Bilbasen Forum
Tuning af BMW 530d
Henrik Grønvold
bruger siden
08-08-2003
06-03-2010 kl. 19:58
Profil slettet
06-03-2010 kl. 20:10
Men Landberg, RH er der mange der tilfredse med, i forhold til chiptuning...
Bokstuning vil jeg fraråde, idet det "bare" er en modstand, der sørger for at fyre noget mere diesel ind når du trykker til den... - En chiptuning, ændrer man/eller laver et ekstra program i motorstyringen, så det er absolut at foretrække...
Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009
06-03-2010 kl. 20:12
Kan den holde til det? Ja det kan den godt hvis du ikke er den der skal først gennem hvert lyskryds... Du skal bruge det fr at have MERE overskud i overhalinger og den vej, men fordi du synes det er sjovt at kunne komme først over alt, nej så holder den ikke i længden... Motoren skal nok men drivlinien giver op inden...
Motoren er rigtig nok den samme, ihvertfald blokken og mange andre komponenter, men HUSK der er 2 turbo på og det gør altså en forskel...
Jeg har haft fornøjelsen af både 530d 231hk og 535d 286 hk som min bror kører i idag og jeg må indrømme at jeg ikke synes der er nogen stor forskel på 231 og 286, altså så længe vi snakker danske forhold... Der bliver en forskel men synes først den indtræder over 150 km/t hvor den store bare fortsætter uden nogen form for tøven...
Men min personlige holdning er at du skal være glad for at en lækker motor i en suveræn bil og samtidig en motor der kan holde og så glem tuning og brug noget krudt på M udstyr og den vej...
Hold også lige øje med om de danske synshaller skulle blive istand til at spore chips inden for nærmeste fremtid...
Og skulle du vælge noget chip af en art så gør det prof. og med måde...
Den bliver IKKE mere holdbar af det.
Profil slettet
18-03-2010 kl. 21:05