Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Nye højttalere spiller lavt?

Bilal Nawaz

Bilal Nawaz
bruger siden
22-09-2012

01-01-2013 kl. 03:05

Hej, Jeg har for et par dage siden modtaget to sæt højttalere af mærket Renegade. Det ene sæt, forhøjttalere, har størrelsen 5.25" og sættet til hattehylden er 6x9. I første omgang ville jeg se, hvordan lyden er uden forstærker og bas. Jeg fik mine to venner til at montere skidtet for mig og det lyder rigtigt godt! Eller de bagerste (6x9) højttalere lyder rigtigt godt og højt og med ret god bas! De forreste, 5.25", derimod er ret lave i forhold til de bagerste og uden noget bas næsten... Jeg spurgte min ven og han sagde, at blot er fordi de forreste højttalere skal balancere lyden i bilen og det lyder også fair nok. Men jeg prøvede så at justere lyden gennem min autoradio til kun at afspille med de 5.25" højttalere og lyden skal skrues ret højt op før det lyder godt og der er næsten intet bas. Mine to tidligere højttalere der sad i fordørene (standard 4" toyota Carina) spillede med en del højere lyd og ret meget mere bas uden at man skulle skrue alt for højt op. Min autoradio kører 4x40w. Kan forstå at de to forreste ikke spiller højt grundet evt mangel på forstærker eller grundet de to ekstra højttalere bagved, men kan det virkelig passe at de spiller lavere end de gamle, mindre og standard højttalere og med meget mindre bas? Undrer mig virkelig.. Jeg har tænkt mig at investere i en subwoofer og forstærker for at få et komplet sæt, men ville lige høre om det med de 5.25" højttalere om de virkelig skal spille så lavt? Måske er der fejl med ledningerne ? <span></span>

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg