Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Leje/låne bil: Kotume ved bilkøb?

David Adelskov

David Adelskov
bruger siden
05-04-2009

28-05-2009 kl. 12:11

Hej, Jeg overvejer kraftigt at købe den nye Polo, der kommer til DK til august, MEN min VW-forhandler i Silkeborg virker IKKE samarbejdsvillig, da han ikke mener, man kan låne/leje/lease en bil med et mindre afslag frem til modtagelsen af den nye Polo (2-3mdr lejeperiode). Kan det virkelig passe, at det er kotume hos bilforhandlere? Det virker da som en meget dårlig salgsstrategi... Hilsen, David

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

28-05-2009 kl. 12:18

Hej David.

Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål.

Vil du have at forhandleren skal låne dig en bil indtil at han kan levere Poloen ?

David Adelskov

David Adelskov
bruger siden
05-04-2009

28-05-2009 kl. 13:07

"Vil du have at forhandleren skal låne dig en bil indtil at han kan levere Poloen ?"

Det er korrekt, ja. Jeg vil gerne betale for den ydelse den pågældende forhandler giver.

Jeg er uforstående over for, at det ikke engang nævnes som en mulighed.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

28-05-2009 kl. 13:25

OK, så er jeg "med" :-)

Hvis han ikke ønsker at leje dig en bil, så er det vel fordi han ikke har noget han kan undvære.

De fleste forhandlere har nogle demonstrationsbiler, disse biler skal naturligvis bruges til at kunder kan prøvekøre en bestemt model.
hvis forhandleren lejer dig den, så har han jo ikke noget at vise til sine kunder.

Dernæst, så har han nogle værksteds-lånebiler som han bruger til de kunder der har en bil på værkstedet.

jeg kan ærligt talt ikke se problemet, der er da masser at firmaer som vil leje dig en bil ( du betaler jo glædeligt:-)

David Adelskov

David Adelskov
bruger siden
05-04-2009

28-05-2009 kl. 13:31

Jo, det lyder altsammen meget godt, MEN såfremt det bliver en låne-/lejebil fra en ekstern virksomhed, vil prisen på det pågældende køretøj være betydeligt højere, den relativt korte tidsperiode taget i betragtning.

Derfor ville en aftale med en VW-forhandler bestemt være at foretrække.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

28-05-2009 kl. 13:42

NÅÅÅÅÅ, du vil ikke betale :-)

Problemet er at det koster røven ud af bukserne at forsikre en udlejningsbil, det er DERFOR det er så dyrt at leje en bil.

David Adelskov

David Adelskov
bruger siden
05-04-2009

28-05-2009 kl. 13:54

Jeg vil gerne betale, men eftersom jeg har i sinde at betale henved DKK 200.000 kontant (konstant, hvis det bliver nødvendigt) OG står uden en bil fra nu til modtagelse af Poloen i midt august, ville det være ønskværdigt med en bil stillet til rådighed MOD betaling af forhandleren.

Hvis det kunne være forhandleren, der gjorde det og fik fx 5-10k for det samt de 200k for Poloen, ville det muligvis være billigere end en lånebil, der måske koster 15k for perioden.

See my point?

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

28-05-2009 kl. 14:15

Hvad med at "lægge kortene på bordet" hos en anden forhandler, det kan jo være at de er lidt mere til at tale med.
Held og lykke