Bilbasen Forum
VW Touran 1,4 tsi - motorlampe
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
25-08-2013 kl. 22:42
Dette indlæg blev 26-08-2013 15:16 redigeret af dets forfatter.
H P
bruger siden
06-01-2004
26-08-2013 kl. 15:26
K S
bruger siden
26-08-2013
skrev:
Hvordan skifter man tandrem på en motor med kædetræk?
VW værkstederne er hundedyre og inkompetente gå til FDM med problemet.
Hvad med at LÆSE indlægget før du svarer, jeg er imponeret over at SAMTLIGE af dine indlæg indeholder tåbeligheder.
Gert Smed
bruger siden
13-08-2007
26-08-2013 kl. 21:49
Christian Lang
bruger siden
16-08-2013
skrev:
det må simpelthen være det dummeste jeg nogensinde har hørt! En 8 år gammel bil skal IKKE være så dyr at holde kørende, men det er typisk VW - DE koster kassen at holde kørende! Og endnu mere vildt man tror det er normalt........
Det kan ikke siges mere rigtigt..
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
26-08-2013 kl. 22:37
Christian Lang
bruger siden
16-08-2013
skrev:
"Sådan er det og det er dyrt at køre i en 400.000 kr´s bil." - det må simpelthen være det dummeste jeg nogensinde har hørt! En 8 år gammel bil skal IKKE være så dyr at holde kørende, men det er typisk VW - DE koster kassen at holde kørende! Og endnu mere vildt man tror det er normalt........
Da bilen har fået ordnet kæden, som der var aktion på, tror jeg ikke det er denne. Jeg tror den suger falsk luft ind - tjek LMM eller en slange til turboen.
Tjah, jeg skrev nu ikke indlægget for at imponere dig med min tilsyneladende mangel på indsigt i driftsomkostningerne på en 400.000 kr-bil :-)
Men, nu ved jeg så, at det er ualmindeligt dumt - det jeg har skrevet :-)
Jeg skal bestræbe mig på at formulere mine indlæg på en mere intelligent måde til en anden gang.
Dit svar er til gengæld aldeles anvendelig. Tak for det. Jeg vil få min kammerat til at undersøge om bilen suger falsk luft ind - og tjekke LMM (hvad er dette?) og slangerne til turboen.
MVH
Joakim
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
26-08-2013 kl. 23:07
Christian Lang
bruger siden
16-08-2013
skrev:
Om bilen koster 400.000, det dobbelte eller det halve - så er det for mange penge i vedligehold. Men generelt ser folk med VAG-produkter det desværre som normalt - hvilket undrer mig ;-)
Men luftmassemåleren (LMM) er noget stort set alle nyere VAG-biler døjer med. Det, og så falsk luft ind et sted i systemet. Koster ingenting at skifte, og jo mere motoren skal yde, jo mere "falsk" luft suger den ind. Deraf der ikke er noget i tomgang.
Hmm, nu ejer jeg ikke selv et VW produkt, men er det ikke meget normalt, at en bil begynder at koste en del i vedligehold, når den har kørt 200.000 km?
Jeg kender skam godt historierne om de fejlfri Toyotaer, men i forbindelse med de skærpede miljøkrav, er der kommet turbo på mange af de nye downsizede motorer. Og jo mere der er i en bil - jo mere kan der gå i stykker.
Mon ikke at der også går en turbo i stykker på andre biler end VW´s?
Men igen: tak. Det lyder som et rigtig godt bud :-) Du hører nærmere - om dit fine bud var løsningen:-)
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
27-08-2013 kl. 09:09
Christian Lang
bruger siden
16-08-2013
skrev:
Ikke nødvendigvis - jo, selvfølgelig kommer der sliddele på bilen, men en turbo skal ikke holde så få km. Ej heller kæden skal skiftes - men er det en 07'er er det en af den specielt dårlige årgang.
VW havde i slutningen af sidste årti kæmpemæssige motorproblemer, og i dag er VAG'er af den årgang ufatteligt dyre at holde kørende - bare søg lidt på 2.0 TDI eller 1.2 og 1.4 TSI motoren på google, og masser af problemer dukker op. Så det skyldes simpelthen en ringe kvalitet og produkter der ikke er efterprøvet nok, før de kommer på markedet. Tag blot den nye Up! som eksempel - gearkasserne bliver skiftet fra en side af! Så tysk "kvalitet" er ikke hvad det har været ;-)
Og anbefal ham gerne at få den tjekket for rust INDEN rustgarantien udløber! VW ordner undervogn, bagklap og skærme på garantien, hvis der er begyndende opkog - for de har indrømmet at den er elendigt rustbeskyttet :-)
Du kommer jo med det ene guldkorn efter det andet - tak!
Min kammerat skal blive informeret om rustgaranti.
Jeg bliver lidt bekymret over dit indlæg. Min bror købte for to år siden en fabriksny Skoda Octavia stationcar 1,2 tsi - altså en årgang 2011!
Er han ligeledes i risikozonen eller er 1,2-motoren blevet bedre siden forrige årti?
Og jeg havde faktisk overvejet at skifte min Hyundai i20 ud med en ny VW Up om tre år, når garantien på i20éren udløber. Er det generelt at gearkasserne på VW UP går i stykker?
Ærgeligt med den slags problemer! De er simpelthen så fine i sølvgrå, synes jeg :-)