Bilbasen Forum
Tuning af Golf VI 1.6 TDI
Simon Bagger
bruger siden
30-08-2012
16-07-2013 kl. 11:49
Profil slettet
16-07-2013 kl. 15:40
Mht. forsikringen er det samme sag.
Inden alle de gamle og snæversynede kommer på banen, så er det virkelig noget der gavner bilen - og så længe du ikke kører dørtræk, så skal koblingen nok også holde. Og så længe du lader en som Landberg køre bilen ind, så er der ikke noget at frygte. Brug ALDRIG det lort man kan købe på Ebay og smide i - en som Landberg kører hver enkelt bil specifikt ind, så den overholder alle krav til forurening, gode mellemaccelerationer osv.
Sørg for at få bilen rullet før og efter, og få i samme omgang blændet din EGR af.
Profil slettet
16-07-2013 kl. 16:58
Havde det derimod været xenonlys du skulle montere, så ku du roligt købe
billigt skrammel, som ikke overholder nogen krav...
Simon Bagger
bruger siden
30-08-2012
16-07-2013 kl. 18:24
Nu nævner i Landberg, jeg ville meget gerne havde det lavet hos ham, men der skal jeg jo helt til Nordjylland og det giver ikke rigtig nogen mening. Så overvejer derfor JR i Stenløse eller BSR i Birkerød, nogle erfaringer med dem?
Profil slettet
16-07-2013 kl. 19:01
Cartrends i Malmø eller Bruno Hansen Motorsport på Fyn er de udbydere af Landberg der ligger tættest på dig. Dem på Fyn har også rullefelt, så dem ville jeg tage, og de kan også blænde EGR af.
Og når det er sagt, så mener jeg faktisk endda at Landberg er den eneste der kan optimere en 1.6 TDI - andre har ikke haft succes med det endnu.
Cartrends har en demobil - Polo 1.6 TDI, som er optimeret til over 150hk, og de har smidt en lille video op af den:
http://www.facebook.com/photo.php?v=576366619074352&set=vb.500275536683461&type=2&theater
Dette indlæg blev 16-07-2013 19:02 redigeret af dets forfatter.
Simon Bagger
bruger siden
30-08-2012
16-07-2013 kl. 19:20
Rune L
bruger siden
14-02-2010
skrev:
Så vidt jeg ved, så sælger BSR kun sådan nogle bokse der bare skal monteres, og ingen indkøring? Og det samme ved JR? Det vil jeg ikke anbefale - det kræver en ordentlig indkøring, og at du får den rullet før og efter. Hver bil reagerer lidt forskelligt på optimeringen, og så vidt jeg ved er det også kun Landberg der kan blænde EGR af.
Cartrends i Malmø eller Bruno Hansen Motorsport på Fyn er de udbydere af Landberg der ligger tættest på dig. Dem på Fyn har også rullefelt, så dem ville jeg tage, og de kan også blænde EGR af.
Og når det er sagt, så mener jeg faktisk endda at Landberg er den eneste der kan optimere en 1.6 TDI - andre har ikke haft succes med det endnu.
Cartrends har en demobil - Polo 1.6 TDI, som er optimeret til over 150hk, og de har smidt en lille video op af den:
http://www.facebook.com/photo.php?v=576366619074352&set=vb.500275536683461&type=2&theater
Tak for svar.
Ok, det er alligevel mærkeligt, når de tilbyder det, men er åbenbart ikke med samme optimering.
Cartrends kan ikke lave det, da den skal afkrypteres først.
Hvis han kan lave det på fyn, så kunne jeg godt finde på at køre efter det hos ham.
Den ser rimelig hurtig ud den polo.
Profil slettet
16-07-2013 kl. 19:26
Enhver kan i praksis chiptune/optimere sin bil - det er så vidt bare at sætte en boks til og "flashe" ECU'en. Men som før nævnt er alle biler ikke fuldstændig ens, så finjusteringen/indkøringen er en meget væsentlig faktor. Det gør at bilen lever op til forureningskrav, miljøkrav, støj osv. Desuden vil du få mest mulig kraft for pengene - dvs: Ikke kun tophastighed, men mere moment i de lave omdrejninger og mellemaccelerationer.
Ellers er der Fredslunds i Ribe og som du selv var inde på, i Hjallerup. En lang køretur, men bestemt også pengene værd, når det bliver gjort ordentligt. Min egen 1.9 TDI skal også indkøres ved Landberg snarest.
Simon Bagger
bruger siden
30-08-2012
17-07-2013 kl. 13:58
Fredslund i Ribe kan lave en fuld Landberg tuning på rullefelt, så det er nok den vej jeg trækker.
Hvad plejer forsikringsselskaberne at sige til det? De finder vel aldrig ud af det, men man skal måske melde det?
Profil slettet
17-07-2013 kl. 17:12
Profil slettet
17-07-2013 kl. 17:37
Henrik S
bruger siden
31-01-2011
skrev:
Nå, en laptop og det rigtige software, det tager ca 1 min at se.
Det er tydeligt at høre du ikke aner hvad du snakker om! Da flash-count ikke rykkes når den optimeres, er det ikke på nogen måde, selv med VAG-com, muligt at se at bilen er optimeret. Det er som sagt KUN på rullefelt dette kan måles. Ingen værdier ændres, og VW kan ikke engang selv udlæse direkte fra ECU'en, da denne er låst.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
17-07-2013 kl. 23:47
Henrik S
bruger siden
31-01-2011
skrev:
Nej åbenbart ikke så, jeg lever ellers af at lave software.
Låst, LOL, nøjagtig som din hoveddør, du skal bare ha fat i den rigtige og ikke en kornfed mekaniker :
ved du overhovedet hvad flash-count betyder....det er en tæller!
du skal da ikke bruge tælleren til noget du skal bare læse værdierne, så tror jeg nok VW ved om det er deres "værdier" eller ej.
Til orintering så bruger tyske synshaller det i stor stil, det kommer også her inden længe.
Til SB
Det er ikke særlig sandsynligt du bliver taget men den dag du har kørt galt med person skade til følge så vil forsikrings selskabet sikkert gerne se lidt nærmere på din bil.
Held og lykke.
Men de kan ikke komme efter noget, med mindre de kan bevise at den øgede motoreffekt direkte eller indirekte var skyld i ulykken. De kan muligvis forlange noget mere i selvrisiko, men det er også alt.
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
18-07-2013 kl. 00:39
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
skrev:
Men de kan ikke komme efter noget, med mindre de kan bevise at den øgede motoreffekt direkte eller indirekte var skyld i ulykken. De kan muligvis forlange noget mere i selvrisiko, men det er også alt.
Det ville jeg ikke satse på! Ikke for at male fanden på væggen, men kan det bevises at forsikringsselskabet har forsikret en "ulovlig" bil, så er dette faktisk ret godt stillet. De kan i forbindelse med mindre erstatninger vælge at betale præmien tilbage til kunden - som om der aldrig er tegnet en forsikring. Og i forbindelse med større erstatninger, vil forsikringsselskabet med helt eller delvist succes kunne gøre regres mod kunden!
Det er jo ikke den aftalte bil, som er forsikret!
Simon Bagger
bruger siden
30-08-2012
18-07-2013 kl. 13:28
Hvad siger et forsikringsselskab til det, hvis man spørger dem omkring en tunet bil?
Simon Bagger
bruger siden
30-08-2012
18-07-2013 kl. 13:38
Nick M
bruger siden
06-03-2011
skrev:
S B, nogle forsikringsselskaber vil gerne forsikre dem. Andre vil ikke... Det nemmeste er at ringe og spørge dem.
Tak for svar, men hvordan takserer de det?