Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Underlig Xantia
Profil slettet
05-10-2005 kl. 21:24
det kunne tyde på at gaskuglen ved hydralikpumpen skal skiftes
Steen Østerberg
bruger siden
27-05-2004
13-10-2005 kl. 22:09
hej med dig -- jeg er på jagt efter en xantia st. fra 98 -- det er en fantastisk bil -- det er højst sansynligt gaskuglen ved hydralikpumpen ( akkumulering kuglen) der skal skiftes , skift gerne alle gaskugler og xantiaén kører som en drøm igen
Profil slettet
17-10-2005 kl. 21:32
Hej jeg har en Xantia 1,8 i 16v st.car fra 1998. jeg har haft bilen i 2 år og været glad for den.
Nu er den imidlertid begyndt at opføre sig mærkeligt når jeg accelerer i 1 & 2 gear blinker STOP og (!) lamper. Når jeg kommer og skal kører er bilen sunket ned bagtil men hævet foran andre gange er den hævet både foran og bagtil. Bilens hydraulik pumpe ”klikker” ca hvert 6-8 sek jeg har hørt at der skal gå min. 45 sek. Mellem. Er det korrekt og hvad kan det skyldes.
Nu er den imidlertid begyndt at opføre sig mærkeligt når jeg accelerer i 1 & 2 gear blinker STOP og (!) lamper. Når jeg kommer og skal kører er bilen sunket ned bagtil men hævet foran andre gange er den hævet både foran og bagtil. Bilens hydraulik pumpe ”klikker” ca hvert 6-8 sek jeg har hørt at der skal gå min. 45 sek. Mellem. Er det korrekt og hvad kan det skyldes.