Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

3 "skåle" i stedet for 2 plus en "pukkel"

Henrik Berg Andersen

Henrik Berg Andersen
bruger siden
28-07-2007

04-08-2007 kl. 01:39

Hej folks. Jeg har søgt og ledt. Jeg har set på Ceed, Focus, Swift, Colt og fælles for alt jeg ser på er, at hvis jeg har 3 børn, som jeg skal sætte på bagsædet i hver deres "skål", så de slipper for at skændes om, hvem der IKKE skal sidde på den miderste pukkel mellem de 2 normale pladser, så er svaret overalt MPV og slip 20.000 til 100.000 ekstra. Det er jeg ret træt af. Især når man f.eks. ser på forskellem mellem Focus og C-Max. Der er stort set ikke nogen forskel på pladsen. Man sidder bare højere i en C-Max, men der er ikke mere benplads bagi eller skulderplads. Ceed'en vil f.eks. for mig være rigtig meget mere attraktiv, hvis ikke den miderste pukkel på bagsædet får den, der sidder der, til at skride "ned af bakke", så snart jeg drejer og maser en af sine søskende. Kan man (for pokker da) ikke købe en anden "sofa" til bagsædet, der har 3 smallere "skåle" i polstringen i stedet for 2 brede?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

04-08-2007 kl. 09:26

Du har ret. Det er ret irriterende. Hvis man vil udenom Postmand Per bilerne (har selv en sådan) er udvalget virkelig begrænset (og dyrt!!)
God ide med anden udformning af bagsæde efter ønske. Swift og Colt er nok lige et nummer for små til det, men ellers...
Vh Anders

Henrik Berg Andersen

Henrik Berg Andersen
bruger siden
28-07-2007

04-08-2007 kl. 13:38

Jeg gider ikke en gammel Xsara Picasso. Jeg har prøvet en fra 2005 og gearstangen er en slasket pind, hvor jeg ikke har nogen fornemmelse af, om den overhovedet er i gear eller står i 3. eller 5.

Der kan altid findes et gammelt alternativ uden anden "garanti" end den reklamationsret med bevisbyrde på sælger de første 6 måneder. Derefter vender bevisbyrden og det betyder på almindelig dansk, at du står med håret i postkassen og en møgbil.

Jeg taler om når man ser på en ny bil. Det er træls at se på en pris 240.000 for den almindelige bil med fin nok plads og uanvendelig bagsædearrangement og så 300.000 for næsten samme bil ved siden af med anvendelig bagsæde.

I forvejen finder de forskellige bilmærker på at sætte 3 nakkestøtter bagi på forskellige modeller, men der følges ikke op med 3 skåle at sidde i. Ikke engang som modelvariant eller som valgt ekstraudstyr. Det er da mærkeligt.

Der er mange indlæg med folk inklusive mig, der ønsker plads til 5 i bilen, fordi de har 3 større børn. Der må virkelig være et marked for et mere anvendeligt bagsæde. Det nærmeste jeg har set er en Citroën C4. Der er et helt plant bagsæde uden skåle. Så er det i det mindste ikke træls at sidde midt i. Men jeg synes ikke mit valg kun bør være en C4 eller en 3 år brugt MPV med slasket gear.

Kim Dalsgaard

Kim Dalsgaard
bruger siden
20-10-2006

10-08-2007 kl. 16:22

jeg kører en 2 år gammel "rigtig" MPV med et godt gearskifte og 6 full-size separate sæder.