Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Tuning af BMW 530d

Henrik Grønvold

Henrik Grønvold
bruger siden
08-08-2003

06-03-2010 kl. 19:58

Hej alle bilelskere Jeg er den nybagte lykkelige ejer af en BMW 530d (E60) 2007 med den helt fantastiske 3,0 dieselmotor 235 HK/500 NM. Den er standard dvs. ikke sænket og står på 17" alufælge. Har prøvet en med M-undervogn og tunet en del og den var voldsomt hurtig. Syntes det kunne være sjovt med en boks man kunne sætte til og tage fra men kan bilen holde til det ? Hvor højt må man gå op ? BMW 535d er jo samme motor men har 286 HK/580 NM. Hvad med forsikringen/syn ? Garantien ryger jo men bilen er jo 3 år gl. Er der nogen der har erfaring med "gode" bokse til netop denne model ?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

06-03-2010 kl. 20:10

Tror du skal undersøge med forsikringen, træls at have en bil til så mange penge, og hvis man så kører galt og ikke får noget ud af den pga. 30 hk...
Men Landberg, RH er der mange der tilfredse med, i forhold til chiptuning...
Bokstuning vil jeg fraråde, idet det "bare" er en modstand, der sørger for at fyre noget mere diesel ind når du trykker til den... - En chiptuning, ændrer man/eller laver et ekstra program i motorstyringen, så det er absolut at foretrække...

Claus Bjerre

Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009

06-03-2010 kl. 20:12

Ja, ser du... Syn er ikke muligt med en boks eller chip... Altså bortset fra hvis de ikke kigger... Alt over 20% forøgelse skal synes og betales ekstra for dette...

Kan den holde til det? Ja det kan den godt hvis du ikke er den der skal først gennem hvert lyskryds... Du skal bruge det fr at have MERE overskud i overhalinger og den vej, men fordi du synes det er sjovt at kunne komme først over alt, nej så holder den ikke i længden... Motoren skal nok men drivlinien giver op inden...
Motoren er rigtig nok den samme, ihvertfald blokken og mange andre komponenter, men HUSK der er 2 turbo på og det gør altså en forskel...

Jeg har haft fornøjelsen af både 530d 231hk og 535d 286 hk som min bror kører i idag og jeg må indrømme at jeg ikke synes der er nogen stor forskel på 231 og 286, altså så længe vi snakker danske forhold... Der bliver en forskel men synes først den indtræder over 150 km/t hvor den store bare fortsætter uden nogen form for tøven...

Men min personlige holdning er at du skal være glad for at en lækker motor i en suveræn bil og samtidig en motor der kan holde og så glem tuning og brug noget krudt på M udstyr og den vej...

Hold også lige øje med om de danske synshaller skulle blive istand til at spore chips inden for nærmeste fremtid...
Og skulle du vælge noget chip af en art så gør det prof. og med måde...

Den bliver IKKE mere holdbar af det.

Profil slettet

Profil slettet

18-03-2010 kl. 21:05

Jeg har også en 530d bare med 231hk. går også og tænker på tuning... tror det er bedst med en obd tiptuning, Tror man kan få den med utune, som gør at du selv kan slå det til og fra. men ring og spørg Landberg, de skulle være gode.... Er der nogen der ved hvor hurtig den vil blive. fra 0-100 og topfart?