Stelvio Aps

Måløv Værkstedsby 93 2760 Måløv Se på kort
Mandag - torsdag: 09:00 - 17:00
Fredag: 09:00 - 16:00
Lørdag: Lukket
Søndag: 10:00 - 14:00

Stelvio Automobili er entusiaster i klassiske biler og vi handler kun med biler vi selv begejstres over. Vi har over 50 Europæiske klassikere og specialbiler på lager. Du er velkommen til at besøge os, altid en god ide at kontakte os på forhånd. Så kan vi sørge for, at netop din bil står klar til fremvisning.

  • Spændende klassikere og sportsvogne
  • Biler med passion
  • Eget specialværksted - The Workshop
  • Investeringsbiler

Forhandlerbillede

Dato
Mærke og model
Afdeling
Kilometer
Modelår
Pris (kr)
Porsche 911 3,2 Targa 2d
Den Måske Mest Pålidelige, Velkørende Og Forfinede Af Alle Klassiske Porsche 911 Er Efter Vores Mening Carrera 3.2. Nogen Vil Hævde At En 964 Også Er En Klassisk 911 Og Derfor Må Den Tage Titlen. Jovist, Men Ifølge Porsche Selv Så Var En 964 For 85% Vedkommende En Ny Bil Og Derfor Vil Vi Tillade Os Sætte Den I Kategori Med Nyere Generationer. Carrera 3.2 Kom I 1984 På Et Tidspunkt Hvor 911 Modellen Havde Været I Produktion I Over 20 År. Ændringerne Fra Den Foregående 911 SC Var Ganske Vist Ikke Store. 3,2 Motoren Blev Kraftigt Opgraderet, Og Med Nikasil Belagte Cylindre, Smedede Stempler, Krumtappen Fra 930 Turbo, En Kraftigt Forbedret Strammer Til Knastkæden Og En Helt Ny Motorstyring, Hvor Både Brændstof, Tænding, Temperatur Og Andre Motorparametre Blev Mappet I En Microprocessor, Den Nye Motronic 2, Var Carrera 3.2 Motoren Den Kraftigste, Mest Driftsikre Og Holdbare 911 Motor Til Dato. Endda Med En 10% Forbedret Brændstoføkonomi I Forhold Til 3.0 Motoren. Vi Er Altid Tilbageholdende Med At Spå Om Prisudviklingen På Klassiske Biler. Der Er Dog For Os Ingen Tvivl Om At En Velholdt Carrera 3.2 Med Lavt Km-Tal Er En Af De Mest Værdifaste Investeringer Man I Øjeblikket Kan Gøre I En Klassisk 911. Selv James May Fra Top Gear, Der Har Som Princip Aldrig At Give Råd Om Køb Af Klassisk Bil, Har Gjort En Undtagelse Når Det Kommer Til Netop Carrera 3,2. Vognen Her Er Naturligvis Matching Numbers, Dokumenteret Med Coa Fra Porsche. Specielt Skal Fremhæves Den Original Monterede Hækspoiler, Som Er Eftertragtet Udstyr I Dag Og Svær At Finde. Det Fabriksmonterede Udstyr Omfatter Bl.A. Sports Støddæmpere, Aircondition, Bagsædeseler Og RUF Læderrat. Farven Grand Prix Weiss Er En Klassisk Flot Farve Til En Targa, Specielt Med Den Matchende Sorte Kabine. Oprindelig Fra Californien Og Kom Siden Til Tyskland I 2015, Hvor Ejeren Blandt Andet Fik Renoveret Kabinen Med Nyt Lækkert Sort Læder, Og Mekanisk Gennemgået På Anerkendt Porsche Værksted. Alt Behørigt Dokumenteret Med Regninger Og Bilag. Bilen Leveres Nysynet Og Med Danske Nummerplader.
Måløv
10,2 km/l
169.000
1984
635.000 kr.
Porsche 911 3,2 Carrera Cabriolet 2d
2. Generation Af Porsches Legendariske 911’Er – Den Såkaldte G-Serie – Produceredes Fra 1973 Til 1989, Og Blev Løbende Udviklet. Slut Resultatet Var 3,2 Carrera Modellen Der Blev Præsenteret I 1984, Og Var Den Sidste Aftapning Før Afløseren 911/964 (Som Var Væsentligt Forandret På Mange Punkter) Overtog I 1989. Motorens Slagvolumen Blev Forøget Til 3.2 Liter, Og Der Blev Introduceret Elektronisk Motorstyring (ECU). Denne Model Er I Dag Anerkendt Som Den Ultimative G-Serie, Der Kombinerer Alle De Klassiske 911 Egenskaber På Bedste Vis. Dette Eksemplar Er Oprindeligt Solgt Til Det Amerikanske Marked Og Kørte I Californien Frem Til 2014, Hvor Bilen Blev Importeret Til Tyskland. I 2020 Blev Den Importeret Den Til Danmark, Hvor En Meget Seriøs Porsche Samler Har Taget Godt Hånd Om Bilen Siden. Bilen Er Fuld Matching Numbers, Har Kørt 183.000 Km Og Er I Usædvanlig Fin Stand. Motoren Trækker Jævnt Og Fint Hele Vejen Op Gennem Omdrejningsregistret, Og Porsches 915 Gearkasse Er Velfungerende – Også Ved Nedgearing. Kabine Og Kaleche Er I Yderst Fin Stand Og Bilen Er Klar Til At Blive Nydt Af Sin Fremtidige Ejer. I Den Ikke Så Udbredte Cabriolet Version – Som Oftest Ses Targa Versionen – Kan Man Opleve Den Sælsomme Kombination Af Klassisk Porsche Sportsvogn Kombineret Med Vind I Håret Under Åben Himmel – Hvad Mere Kan Man Forlange!? Se Mere På Www.Stelvio.Dk Hvor Du Også Kan Se En Video Af Bilen.
Måløv
-
183.000
1984
695.000 kr.
Mercedes E200 2,0 Cabriolet 2d
HUSK AT SE FLOT VIDEO PRÆSENTATION For Mange Står De 2 Mercedes-Benz Modelserier W123 Og W124 Som Noget Af Den Ypperste Kvalitet Der Har Forladt Luksusmærkets Fabrikker I Stuttgart. En Velpasset W124 (1985-1997) Forekommer Nærmest Ikke At Være Til At Ødelægge Eller Slide Op. 124 Serien Står For Mercedes Kvalitet Når Det Er Bedst. Produceret Fra 1984 Helt Frem Til 1997 I Et Utal Af Varianter Og Motorer. Motorer Fra S(L) Modellerne Blev Passet Til, Og Så Havde Mercedes Et Særdeles Diskret Autobahn Lokomotiv. I Cabriolet Udgaven Er Det Denne Tårnhøje Kvalitet Der Gennemsyrer Hver En Detalje I Bilen, Kombineret Med En Udsøgt Elegance. Mercedes Tradition For ”Pillarless” Design I Deres Coupe Og Cabriolet Modeller Uden B-Stolpe Mellem Forreste Og Bagerste Sideruder Er På Fornem Vis Videreført Her. På Trods Af En 10 Cm Kortere Bund I Forhold Til Sedanversionen, Så Rummer Cabriolet’En Uden Problemer – Og I Stor Komfort – 4 Voksne. Her Er Der Virkeligt Tale Om Et Velholdt Eksemplar Af Slagsen. Den Er Rigt Udstyret Med Først Og Fremmest En Meget Tyk Og Lækker Læderstue Med Ortopædiske Sæder. Det For En Mercedes Passende Og U-Undværlige Automatgear Mangler Selvfølgelig Heller Ikke. Og Naturligvis Er Kalechen – Som Er Dobbelt Isoleret – Elektrisk Betjent. Måske Ikke Den Kraftigste Motor Variant, Men Den Løfter Opgaven Fint Og Frisk. Og I Virkeligheden Har Man Jo Slet Ikke Brug For Mange Kræfter I En Åben Vogn, Den Føres Frem I Afslappet Stil. Vi Har Netop Lettere Renoveret Og Gennemgået Bilen, Så Den Nu Fremstår Yderst Indbydende. En Velholdt 124 Cabriolet Kan Stadig Høste Anerkendende Blikke I Trafikken Med Sin Diskrete Overklasse Elegance, Som Udstråler Overskud Og Ophøjet Ro Fra En Tid, Hvor Det Fornemme Mærke Med Stjernen På Køleren Stadig Var I En Klasse For Sig Selv. Reservedele Er Der Rigeligt Af Og Til Fornuftige Priser, Så Det Er Overkommeligt At Opretholde Den Fine Stand Bilen Befinder Sig I. Udlandet Har Fået Øjnene Op For Denne Model, Og Priserne Er I Støt Stigning. Bilen Henvender Sig Til En Entusiast, Der Forstår At Værdsætte Den Underspillede Elegance Og Helt Unikke Bygge Kvalitet, Og Bilen Leveres Nysynet, Indregistreret Og Klar Til At Glæde Sin Nye Ejer.
Måløv
-
336.000
1994
189.000 kr.
Porsche 911 2,2 Targa 2d
Der Er Sagt Og Skrevet Mangt Og Meget Om Porsche’S 911 Modeller. Hvilken Er Den Bedste? Godt Spørgsmål, For Taler Vi Om Køreegenskaber, Komfort, Byggekvalitet, Samlerværdi Eller Design? Skal Den Være Piv Original Eller Ombygget A La De Mange Restomod Varianter Der Ser Dagens Lys For Tiden? Det Bliver I Virkeligheden Nok Svært At Finde Et Enkelt Svar På Spørgsmålet. Og Det Varierer I Meget Høj Grad Af Øjnene Der Ser – Eller Rettere Af Bilens Ejer Og Ejerens Ønsker Og Forventninger Til Sin Bil. Vi Vil Ikke Her Komme Ind På Det Omfattende 911 Modelprogram Og Modellens Historiske Udvikling, Blot Konstatere, At Her Er Tale Om En Targa Af Den Tidlige Serie, Også Kendt Som F-Modellen. Af Mange Anset For Den Reneste Fortolkning Af Det Oprindelige 911 Design, Så Berømt Udviklet Af Ferdinand “Butzi” Porsche Og Nærmest Udødeliggjort Af En Myriade Af Efterfølgere Og Opdaterede Designs. Selv I Dag, Her 60 År Efter Præsentationen I 1964 Kan Du Finde En Sprit Ny 911 Hos Den Lokale Porsche Forhandler, Og Man Kan Stadig Se Konturerne Fra Det Oprindelige Design. Bilen Her Er En Targa 2,2T, Oprindeligt Leveret Ny I Tyskland. I 1997 Står Den For En Større Renovering Og Opdatering, Hvor Både Karrosseri, Interiør Og Mekanik Får En Overhaling. Udover At Karossen Bliver Renoveret, Får Den Monteret Nye SC Bagskærme For Et Mere Opdateret Look. Kabinen Får Tilsvarende Stole Fra En G-Model. Motoren Bliver Opgraderet Til En 2,7 Hvilket Er Dokumenteret Med En Helt Officiel Velsignelse Fra Porsche Kundendienst Technik, Der Giver Sin Tilladelse Til Monteringen Af Motoren. Således Blev Dette Skrevet Ind I Bilens Tyske Papirer Allerede Dengang. I 2006 Blev Den Importeret Til Danmark Og Indregistreret I Hellerup. I 2010 Handles Den Videre Af Vitesse Classic & Sportscars, Og Den Har Siden Haft To Ejere. Bilen Står Nu Efter En Lettere Klargøring Klar Til Sin Næste Ejer, Der Vil Nyde Vinden I Håret Og Den Raspende Lyd Fra Den Sprøde Motor. Idet Bilen Jo Ikke Længere Er Original – Og Dermed Ikke Helt Så Kostbar – Skal Den Værdsættes For Sin Brugbarhed Og Uprætentiøse Udtryk. Eller Måske Danne Base For En Restomod Fortolkning Efter Egen Opskrift!? Hvor Om Alting Er Kører Bilen Virkelig Godt, Og Lever Til Fulde Op Til Forventningen Om En Åben Targa. Og Til Den Pris Kan De Fleste Komme Med På 911 Klassiker Vognen. Leveres Indregistreret I Købers Navn. Se Mere På Www.Stelvio.Dk
Måløv
12,7 km/l
34.610
1970
399.000 kr.
Alfa Romeo Spider 2,0 TS 16V 2d
Alfa Romeo Spider 2.0 Twin Spark 16V Er 90’Ernes Fortolkning Af Konceptet ‘Åben Italiensk Sportvogn’, Som Alfa Romeo Gennem Alle Tider Har Forstået At Udtrykke På Fornemste Vis. Stadig En Moderne Skønhed Og Stadig I Front Med Design Og Konstruktion. Denne Alfa Spider Er Født Af En Stor Tradition Af Alfa Romeo Sportsbiler. Et Design Der Holder Fuldt Ud, Selv Her Over 30 År Efter Bilen Blev Præsenteret. Modellen Kendes Også Som 916 Spider, Altså Modellen Der Afløste De Baghjulstrukne 105/115 Spider’E Der Blev Produceret Frem Til 1994. Multilink-Ophænget På Bagakslen Giver, Udover Det Faste Greb I Underlaget, Også Svagt Medstyrende Baghjul. Det Reducerer Den Udtalte Understyring De Fleste Forhjulstrukne Biler Lider Under Og Af Mange Sportsbilister Opfattes, Som Kedelige Og Defensive Køreegenskaber. Spider’En Er En Inspirerende Og Dynamisk Køreoplevelse, Med Lynhurtig Indstyring I Kurver Og Overbevisende Vejbeliggenhed. Den 16-Ventilede 2.0 Twin Spark Var En Hel Ny Generation Af Motorer. Den Skulle Afløse Den Kendte ”Nord” Motor, Og Havde Derfor En Del At Leve Op Til. Men Hvilken Maskine Alfa Præsenterede, Top Moderne Med Tandremstræk, 16 Ventiler, Dobbelt Tænding (TS), Faseforskydelig Indsugningsknast Og Mange Andre Lækkerier. Resultatet Blev Derefter, En Super Villig Og Lækker Motor, Der Snildt Ydede 150Hk På 2 Liter. Anses Af Mange, For At Være Den Mest Harmoniske Motor Til Denne Bil. Veloplagt, Adræt Og Ikke Så Næsetung, Som Den Store 3-Liters V6 Og Det Bedste Kompromis Mellem Ydelse Og Brændstoføkonomi. Eksemplaret Her Hentede Vi Selv I Italien Helt Tilbage I 2007. I Mellemtiden Har Den Boet Hos En Sand Alfist Der Omhyggeligt Har Passet Og Plejet Den. Den Er Med Original Sort Læderkabine Og Aircondition. Opleves Stadig Som En Ny Bil, Og Har Da Også Kun Gået 78.400 Kilometer (Dokumenteret). Bilen Fremstår Stadig I Sin Originale Lak Og Har Aldrig Været Skadet! Leveres Nysynet Og Indregistreret Til Sin Nye Ejer, Der Kan Have Glæde Af Den I Mange År Fremover. Og Til Prisen Er Det Faktisk Utroligt Meget Bil For Pengene, Standen Taget I Betragtning.
Måløv
10,9 km/l
79.000
1997
119.000 kr.
Ferrari 348 3,4 ts 2d
Ferrari 348 Blev Fremstillet Som Efterfølger For Den Meget Populære 308/328 Model. Stadig Med En Kompakt V8 Cylindret Motor Monteret Centralt I Bilen, Men Her På Langs Af Bilen (Heraf T For Trasversale I Modelbetegnelsen). Med 300 Hk Og Tørsump Smøring Var Der Rigeligt Med Kræfter Og Attitude Til At Matche Resten Af Bilen, Og Det Velfungerende Targa Tag Bidrager Blot Yderligere Til At Forstærke Køreoplevelsen. Dette Var Den Sidste “Rigtige” Ferrari Som Enzo Selv Overså Udviklingen Med. Og I Vores Øjne Den Sidste Rigtige Ferrari Inden Der Går Elektronik, Automatgear, Servostyring Og Blød Kobling I Den. Også Nomenklaturen Blev Ændret Siden Il Commendatore Gik Til De Evige Racerbaner, 348 Var Den Sidste Model Hvor Modelnavnet Traditionen Tro Henviste Til Motor Konfigurationen – 3,4 Liter Og 8 Cylindre. Godt Nok Var Det Stadig Pininfarina Der Stod For Designet, Men Manden Bag Var Ingen Mindre End Leonardo Fioravanti (365 “Daytona”, 288 GTO Og F40 !!), Og Man Ser Streger Der Trækker På Designet Fra Testarossa Gå Igen Her. Resultatet Er En Mere Maskulin Bil End Forgængeren Og Sådan Set Også Efterfølgeren, Den Er I Virkeligheden Sin Egen. Eksemplaret Her Er I Extrem Flot Stand Overalt, Den Fremstår Stadig Helt Original I Lakken Overalt. Aldrig Skadet, Aldrig Pillet Ved, Kun Behørigt Vedligeholdt. Og Med Et Meget Lavt Kilometertal På Kun 47.695 Gør Det Denne Bil Til En Ægte Klassiker Og Samlerbil Med Potentiale. Samme Entusiastiske Danske Ejer Gennem De Seneste 14 År. På Vejen Kører Den Ligesom En Ferrari Skal – Med Den Skønne Lyd Fra V8’Eren Lige Bag Føreren Og (Man Fristes Til At Sige Naturligvis….) Kontant Manuelt Gearskifte I Den Klassiske Åbne Skiftekulisse. Se Gerne Video Præsentationen Forneden – Så Er Alt Sagt. Det Var En Af De Bedre Foto Dage Vi Havde, Man Kan Da Kun Blive Glad I Låget Af At Køre Åben Ferrari. Leveres Nysynet Og Indregistreret Med Fuld Dansk Afgift – Klar Til At Blive Nydt. Se Video Af Bilen På Www.Stelvio.Dk
Måløv
-
47.695
1993
845.000 kr.