkasse Også I Aluminium Og ATE Skivebremser På Alle 4 Hjul Var Standard Lækkerier På Modellen. I 1971 Kom Den Kraftige 2 Liters Motor Med 131 HK, Større Bremser Og 20% Spærredifferentiale På Bagakslen, Altsammen Lækkerier Som Konkurrenterne Slet Ikke Kunne Matche. Serie 2 Modellen Med Sin Skarpt Afskårne Kamm-Hæk Udstråler Klassisk Italiensk Stil Og Elegance, Og Der Er I Det Hele Taget Store Mængder “Dolce Vita” I Enhver Tur Bag Rattet. Motoren Er Helt Nyrenoveret (Km 0) Og Ligeså Er Gearkassen, Så Der Er Nu Mange Gode Kilometre I Vente Til Den Nye Ejer. Nu Skal Det Ikke Kun Handle Om Mekanik På Denne Bil. Resten Af Bilen Er Faktisk Også Temmelig Lækker Og Indbydende. Lædersæder, Elektriske Ruder, Cromodora Fælge, Windbreaker Og Kaleche I Fin Stand Er Med Til At Runde Den Klassiske Røde Spider Af. Og For At Det Ikke Skal Være Løgn, Medfølger Der Noget Så Sjældent Som En Targa-Hardtop Fra Kørbler I Tyskland. Så Kan Man Selv Vælge Om Man Vil Køre Coupe, Targa Eller Cabriolet – Hvor Smart Er Et Ikke Lige!? Vi Kender Denne Bil Godt, Idet Vi Solgte Den Til Sin Seneste Ejer For Over 11 År Siden. Han Har Passet Rigtigt Godt På Den I Mellemtiden, Så Den Stadigvæk Den Dag I Dag Fremstår Flot. Bilen Leveres Nysynet Og Indregistreret, Så Du Er Klar Til At Køre Sommeren I Møde I Åben, Klassisk Alfa.
Måløv
-
1
1980
189.000 kr.
Alfa Romeo Spider 2,0 TS 16V 2d
Alfa Romeo Spider 2.0 Twin Spark 16V Er 90’Ernes Fortolkning Af Konceptet ‘Åben Italiensk Sportvogn’, Som Alfa Romeo Gennem Alle Tider Har Forstået At Udtrykke På Fornemste Vis. Stadig En Moderne Skønhed Og Stadig I Front Med Design Og Konstruktion. Denne Alfa Spider Er Født Af En Stor Tradition Af Alfa Romeo Sportsbiler. Et Design Der Holder Fuldt Ud, Selv Her Over 30 År Efter Bilen Blev Præsenteret. Modellen Kendes Også Som 916 Spider, Altså Modellen Der Afløste De Baghjulstrukne 105/115 Spider’E Der Blev Produceret Frem Til 1994. Multilink-Ophænget På Bagakslen Giver, Udover Det Faste Greb I Underlaget, Også Svagt Medstyrende Baghjul. Det Reducerer Den Udtalte Understyring De Fleste Forhjulstrukne Biler Lider Under Og Af Mange Sportsbilister Opfattes, Som Kedelige Og Defensive Køreegenskaber. Spider’En Er En Inspirerende Og Dynamisk Køreoplevelse, Med Lynhurtig Indstyring I Kurver Og Overbevisende Vejbeliggenhed. Den 16-Ventilede 2.0 Twin Spark Var En Hel Ny Generation Af Motorer. Den Skulle Afløse Den Kendte ”Nord” Motor, Og Havde Derfor En Del At Leve Op Til. Men Hvilken Maskine Alfa Præsenterede, Top Moderne Med Tandremstræk, 16 Ventiler, Dobbelt Tænding (TS), Faseforskydelig Indsugningsknast Og Mange Andre Lækkerier. Resultatet Blev Derefter, En Super Villig Og Lækker Motor, Der Snildt Ydede 150Hk På 2 Liter. Anses Af Mange, For At Være Den Mest Harmoniske Motor Til Denne Bil. Veloplagt, Adræt Og Ikke Så Næsetung, Som Den Store 3-Liters V6 Og Det Bedste Kompromis Mellem Ydelse Og Brændstoføkonomi. Eksemplaret Her Hentede Vi Selv I Italien Helt Tilbage I 2007. I Mellemtiden Har Den Boet Hos En Sand Alfist Der Omhyggeligt Har Passet Og Plejet Den. Den Er Med Original Sort Læderkabine Og Aircondition. Opleves Stadig Som En Ny Bil, Og Har Da Også Kun Gået 78.400 Kilometer (Dokumenteret). Bilen Fremstår Stadig I Sin Originale Lak Og Har Aldrig Været Skadet! Leveres Nysynet Og Indregistreret Til Sin Nye Ejer, Der Kan Have Glæde Af Den I Mange År Fremover. Og Til Prisen Er Det Faktisk Utroligt Meget Bil For Pengene, Standen Taget I Betragtning.
Måløv
10,9 km/l
79.000
1997
119.000 kr.
Ferrari 348 3,4 ts 2d
Ferrari 348 Blev Fremstillet Som Efterfølger For Den Meget Populære 308/328 Model. Stadig Med En Kompakt V8 Cylindret Motor Monteret Centralt I Bilen, Men Her På Langs Af Bilen (Heraf T For Trasversale I Modelbetegnelsen). Med 300 Hk Og Tørsump Smøring Var Der Rigeligt Med Kræfter Og Attitude Til At Matche Resten Af Bilen, Og Det Velfungerende Targa Tag Bidrager Blot Yderligere Til At Forstærke Køreoplevelsen. Dette Var Den Sidste “Rigtige” Ferrari Som Enzo Selv Overså Udviklingen Med. Og I Vores Øjne Den Sidste Rigtige Ferrari Inden Der Går Elektronik, Automatgear, Servostyring Og Blød Kobling I Den. Også Nomenklaturen Blev Ændret Siden Il Commendatore Gik Til De Evige Racerbaner, 348 Var Den Sidste Model Hvor Modelnavnet Traditionen Tro Henviste Til Motor Konfigurationen – 3,4 Liter Og 8 Cylindre. Godt Nok Var Det Stadig Pininfarina Der Stod For Designet, Men Manden Bag Var Ingen Mindre End Leonardo Fioravanti (365 “Daytona”, 288 GTO Og F40 !!), Og Man Ser Streger Der Trækker På Designet Fra Testarossa Gå Igen Her. Resultatet Er En Mere Maskulin Bil End Forgængeren Og Sådan Set Også Efterfølgeren, Den Er I Virkeligheden Sin Egen. Eksemplaret Her Er I Extrem Flot Stand Overalt, Den Fremstår Stadig Helt Original I Lakken Overalt. Aldrig Skadet, Aldrig Pillet Ved, Kun Behørigt Vedligeholdt. Og Med Et Meget Lavt Kilometertal På Kun 47.695 Gør Det Denne Bil Til En Ægte Klassiker Og Samlerbil Med Potentiale. Samme Entusiastiske Danske Ejer Gennem De Seneste 14 År. På Vejen Kører Den Ligesom En Ferrari Skal – Med Den Skønne Lyd Fra V8’Eren Lige Bag Føreren Og (Man Fristes Til At Sige Naturligvis….) Kontant Manuelt Gearskifte I Den Klassiske Åbne Skiftekulisse. Se Gerne Video Præsentationen Forneden – Så Er Alt Sagt. Det Var En Af De Bedre Foto Dage Vi Havde, Man Kan Da Kun Blive Glad I Låget Af At Køre Åben Ferrari. Leveres Nysynet Og Indregistreret Med Fuld Dansk Afgift – Klar Til At Blive Nydt. Se Video Af Bilen På Www.Stelvio.Dk
Måløv
-
47.695
1993
845.000 kr.